וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: "לחקור את מות חיילנו שנהרג בתקרית בלבנון"

שר החוץ חוזה מנואל גרסיה-מרגיו התייחס למותו של חייל ספרדי מכוח יוניפי"ל במהלך חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה באזור חוות שבעא, שהחלו לאחר הפגיעה בסיור צה"ל. "ישראל ירתה לאזור 30 פגזים"

צילום: ערוץ 10, חמד אלמקת, שי מכלוף, שלומי גבאי, יותם רונן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש; קריינות: אביב אברמוביץ'

ממשלת ספרד קראה היום (רביעי) לאו"ם לפתוח בחקירה "דחופה, מקיפה ושלמה" של העימותים בין צה"ל לבין חיזבאללה הבוקר באזור הר דב, שבמהלכם נהרג חייל ספרדי מכוח יוניפי"ל שמוצב במקום. ההודעה נמסרה על ידי שר החוץ של ספרד חוזה מנואל גרסיה-מרגיו. זמן לאחר מכן שוחח שר החוץ עם שגריר ישראל בספרד, אלון בר, שהביע את צערו על מותו של החייל.

"ההתקפה בחוות שבעא ליד גבול לבנון התרחשה בתגובה לתקיפת שיירה ישראלית על ידי חיזבאללה מוקדם יותר", מסר גרסיה-מרגיו. "על פי המידע שבידינו, ישראל הייתה אחראית לתקיפה כשירתה יותר מ-30 פגזי ארטילריה". לדבריו, "באזור זה בדיוק מוצבים חמש עמדות של חיילים ספרדים מכוח יוניפי"ל", הוסיף. "לאחר שנפצע מפצעיו, פונה החייל על ידי צוותי רפואה, אך מת מפצעיו".

שר החוץ של ספרד חוזה מנואל גרסיה-מרגיו, 12 בינואר 2015. AP
שר החוץ של ספרד חוזה מנואל גרסיה-מרגיו/AP

לפני חילופי האש בין צה"ל לחיזבאללה, הציב הארגון השיעי מארב קטלני בהר דב שבו נהרגו שני חיילים. החיילים נסעו על הגבול בשני כלי רכב לא ממוגנים ונפגעו לפחות משני טילים נגד טנקים, שירתה חוליה של הארגון מדרום לבנון. כלי הרכב, מסוג איסוזו די-מקס, שימשו לפעילות מנהלתית ולא ברור מדוע הם נעו בגזרה, בשעה שהמתיחות הביטחונית כל כך גבוהה. גורמי צבא אמרו כי האירוע יתוחקר.

לפחות שבעה חיילי צה"ל נוספים נפגעו בתקרית החמורה. החיילים נפגעו באורח קל עד בינוני. חמישה מהם פונו לבית החולים זיו שבצפת: ארבעה במצב קל ואחד בינוני, ושניים נוספים פונו לבית החולים רמב"ם שבחיפה, שניהם במצב קל עד בינוני.

הסלמה בצפון - סיקור מיוחד
חיזבאללה במסר לישראל: לא חושש מעימות
התקרית בגבול: כלי הרכב הצבאיים שנפגעו לא היו ממוגנים
תיעוד מהרגעים שאחרי התקרית: הרכב הצבאי עולה באש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט גזרת הר דב. ינואר 2015. רויטרס
שני כלי הרכב של צה"ל בוערים לאחר פגיעת טילי הנ"ט, הבוקר/רויטרס

גורמים שונים במערכת הפוליטית התייחסו היום לשורת התקריות בגבול לבנון. שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר במהלך פגישה בבייג'ינג עם מקבילו הסיני וונג די, כי הוא סבור שיש לשנות את הגישה שבה נקטה ישראל עד היום. "עלינו להגיב על ירי של טילים לעבר שטחנו הריבוני בצורה קשה מאד ולא מידתית, כפי שהיו מגיבות סין או ארצות הברית לאירועים דומים". השר הוסיף כי "העולם כולו צריך לאמץ גישה חדשה להתמודדות עם הטרור, גישה שתהיה קשה וחמורה ולא תסבול פרובוקציות כמו אלו שראינו היום מחיזבאללה".

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, אמר במהלך סיור ברמת הגולן כי "אם מישהו בחיזבאללה חושב שניתן לאיים או לפלג אותנו בזמן בחירות ילמד שאנחנו חזקים ומאוחדים בשמירה על ביטחון האזרחים". עוד ציין, כי הוא "נותן גיבוי מלא לצה"ל, כוחות הביטחון, למערכות האזרחיות ולתושבי הצפון - אין ולא יהיו פשרות כלפי מי שתוקף את אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully