וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנייה הפלסטינית להכרה: ארה"ב תפגע במימון האו"ם?

28.12.2014 / 0:40

לינדזי גראהם, מבכירי הסנאטורים במפלגה הרפובליקנית, אמר בפתח פגישה עם ראש הממשלה נתניהו בירושלים כי החלטה של מועצת הביטחון על הכרה במדינה פלסטינית בגבולות 67', תגרור "תגובה חריפה מצד הקונגרס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם בירושלים. אוליביה פיטוסי, הארץ
מאיים. גראהם עם נתניהו, אמש בירושלים/הארץ, אוליביה פיטוסי

על רקע הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם, שאמורה לעלות להצבעה בהמשך השבוע, יש מי שמאיימים לפגוע בתגובה במימון שמקבל האו"ם מארצות הברית. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם, המבקר בימים אלה בישראל, אמר אמש (שבת) כי אם מועצת הביטחון תקבל החלטה על הקמת מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967, הוא יפעל כדי לפגוע במימון של הארגון.

גראהם עומד בראש תת-הוועדה לתקצוב חוץ, ונחשב לאחד הסנאטורים הבכירים ביותר במפלגה הרפובליקנית, כך שדבריו אינם מהווים איום ריק מתוכן. בפתח פגישה שקיים הערב עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר גרהאם כי "כל מאמץ שנעשה על ידי צרפת, ירדן או כל מדינה אחרת במטרה להתחמק ממשא ומתן ישיר בין ישראל לבין הפלסטינים, כל מי שמנסה להסיט את התהליך למועצת הביטחון של האו"ם, (צריך לדעת) שתהיה תגובה חריפה מצד הקונגרס, אשר עשויה לכלול השעייה במימון האו"ם".

אם יהיה מאמץ מצד הרפובליקנים לפגוע במימון לאו"ם, ארגון שארצות הברית אחראית לכרבע מתקציבו, הדבר צפוי להיתקל בהתנגדות חריפה מצד הבית הלבן, מצד הדמוקרטים וגם מצד גורמים מסוימים במפלגה הרפובליקנית. מעבר לכך, בשלב זה נראה כי כל החלטה פלסטינית, גם כזו שתזכה לרוב במועצת הביטחון, תיתקל בווטו אמריקני, כך שהמצב לא צפוי להגיע לכדי הסלמה שכזו.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, במסיבת עיתונאים בקהיר, 11 באוגוסט 2014. AP
בהצעה הוכנסו שמונה שינויים. עריקאת/AP

שלשום אמר בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, כי בכוונת הרשות להעלות כבר מחר להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם את טיוטת הצעת ההחלטה לסיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. ביום רביעי אמר עריקאת במסיבת עיתונאים ברמאללה כי בהצעה הוכנסו שמונה שינויים, כשהבולט שבהם הוא הנכונות להכיר רק במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית העתידית, ולא כל העיר. נוסף על כך, מוצגת דרישה לשחרור כל האסירים הפלסטינים המוחזקים בידי ישראל, וליישום ההחלטה בתוך שנתיים. עריקאת הדגיש כי אם ההצבעה באו"ם תידחה, הרשות הפלסטינית תחתום על 15 אמנות בינלאומיות, בהן אמנת רומא, להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

יום לפני מסיבת העיתונאים של עריקאת, ערך יו"ר הרשות אבו מאזן אחת משלו, ואיים כי יפסיק באופן מוחלט את שיתוף הפעולה עם ישראל, גם את הביטחוני, אם הפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון של האו"ם לא תתקבל. אנחנו נחושים לזכות בזכויות המגיעות לנו", הדגיש אבו מאזן במסיבת עיתונאים שנערכה במטה של משרד החוץ של אלג'יריה ביום שלישי. "אנחנו דורשים את זכות השיבה וכן את שחרור האסירים מבתי הכלא בישראל. לא ניכנע למדיניות הכיבוש והרודנות של ישראל". לדבריו, "חייבת לקום מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים".

(עדכון ראשון: 21:40)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully