וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השואו של ביבי: נתניהו נפגש עם הפעילים לערב משוחרר

26.12.2014 / 13:24

לידי וואלה! חדשות הגיעה הקלטה מכנס סגור שבו נפגש ראש הממשלה עם פעילי מפלגתו במלון בבאר שבע, ושם הסתובב ביניהם וצחק עמם, ולא ויתר על עקיצה ליריביו: "מי צייר את הקו האדום, ציפי? בוז'י?"

צילום מסך

ביום רביעי ייערכו הבחירות המקדימות לראשות הליכוד, ואף שראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנצח בהן ללא כל קושי את יריבו היחיד, דני דנון, הוא מנסה להפיח רוח חיים בשטח המפלגה. רבים מפעילי הליכוד כעסו על יחסו המנוכר של יו"ר המפלגה לפעילי השטח, וקמפיין הבחירות הוא זמן מצוין עבורו לנסות ולכבוש את לבם מחדש. אתמול (חמישי) הוא נפגש עם כ-200 פעילי ליכוד במלון לאונרדו בבאר שבע. "בפעם הבאה תדאג שלא יהיה מחסום ביני לבין הקהל", נשמע נתניהו אומר ליועצו, קובי צורף, בהקלטה מהכנס הסגור, שהגיעה לידי וואלה! חדשות. את האירוע כולו הוא העביר כשהוא מסתובב בין האנשים ונראה נינוח למדי.

ראש הממשלה פתח את הכנס בנאום הרגיל שלו – סייבר, רכבות וכבישים. כל אחת מהמילים האלה מופיעה בנאומו לא פחות מ-6 פעמים. בהמשך, כדי להמחיש את הישגי הליכוד בתחום החברתי – שאותם רשמה, אגב, הממשלה הקודמת בראשות נתניהו – הוא פנה לקהל: "יש פה מישהו עם ילד בגיל שלוש, גיל הגן, יש דבר כזה? יש?". משתתף אחד הרים את ידו, ונתניהו פנה אליו: "לך יש נכדים", צחק ראש הממשלה. "ילד בגיל שלוש? לך יש ילד בגיל שלוש? כל הכבוד לך, שמע. כל הכבוד לך. אתה ענק. 800 שקל לחודש על כל ילד, חינוך חינם לגיל שלוש, גם לך. מי עשה את זה? אנחנו. הליכוד עשה את זה. אם יש לך ילד בגיל שלוש, הוא צריך גם רפואת שיניים. חינם. זה חינם עד גיל 12. מי עשה את זה? אנחנו עשינו את זה. הליכוד".

נתניהו בכנס הליכוד בבאר שבע. צילום מסך
לא שכח לעקוץ את יריביו הפוליטים. נתניהו, אתמול/צילום מסך

אחרי הסייבר, הרכבות וטיפולי השיניים הגיע נתניהו לאיומים הביטחוניים. לאחר "כיפת ברזל" ו"צוק איתן", הוא התייחס לאיום האיראני. "מי שומר על ביטחון ישראל? רק אנחנו. הליכוד (...) יש מדינה אחת, פרס, שהיא רוצה לכלותינו", אמר נתניהו והתייחס למקורות. "יש לזה יסודות, מה לעשות – כורש התחלף בהמן. זה קרה אז, ואני לא יודע אם קרה שם עכשיו, אבל בטוח יש שם המן. הם מאיימים להשמיד אותנו בנשק גרעיני, ואנחנו פועלים להחזיק אותם מתחת לקו האדום". בנקודה הזו, הזכיר נתניהו לפעילים את הקו האדום ששרטט מעל בימת האו"ם ועקץ על הדרך את יריביו: "אתם זוכרים את הקו האדום? מי צייר את הקו האדום, ציפי? בוז'י? מי יעמוד אל מול כל האיומים הללו? מי עומד מול כל האיומים הללו? מי הגן על מדינת ישראל? מי תקף את האויבים שלנו? רק אנחנו".

משם עבר ראש הממשלה לפרפראזה על נאומו האחרון מעל בימת הכנסת ה-19: "עכשיו אני אגיד לכם מה לא עשיתי, דבר אחד לא עשיתי – לא נכנעתי, לא התרפסתי, לא ברחתי, לא קיבלתי את התכתיבים שלהם לנסיגות. אצלם, אצל השמאל, אצל... אתם יודעים אצל מי. אצלם יש דבר אחד. הם אומרים: 'תפוס יוזמה'. אתם יודעים מה זה יוזמה אצלם? להיכנע. להיכנע. אצלם, לא פינית – לא עשית. אנחנו עשינו המון. דבר אחד לא עשינו: לא נכנענו, כי אנחנו יודעים מה היה קורה. תארו לכם מה היה קורה אם היינו הולכים שבי אחרי כל האמירות הללו באביב הערבי. את זוכרת את האביב הערבי?", פנה נתניהו לאחת הפעילות בקהל. "את קצת צעירה. את זוכרת? אמרו לנו, 'הכול משתנה, הולך להיות כאן גן עדן עלי אדמות, אפשר עכשיו למסור שטחים, עזה תהיה לוקסמבורג. יהודה ושומרון תהיה הונג קונג'. את זה לא עשיתי. עמדתי בתקיפות וגם היום אני לא מוכן לעשות שום דבר שיסכן את הביטחון שלנו, את הקיום שלנו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully