וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירת חוטובלי התקבלה, ספירת הקולות בפריימריז נעצרה

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עתירתה של סגנית שר התחבורה, שערערה על תוצאות הפריימריז בליכוד, ועצר את ספירת הקולות. נכון לעתה היא תשובץ במקום ה-20 וח"כ דיכטר במקום ה-26, אולם הוא צפוי לערער לעליון

ציפי חוטובלי בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
תשובץ במקום ה-20. ח"כ חוטובלי בכנסת/יואב דודקביץ'

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (שני) את עתירתה של חברת הכנסת ציפי חוטובלי, והורה על הפסקת ספירת הקולות המחודשת בבחירות המקדימות בליכוד. פירוש הדבר הוא כי החלטת ועדת הבחירות בראשות השופט בדימוס מנחם נאמן, שלפיה חוטובלי גברה על השר לשעבר אבי דיכטר והיא תמוקם במקום ה-20 והריאלי ברשימת הליכוד, נותרה על כנה. עם זאת, לא מדובר בהחלטה סופית: דיכטר צפוי לערער על התוצאות לבית המשפט העליון.

עד למתרחש בפריימריז בליכוד סיפר כי ההחלטה הנוכחית עומדת בסתירה למצב בפועל. האיש, שהיה נוכח בספירת הקולות שנערכה היום, אמר כי לאחר ספירת 92 מתוך 115 אתרי ההצבעה, ח"כ דיכטר הוביל בכאלף קולות.

בשעות הערב פרסם דיכטר התייחסות לסאגה המתמשכת בעמוד הפייסבוק שלו: "עקב החלטת בית המשפט המחוזי להקפיא את ספירת הקולות בשנית, יערער מחר דיכטר לעליון. עד כה במהלך הספירה המחודשת נספרו כמעט 70% מהקלפיות, ובהן יתרון של 1,114 קולות לטובת דיכטר. יש לסיים את הספירה, ולהוציא לאור את הצדק פעם אחת ולתמיד. לא ברור מדוע חוטובלי, אשר דרשה ספירה מחדש רק לפני שבועיים, מתנגדת כעת בתוקף. אסור לנו לוותר על יתרונו הגדול והיחיד של שיטת הפריימריז: שיקוף רצון הבוחרים", נכתב.

לקריאה נוספת:
לקראת ספירה נוספת? בית הדין של הליכוד: "מצאו פתרון"
גם דיכטר מערער על הפריימריז בליכוד: "היו מעשים פליליים"
"קרקס" בליכוד: האשמות הדדיות - אבל התוצאות נותרו זהות

נבחרת הליכוד בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
מתי תוצג הרשימה הסופית? חברי מפלגת הליכוד/ראובן קסטרו

סגנית שר התחבורה הגישה אמש עתירה נגד קיום ספירת הקולות המחודשת שהחלה הבוקר. במסגרת העתירה טענה כי ההחלטה של בית הדין העליון של התנועה ניתנה בחוסר סמכות.

השופט מגן אלטוביה מסר: "תמים דעים אני עם המבקשת כי בית הדין החליף שיקול דעתו בשיקול דעתה של ועדת הבחירות ונהג כך שלא בסמכות מהטעמים המפורטים בבקשה. בשל סד הזמנים, לא אפרט יותר מכך, רק אציין שלא מצאתי תשתית בג"צית להתערבות שכזו. אני נעתר לבקשה ומורה על הפסקת הליך הספירה עד להחלטה אחרת בפני ערכאת הערעור". כמו כן, קבע השופט כי המשיבים יישאו בהוצאות המבקשת ושכר הטרחה של עורך דינה.

עו"ד דן חי המייצג את הליכוד מסר בתגובה כי יוגש ערעור לבית המשפט העליון. "בקשתנו לספור את הקולות היא הדבר הנכון", מסר. "אנו מקווים שבית המשפט העליון יקבל את הערעור שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חוטובלי נגד חוטובלי

האם ח"כ חוטובלי תומכת בספירה של כל הקלפיות בליכוד, או שמא היא מתנגדת לכך בתוקף? מתברר שהתשובה תלויה במיקומה ברשימה באותו הרגע. התנהלותה מציגה באור תמוה למדי את העובדה שרק לפני כשבועיים חוטובלי הגישה עתירה הפוכה לחלוטין בה היא ערערה על תוצאות הפריימריז בליכוד, שדירגו אותה תחילה במקום ה-26. חוטובלי דרשה בעתירתה מבית הדין של הליכוד "לעשות כל שיידרש כדי שהצדק ייצא לאור, גם אם פירוש הדבר ספירה חוזרת ודקדקנית של כל הקולות".

אלא שהחלטת בית הדין של הליכוד מהשבוע שעבר, לפיה חוטובלי תוצב במקום ה-20 ואילו דיכטר יוצב במקום ה-26, גרמו לה כנראה לשנות את דעתה. דיכטר, אשר סירב להצעת פשרה לקבל שריון במקום ה-11 ברשימה, דרש שייספרו כל הקלפיות "כדי לשקף באופן המיטבי את רצון הבוחר". חוטובלי כאמור התנגדה ובמהלך היום תינתן החלטה בעתירה. לאחר פסילת הליך הספירה, נאלץ להמתין על מנת לגלות מי מבין השניים שובץ במקום ה-20.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמשכות ההתקוטטות המשפטית והציבורית בין שני חברי הכנסת מציגה באור מביך את מפלגת השלטון. מועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית הוא ביום חמישי הקרוב, והמפלגה עדיין לא הצליחה להחליט מי מבין השניים יוצב באיזה מקום – כמעט חודש אחרי שנערכו פריימריז במפלגה.

מלשכתה של חוטובלי לא נמסרה תגובה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 14:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully