וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אלי ישי ומיכאל בן ארי יחברו לרשימה משותפת

25.1.2015 / 14:36

בין "העם איתנו" ל"עוצמה יהודית" מתקיימים מגעים מתקדמים ליצירת "בלוק טכני", שבמסגרתו יצטרף מתמודד מטעם מפלגתו של בן ארי לרשימתו של ישי ויתפצל ממנו לאחר הבחירות. הכרזה בנושא צפויה בימים הקרובים

אלי ישי ומיכאל בן ארי. עומר מירון ונמרוד סונדרס, עיבוד תמונה
טרם נפגשו זה עם זה. ישי ובן ארי/עיבוד תמונה, עומר מירון ונמרוד סונדרס

ביממה האחרונה מתקיימים מגעים מתקדמים בין מפלגת "העם איתנו" של חבר הכנסת אלי ישי לבין "עוצמה יהודית" של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי וברוך מרזל, להקמת רשימה משותפת לריצה בבחירות הקרובות. אם האיחוד יצא לפועל, אחרי הבחירות יתפצלו המפלגות לשתי סיעות נפרדות. גורמים המעורים בפרטים אמרו לוואלה! חדשות כי אם לא יהיו שינויים דרמטיים במשא ומתן, הכרזה על כך תצא ביומיים הקרובים.

בימים האחרונים גברו הקולות בימין בקריאה לישי ובן ארי שיחברו יחדיו בשל החשש שישי לא יעבור את אחוז החסימה, ומנדטים ירדו לטמיון. "אם הם ילכו ביחד ודאי שיעברו את אחוז החסימה ויצטרפו לקואליציה ימנית", אמר בנושא השר אורי אריאל (הבית היהודי) בשבוע שעבר.

בשבוע שעבר התייחס בן ארי עצמו לנושא ואמר כי עד עכשיו נענה בשלילה בנושא ולא התקיימה כל פגישה לקידום המהלך. "המצב כעת הוא שאנשים במפלגתו של ישי גורמים במעשיהם אובדן קולות, הן של המנדטים שיצביעו עבורם והן של כשני מנדטים אידאולוגיים, שאם לא יצביעו למפלגתנו 'עוצמה לישראל' לא יצביעו בבחירות הקרובות כלל".

עוד על ישי ובן ארי:
רמז לאיחוד? מרזל ובן ארי נפגשו עם רבו של אלי ישי
הרשימה של ישי: אנשי צבא, חרדים ונציגי פריפריה
בן ארי נגד בנט: "הבית היהודי דואג לערבים, זה לא ימין"

חבר הכנסת אורי אריאל ,מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס נותן ליו''ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין את הדו"ח על השריפה בכרמל, יוני 23012. מגד גוזני
"אם הם ילכו ביחד ודאי שיעברו את אחוז החסימה ויצטרפו לקואליציה ימנית". אורי אריאל/מגד גוזני

עד כה ישי חשש מחבירה שכזו בשל העובדה ש"עוצמה יהודית" מזוהה בציבור כימין קיצוני, מה שעלול להבריח ממנו קולות. עם זאת, השינוי בעמדתו אירעה בשל העובדה שמדובר ב"בלוק טכני" בלבד, שיתמוסס לאחר הבחירות. סקר שהזמין בן ארי העלה כי בריצה משותפת תזכה הרשימה לשבעה מנדטים, שיבואו על חשבון הבית היהודי וש"ס.

עד כה המגעים בנושא התנהלו בין נציגים מטעם ישי ובן ארי. על פי תוצאות הבחירות הקודמות, "עוצמה יהודית" זוכה לכשני מנדטים, אולם באיחוד המתגבש הם צפויים לקבל מנדט אחד בלבד, שככל הנראה ילך לבן ארי. הוויכוח כרגע בין הצדדים הוא על המיקום של מועמד "עוצמה יהודית" ברשימה.

שבתי בנדט השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully