וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גם בלי אורי אריאל - מפלגתו של אלי ישי שורדת

סקר שפורסם בערוץ הכנסת מעניק למפלגת "העם אתנו" ארבעה מנדטים, בדומה לסקר שקדם להחלטת תקומה לא להתאחד עמה. הליכוד יורד ל-21 מנדטים, ואיחוד הרצוג-לבני בראש עם 23

אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
שורד. ח"כ אלי ישי/נועם מושקוביץ

גם בלי תקומה – אלי ישי עובר את אחוז החסימה: סקר שפורסם בצהריים (שני) בערוץ הכנסת, ובחן את התפלגות ההצבעה אילו התקיימו הבחירות היום, מגלה ש"העם אתנו", רשימתו החדשה של יו"ר ש"ס לשעבר, אלי ישי, הייתה זוכה היום בארבעה מנדטים – זהה למספר המנדטים שלו זכתה בסקר הקודם שנערך בערוץ בשבוע שעבר, כשהאיחוד עם מפלגתו של אורי אריאל היה על הפרק. לפי הסקר, שערך מכון "פאנלס פוליטיקס", הרשימה המאוחדת של העבודה והתנועה זוכה ל-23 מנדטים, עלייה של מנדט בודד מהשבוע שעבר, ואילו הליכוד בראשות בנימין נתניהו יורד מ-22 מנדטים ל-21 מנדטים מהסקר הקודם.

עוד עולה מהסקר שרשימת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עלתה במנדט אחד מ-15 ל-16, וכך גם יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שעלתה מעשרה ל-11 מנדטים. מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון ירדה מעשרה מנדטים לתשעה, וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן צנחה מתשעה מנדטים לשבעה. יהדות התורה ומרצ שמרו על כוחן מהסקר הקודם, עם שבעה מנדטים כל אחת, וש"ס בראשות דרעי עלתה מארבעה מנדטים לחמישה.

בחירות 2015 - כל הכותרות:
צינורות הכסף: האוליגרכים שעל לבם מתחרים דרעי וישי
פריצת דרך לאיחוד הרשימות הערביות; סקר: את מי רוצים בראש?
לבני: "במקום לקלל, בנט והימין צריכים להגיד לי תודה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסקר נבחנו הרשימות הערביות בנפרד, זאת למרות העובדה שהן צפויות להתאחד לרשימה אחת. חד"ש זכתה בסקר לחמישה מנדטים, וכמוה גם רע"ם-תע"ל. בל"ד, לפי הסקר, לא עוברת את אחוז החסימה, וכך גם קדימה בראשות שאול מופז, הצפויה להצטרף לרשימת העבודה והתנועה, בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני.

שלשום הכריע מרכז מפלגת תקומה-האיחוד הלאומי כי המפלגה תישאר בסיעת הבית היהודי ותרוץ במסגרתה בבחירות הבאות כפי שעשתה בכנסת היוצאת. אריאל, שיחסיו העכורים עם בנט עלו לכותרות לאחרונה, תמך בהצעה להתפצל. עם זאת, במרכז המפלגה הוחלט לקבל את הצעתו של בנט, שבמסגרתה ישוריינו לתקומה המקומות השני, התשיעי, ה-14 וה-18 ברשימת הבית היהודי לכנסת.

ההחלטה חותמת שבועות ארוכים של דיונים שבמהלכם התעוררה מתיחות גדולה בין אריאל לבנט. בתקומה לא אהבו את החלטתו של בנט לפתוח את המפלגה למפקד, וטענו כי צירוף חילונים רבים יגרום לה לאבד את צביונה הדתי. נוסף על כך, דרשו בתקומה לקבל יותר מקומות ברשימת המפלגה לכנסת. בכירים בבית היהודי טענו מנגד כי אריאל הוא "סחטן". כעת יצטרכו השניים למצוא דרך להמשיך לעבוד יחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מה אתם אומרים? סקר גולשים מהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully