וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! חדשות: הליכוד מתחזק, אך גוש הימין נחלש

26.12.2014 / 8:14

על פי נתוני סקר מכון TNS, ליברמן וישראל ביתנו לא חווים זעזוע בעקבות חשיפת פרשת השוחד שבמרכזה סגנית השר קירשנבאום. בנט נחלש אך מתבסס כמפלגה השלישית, ומחנה המרכז-שמאל מצמצם פערים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות החשדות לשחיתות, ישראל ביתנו שומרת על יציבות - כך עולה הבוקר (שישי) מסקר וואלה! חדשות ו-TNS טלסקר. על פי התוצאות, אילו היו הבחירות נערכות היום, הייתה זוכה מפלגתו של שר החוץ אביגדור ליברמן לעשרה מושבים בכנסת הבאה, המהווים ירידה מתונה של שני מנדטים בהשוואה לסקר הקודם שערכנו לפני שלושה שבועות. סביר להניח שעל הסקר הזה ליברמן היה חותם בשתי ידיים, כאשר הטלטלה שעברה על המפלגה ביומיים האחרונים, עם חשיפת פרשת השחיתות הגדולה שבמרכזה סגנית השר ממפלגתו, פאינה קירשנבאום, יחד עם פעילים בולטים נוספים במפלגה, כולל השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, לא באה לידי ביטוי של ממש בסקר זה. עם זאת, יש לציין כי חלקים נרחבים של הפרשה טרם נחשפו לציבור, וקשה להעריך כיצד תושפע דעת הקהל מהתנהלות של חקירה במקביל לקמפיין בחירות. הסקר נערך אתמול בלילה, בקרב מדגם מייצג של 500 נשאלים מכלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

הליכוד מתחזק בסקר זה ומגיע ל-24 מנדטים, נתון מרשים, במיוחד אחרי שבועיים חלשים של המפלגה, שבהם התפרסמו מספר דוחו"ת שהצביעו על זינוק במימדי העוני, תחום הנחשב לבטן הרכה של המפלגה. בנוסף, יש לציין כי חברי הכנסת של המפלגה מתמקדים בפריימריז שייערכו שם ביום רביעי, כך שהם אפילו לא עוזרים כעת לקידום הקמפיין בבחירות הכלליות.

בחירות 2015 בוואלה! חדשות:
השחיתות בישראל ביתנו: בשמאל מתפללים למען ליברמן
אלי ישי הציג את "מרן" החדש: "די לאובדן הדרך"
כסף, דילים וסרטונים ביזאריים: האמת מאחורי הפריימריז

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
למרות דוחות העוני - עלייה של שני מנדטים. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה בראשות הרצוג ולבני רושמת גם היא נתון נאה של 23 מנדטים. שבועיים אחרי הכרזת האיחוד, השניים לא מאבדים את מומנטום, ולפי כל הסקרים שהתפרסמו מאז, ישנו מאבק ראש בראש של הרשימה המשותפת מול הליכוד על הבכורה.

הבית היהודי רושמת ירידה של שני מנדטים מאז הסקר הקודם, שבו קיבלה 17 מנדטים, ל-15 בסקר הנוכחי. עם זאת, היא מבססת את מעמדה כאחת משלוש המפלגות הגדולות, בפער משמעותי על פני יתר המפלגות, שמדשדשות סביב עשרה מנדטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החוץ אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! חדשות. נועם מושקוביץ
נותר יציב גם לאחר חשיפת הפרשה שבמרכזה כמה מאנשיו. ליברמן/נועם מושקוביץ

בגוש המרכז אין חדשות. מפלגת "כולנו" של משה כחלון זוכה בסקר לעשרה מנדטים, ולפחות כאן נראה שמדובר באכזבה מסויימת. אחרי הצטרפותם המתוקשרת של מייקל אורן ואלי אלאלוף השבוע, שר התקשורת לשעבר ודאי היה רוצה לצבור מעט מומנטום, ודאי על רקע החשדות נגד ישראל ביתנו. לכל אלה יש גם לצרף את החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים, דיוויד גילה, בנוגע למונופול הגז, שהיתה אמורה ליפול לידיו כפרי בשל. אלא שהדבר לא קורה, ולפחות בשלב המוקדם זה של הקמפיין, נותר כחלון יציב על עשרה מנדטים.

משה כחלון בכנס הכלכלי השנתי לתאגידים בחיפה, דצמבר 2014. ערן גילווארג
חשדות השחיתות בישראל ביתנו לא העלו את מספר המנדטים ל"כולנו". כחלון/ערן גילווארג

יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת 9 מנדטים, שניים פחות מאשר הסקר הקודם. לפיד חורש את השטח, וממלא בערי המרכז אולמות מדי ערב. במפלגתו מבטיחים כי גם הפעם הוא יכה את הפרשנים והתחזיות, ויצליח להגיע להישג בקלפיות. מרצ זוכה בסקר לשישה מנדטים, התחזקות של מנדט לעומת הסקר הקודם.

בקרב המפלגות החרדיות, זוכות ש"ס של דרעי ו"העם איתנו" של אלי ישי לארבעה מנדטים כל אחת. יהדות התורה נחלשת בסקר ויורדת לחמישה מנדטים. המפלגות הערביות, שצפויות להתאחד לרשימה משותפת אחת, זכו בסקר זה לעשרה מנדטים.

מבחינת תמונת הגושים, גוש הימין - חרדים (ללא ליברמן) רושם ירידה מתונה בהשוואה לסקר הקודם, מ-55 ל-52 מנדטים. בהתאמה, מתחזק מחנה המרכז (הכולל את ליברמן וכחלון, שמסרבים להתחייב כי ימליצו על נתניהו) וכן את לפיד העבודה ומרצ, מ-55 ל- 58 מנדטים.

לפי הסקר, יתקשו גם נתניהו וגם הרצוג להקים ממשלה. נתניהו יתקשה לשכנע את כחלון וליברמן להמליץ עליו לנשיא לאור היחסים המתוחים בין ראש הממשלה לבין שני ראשי המפלגות. הרצוג, מנגד, יזכה אולי לרשימת ממליצים נאה, אך הקמת קואלייציה בראשותו נראית כמו מעשה לוליינות של ממש. כדי להשיג 61 חברי כנסת הוא ייצטרך לנסות להקים ממשלה הטרוגנית וחסרת מכנה משותף שתכלול בהכרח ישיבה של מפלגה חרדית אחת לפחות יחד עם לפיד, ליברמן וזהבה גלאון באותה קואליציה. על פניו, הסיכויים לכך קלושים וממשלה כזו, אם תקום תאריך פחות ימים מזו היוצאת.

יו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג, ח"כ חיליק בר וח"כ ציפי לבני בטקס חניכת המטה ביגאל אלון. ראובן קסטרו
הקמת קואליציה עבור הרצוג מסתמנת כמעשה לוליינות/ראובן קסטרו

בהקשר זה, מעניין לשים לב כי ברשימה המשותפת של הרצוג ולבני הפסיקו את קמפיין ה"רק לא ביבי" שאפיין את תחילת מערכת הבחירות, ככל הנראה מתוך הבנה שבתסריט סביר למדי תיתכן ממשלת אחדות של הליכוד והעבודה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully