וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ביחסים: הודו שוקלת לתמוך בישראל באו"ם

במשך השנים תמכו ההודים בקו הפלסטיני, אך הבוקר דווח שניו דלהי בוחנת שינוי מהותי במדיניותה, בין היתר בשל חיזוק הקשרים הביטחוניים עם ירושלים. משרד החוץ: בוחנים את הדיווח

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

שינוי היסטורי במדיניות החוץ ההודית כלפי ישראל? העיתון ההודי הנפוץ "הינדו" דיווח הבוקר (שני) כי הממשלה בניו דלהי שוקלת לשנות את קו ההצבעה הפרו-פלסטיני שלה במוסדות הבינלאומיים, וזאת לאור התחזקות הקשרים בין ישראל להודו. ההודים טרם קיבלו החלטה רשמית בנושא, אולם על פי הדיווח המקומי, שינוי המדיניות מגיע מהדרגים הבכירים ביותר במדינה, כולל מלשכתו של ראש הממשלה נרנדרה מודי.

הודו אמנם אינה חברה במועצת הביטחון, אך נחשבת כוח עולה בזירה הבינלאומית. כמו רוב מדינות אסיה, במשך השנים הצביעו ההודים בעד הקו הערבי והפלסטיני. בקיץ האחרון תמכה הודו בהקמת ועדה בינלאומית שתחקור את פעילות צה"ל במבצע "צוק איתן", וזאת למרות ההתחממות ביחסים עם ירושלים, שהחלה כבר כמה חודשים קודם לכן. ואולם, כעת יתכן שהמגמה תשתנה. "ממשלת מודי בוחנת את סוגיית הצבעתנו בנושא הפלסטיני, כפי שהיא בוחנת גם נושאים אחרים במדיניות החוץ שלנו", אמר גורם ממשלתי שמעורב בנושא.

לדיווח שהתפרסם הבוקר אין אישור ממקור אחר. במשרד החוץ בוחנים את הפרסום.

בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם עמיתו הההודי מודי בניו יורק בחודש ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גורם ישראלי ששוחח לאחרונה עם דיפלומטים בכירים בצד ההודי, אמר לוואלה! חדשות כי השינוי שעליו דווח הבוקר אינו מפתיע. לדבריו, הקו האוהד כלפי ישראל מאפיין כיום לא רק את ראש ממשלת הודו, אלא גם את הגורמים בדרג המקצועי במשרד החוץ של המדינה. בישראל עדיין לא יודעים לומר אם ההודים יתחילו להצביע באופן סדרתי בעד ישראל, כפי שעושות ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומדינות באוקיינוס השקט, או שבכוונתם לנקוט קו מאוזן שאינו בהכרח פרו-ישראלי או פרו-פלסטיני, כפי שעושות רוב מדינות מערב אירופה.

לפני שלושה חודשים נערכה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק הפגישה הראשונה זה עשור בין ראשי הממשלות של ישראל והודו. ראש הממשלה נתניהו אמר אז לעמיתו מודי כי ישראל מייחסת חשיבות רבה לקידום הקשרים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים בין המדינות. על פי תידרוך שהעניקה לשכתו של מודי לעיתונאים הודים בתום הפגישה, השיחה עם נתניהו התמקדה בסוגיות ביטחוניות.

לקריאה נוספת || חנוכה שמח מהודו: ראש הממשלה בירך את היהודים בעברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully