וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: לא אפגש עם נתניהו כי זה "לא ראוי" לפני הבחירות

28.1.2015 / 16:40

נשיא ארה"ב אמר בריאיון לרשת CNN כי סירובו להיפגש עם ראש הממשלה, שיבקר בוושינגטון בחודש מרץ ויישא נאום בפני הקונגרס, נובע מהסמיכות לתאריך הבחירות בישראל. "זה נכון גם לגבי בעלות בריתנו הקרובות"

ברק אובמה  ובנימין נתניהו. AP
אובמה ונתניהו/AP

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא סירב להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בחודש מרץ בוושינגטון משום שזה יהיה מעשה "לא ראוי" - זאת בשל העובדה ששבועיים לאחר מכן יערכו הבחירות. אובמה התייחס לנאומו של נתניהו בקונגרס בריאיון שיפורסם היום (רביעי) ברשת CNN.

"סירבתי להיפגש עמו בשל העובדה הפשוטה שבמסגרת המדיניות הכללית שלנו אנו לא פוגשים מנהיג של מדינה זה שבועיים לפני הבחירות בארצו", הסביר אובמה. "אני חושב שזה לא ראוי וזה נכון גם לגבי בעלות בריתנו הקרובות ביותר". כדוגמה, נתן אובמה את ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, שקבע את ביקורו האחרון בוושינגטון בזמן רחוק מספיק מהבחירות בארצו, "כך שזה ייראה כאילו שאנחנו מתערבים בהליך הבחירות".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במסיבת עיתונאים בוושינגטון, ינואר 2015. רויטרס
"הגיע מספיק זמן לפני הבחירות". אובמה וקמרון בפגישתם מוקדם יותר החודש/רויטרס

נתניהו יגיע לקונגרס ב-3 במרץ וינאם בפני הקונגרס בהזמנתו של יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ון ביינר. ביקורו של ראש הממשלה נקבע ללא ידיעת הבית הלבן, שזעם על כך וטען כי מדובר בהפרת הפרוטוקול הדיפלומטי. בעקבות זאת, מסר הבית הלבן שפרט לאובמה, גם שר החוץ ג'ון קרי לא ייפגש עם נתניהו.

נתניהו, שאמור לדבר בפני חברי הקונגרס על תכנית הגרעין של איראן לנוכח חששו מפני הסכם בין טהראן לבין שש המעצמות, ספג אתמול מכה בנושא זה. הסנאטור הדמוקרטי רוברט מננדז הודיע כי החקיקה שנועדה להטיל סנקציות חדשות על איראן לא תצא לפועל בשלב זה. מננדז, מיוזמי החקיקה, הוסיף כי הוא וסנאטורים דמוקרטים נוספים לא יתמכו בחקיקה כזאת עד ה-24 במרץ, ורק אם עד אז לא יושג הסכם מסגרת חדש עם טהראן, במסגרת המשא ומתן שלה עם שש המעצמות. בכל מקרה, הנשיא ברק אובמה כבר הבהיר בנאום מצב האומה השנתי שנשא בשבוע שעבר כי יטיל וטו על חקיקה כזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully