וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו": סיימנו ההתקשרות עם רונן משה עם היוודע דבר החקירה

26.1.2015 / 18:45

מעצר יועץ התקשורת החשוד בשוחד היה זעזוע נוסף למפלגת כחלון, שמועמדותה של מספר 3 ברשימתו נפסלה רק הבוקר. בשבוע שעבר נודע כי נגד אחיו מתנהלת חקירה. "הוא לא דאג לבדוק את האנשים שלו", אמרו גורמים בליכוד

עם היוודע דבר מעורבותו של רונן משה בפרשת השוחד הציבורי, סיים משה כחלון את ההתקשרות עמו. משה שימש מזה שלושה שבועות כיועץ התקשורת של יו"ר כולנו. יועץ התקשורת משה, בעל חברת האסטרטגיה והיח"צ Together, מעורב בפרשיית השוחד הציבורי שזעזעה את המדינה – כך הותר היום (שני) לפרסום. על פי החשד, העניק משה שוחד לעובדי ציבור תמורת קבלת תקציבי יח"צ ופרסום מצד משרדים ממשלתיים.

עם היוודע דבר החקירה והחלטת השופט לפיה יש חשד סביר לקבלת ומתן שוחד וכן חשד סביר לחשש ששחרורו יביא לשיבוש מהלכי החקירה, החליטו במפלגת כחלון לנתק את ההתקשרות עם משה שליווה את המפלגה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה וכחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

זהו לא הזעזוע הראשון שמפלגתו החדשה של כחלון חווה היום. רק הבוקר נפסלה מספר 3 ברשימתו של כחלון, צגה מלקו, לשעבר מנהלת רשת א' של "קול ישראל",על ידי יו"ר ועדת הבחירות. על פי ההחלטה, מועמדותה אינה כשרה כיוון שעל פי חוק הבחירות היה עליה להתפטר מאה יום לפני הצגת המועמדות. לא ברור עדיין האם במקומה של מלקו תשובץ מועמדת חדשה, או שרחל עזריה, מספר 5 ברשימה, תקודם למקום השלישי.

חברת הכנסת צגה מלקו. יוסי ציפקיס
מועמדותה נפסלה הבוקר. צגה מלקו/יוסי ציפקיס

התנהלות המפלגה מעוררת מבוכות כבר תקופה. רק בשבוע שעבר התפרסם כי נגד אחיו, שמשמש כסגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר מטה מפלגת כולנו, מתנהלת חקירה משטרתית. החקירה נפתחה בעקבות פעולות שביצע בעת שכיהן בתפקיד יו"ר ועדת התכנון והבנייה בעיר וכסגן ראש העיר. על פי החשד, כחלון האח קידם באופן בלתי חוקי לכאורה תוכניות בנייה לטובת מספר מקורבים. כחלון דחה את הטענות כלפיו וטען כי נדרשו ממנו סכומי כסף כדי לסגור את התיק.

שורת הזעזועים הזו מפתיעה כשהיא מגיעה מפוליטיקאי מנוסה המוקף ביועצים ותיקים אשר ליוו אותו במשך שני עשורים בפעילות במפלגת הליכוד. בניגוד לטענות אנשי כולנו, לא רק שהתיק נגד האח קובי כחלון לא נסגר, הוא אף נבחן בימים אלו בפרקליטות וההחלטה צפויה להתקבל בקרוב.

"זה מה שקורה כשמוכרים לאנשים אוויר"

גורמים במערכת הפוליטית הביעו תמיהה על התנהלותה של מפלגת כולנו וכינו אותה כהתנהלות טירונית: "כחלון לא דאג לבדוק קודם את האנשים שהוא הביא ללוות אותו", אמרו גורמים בליכוד, "הוא לא ידע שמול אחיו מתנהלת חקירה, שראש המטה שלו אבי גבאי הוא מנכ"ל בזק לשעבר ושהמועמדת הבכירה שלו לא התפטרה בזמן. זה מה שקורה כשמוכרים לאנשים אוויר".

אודי פרידן, איש פרסום ומנהל הקמפיין של מפלגת כולנו, הגיב ואמר: "אני חושב שכל האירועים האחרונים שנפלו על המפלגה הם צירוף מקרים אומלל. משה הוא כזה נקי וטהור, זו בטח לא שחיתות במפלגה, כחלון לא יכל לדעת שיעצרו את יועץ בכיר ומוכר כמו רונן משה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חושב שכל האירועים האחרונים שנפלו על המפלגה הם צירוף מקרים אומלל. אודי פרידן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully