וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן הראל ורחל פרנקל דחו הצעות לשריון בבית היהודי

25.1.2015 / 18:55

במפלגתו של בנט עדיין מחזרים אחר מועמדים לרשימה, ובעיקר אחר מועמדות. יו"ר המפלגה שואף לדחוק את יהודית שילת הנחשבת לשמרנית ממקומה הריאלי באמצעות מימוש השריון לאישה בחמישייה השלישית

התאריך האחרון להגשת הרשימות של המפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-20 הוא יום חמישי הקרוב ובבית היהודי עדיין עמלים על סגירת הרשימה. כחלק מהמאמצים לשבץ מועמדים ומועמדות הנחשבים לליברליים פנתה מפלגתו של נפתלי בנט למגישת הטלוויזיה עדן הראל ולאמהות הנערים החטופים רחלי פרנקל ובת גלים שעאר. שלושתן סירבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמרו לבנט לא. פרנקל והראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הפריימריז המתוקשרים והצגת הרשימה בכפר המכביה בשבוע שעבר, לבית היהודי עדיין חסרים מועמדים לרשימה ובעיקר מועמדים מסוג מסוים. בנט תכנן שרשימת הבית היהודי תהיה ליברלית יותר ותקרוץ יותר לציבור המסורתי והחילוני אך בפועל ברשימתו עדיין שולט הגוש החרד"לי. מאז הפריימריז מתקיים בסביבתו של בנט דיון אודות מציאת מועמדים חלופיים כך היו"ר יוכל לשריין אותם ולרענן בעזרתם את הרשימה. על פי תקנון המפלגה, בכל חמישייה יש ליו"ר אפשרות לשריין אדם אחד. בחמישייה השנייה, שריין בנט את ינון מגל ובפועל נשארו לו עוד שלושה שריונים.

יו"ר המפלגה שואף לדחוק את יהודית שילת ממקומה הריאלי. במידה ותימצא משוריינת מתאימה לחמישייה השלישית, שילת תידחק ממקומה הריאלי ולא תיכנס לכנסת הבאה. שילת נתפסת בעיני הציבור וגורמים מרכזיים במפלגה כשמרנית וכן כבעלת פוטנציאל לייצר בעיות בהתנהלות הסיעה כיוון שהיא עצמאית ואינה מיישרת קו בקלות.

מלבד עדן הראל, היו מועמדות למשבצת זו רחלי פרנקל ובת גלים שעאר, אמותיהם של שניים מהנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון בחודש יוני. שעאר הכחישה כי נעשתה פנייה כזאת ופרנקל אמרה כי היא אינה מעוניינת בכך. האחרונה הייתה יכולה לשרת את האג'נדה הליברלית של המפלגה שכן היא ידועה בפעילותה ההלכתית המאתגרת את השליטה הגברית האורתודוקסית. עם זאת, היא מסרה כי אינה מוצאת עניין בכניסה לכנסת ישראל ומעדיפה להמשיך בעשייה ההלכתית.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully