וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילת שלום עכשיו לשעבר במקום ריאלי בבית היהודי

ענת רוט תשוריין על ידי בנט בחמישייה השלישית של רשימת המפלגה ותדחוק את יהודית שילת ממקומה הריאלי. אתמול הבטיח יו"ר המפלגה שיריון לאלי אוחנה ובכך מיצה את מלאי השיריונים שלו למקומות ריאליים

צילום: יוסי ציפקיס עריכה: קשת סידי

ענת רוט, פעילת תנועת "שלום עכשיו" לשעבר ומקורבת ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, תשוריין בחמישייה השלישית ברשימת המפלגה לכנסת לאחר שלא צברה מספיק קולות בפריימריז. הדבר צפוי לדחוק אחורה את יהודית שילת.

ד"ר ענת רוט היא מנהלת מכון מגלי"ם ללימודי ירושלים, חוקרת הציונות הדתית בעשור האחרון ומנהלת אורח חיים דתי. בעברה הייתה פעילה במפלגת העבודה והצטרפה למפלגת הבית היהודי בחודש דצמבר האחרון.

בנט שאף זה זמן מה לדחוק את יהודית שילת ממקומה הריאלי. שילת נתפסת בעיני הציבור וגורמים מרכזיים במפלגה כשמרנית וכן כבעלת פוטנציאל לייצר בעיות בהתנהלות הסיעה כיוון שהיא עצמאית ואינה מיישרת קו בקלות.

ענת רוט. יוסי ציפקיס
מקורבת ליו"ר המפלגה. ענת רוט/יוסי ציפקיס

התאריך האחרון להגשת הרשימות של המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-20 הוא יום חמישי ובבית היהודי עדיין עמלים על סגירת הרשימה. כחלק מהמאמצים לשבץ מועמדים ומועמדות הנחשבים לליברליים פנתה מפלגתו של בנט גם למגישת הטלוויזיה עדן הראל ולאמהות הנערים החטופים רחלי פרנקל ובת גלים שעאר. שלושתן סירבו. אמש הצטרף כדורגלן העבר אלי אוחנה לרשימת המפלגה לבחירות. אוחנה צפוי להיות משוריין במקום ריאלי בצמרת הרשימה.

למרות הפריימריז המתוקשרים והצגת הרשימה בכפר המכביה בשבוע שעבר, לבית היהודי עדיין היו חסרים מועמדים לרשימה ובעיקר מועמדים מסוג מסוים. בנט תכנן שרשימת הבית היהודי תהיה ליברלית יותר ותקרוץ יותר לציבור המסורתי והחילוני אך בפועל ברשימתו עדיין שולט הגוש החרד"לי. מאז הפריימריז התקיים בסביבתו של בנט דיון אודות מציאת מועמדים חלופיים כך היו"ר יוכל לשריין אותם ולרענן בעזרתם את הרשימה. על פי תקנון המפלגה, בכל חמישייה יש ליו"ר אפשרות לשריין אדם אחד. בנט שריין עד כה את ינון מגל, אוחנה ורוט וכעת נשאר לו עוד שריון אחד אך מאחר שמדובר בשריון בחמישייה הרביעית, המסתמנת כלא ריאלית לפי הסקרים האחרונים לא בטוח שישתמש בו.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully