וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר הפנים של הליכוד פסל מועמדות נתניהו לראשות המפלגה

24.12.2014 / 16:58

על אף הודעתו של המבקר, עו"ד שי גלילי, אשר מסוכסך עם ראש הממשלה לא מכבר, הסבירות שראש הממשלה אכן יהיה מנוע מלהתמודד היא אפסית. "החלטתו של העסקן הפוליטי גלילי הזויה, נגועה בשיקולים זרים וחסרת כל תוקף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של פורום הגיוס לעדה הנוצרית לצה"ל, נצרת עילית. דצמבר 2014. ערן גילווארג
לא צפוי לציית להמלצת המבקר. נתניהו/ערן גילווארג

מבקר הפנים של הליכוד, עו"ד שי גלילי, הודיע היום (רביעי) כי הוא פוסל את מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות המקדימות לראשות הליכוד שייערכו בשבוע הבא. עם זאת, הסבירות שאכן ראש הממשלה יימנע מלהתמודד היא אפסית. על פי יו"ר ועדת הבחירות, השופט בדימוס מנחם נאמן, המבקר פעל בחוסר סמכות ואין כל עילה לפסילה או תוקף למכתביו.

גלילי ונתניהו נמצאים מזה חודשים ארוכים בסכסוך מתמשך ומתוקשר, במסגרתו, אחת לכמה חודשים מפרסם גלילי חוות דעת נגד התנהלותו של ראש הממשלה. חוות הדעת אותה פרסם היום, מלינה על כך שראש הממשלה כינס אירוע לפני כשבועיים במצודת זאב במטה המפלגה, ולדברי גלילי, לא ראוי כי נתניהו ישתמש במטה עבור צרכיו הפוליטיים.

עוד ידיעות על בחירות 2015:
גז, מילקי ומע"מ אפס: מי באמת דואג לנו בכנסת?
מייקל אורן מצטרף לכחלון: "נחזק את היחסים עם ארה"ב"
מצנע הודיע על פרישתו מהפוליטיקה: "לא אוכל להשפיע"

ממטה הפריימריז נמסר בתגובה לדבריו של גלילי, כי "החלטתו של העסקן הפוליטי גלילי הזויה, נגועה בשיקולים זרים וחסרת כל תוקף. יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, כבוד השופט בדימוס מנחם נאמן, קבע במפורש כי החלטתו של גלילי נמהרת וכי אין לה כל תוקף, שכן היא ניתנה על ידי גלילי ללא כל סמכות".

בתוך כך, חבר הכנסת משה פייגלין הודיע בשבוע שעבר כי הוא מסיר את מועמדותו לראשות הליכוד, בעקבות החלטת בית הדין של הליכוד על קיום הפריימריז והבחירות לראשות המפלגה באותו היום. "קבלת הערעור על החלטת בית הדין של הליכוד היא שינוי כללי המשחק והיא דוחקת אותי להתמודדות בלתי אפשרית בשתי חזיתות שונות בו זמנית", כתב פייגלין בעמוד הפייסבוק שלו. "אין בכוונתי לגרור את התנועה לעוד ערכאה משפטית רגע לפני הבחירות הכלליות. בשעה גורלית זו עלינו להתאחד ולשמור את הליכוד כמפלגת שלטון. על כן, בכוונתי להתמודד הפעם רק לכנסת ואני משוכנע שאקבל תמיכה רחבה להשבת הליכוד והמחנה הלאומי לדרכו". הבחירות לראשות התנועה והבחירות לרשימת הליכוד לכנסת ה-20 יתקיימו ב-31 בדצמבר.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully