וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין נגד לבני: "בבחירות האלו כל הקווים האדומים נחצים"

21.12.2014 / 0:45

תגובות נזעמות בשל הדיווח שלפיו האחראית לשעבר על המו"מ עם הפלסטינים ביקשה מג'ון קרי לדחות ההצבעה במועצת הביטחון על הכרה בפלסטין עד אחרי הבחירות. נתניהו: "נחשף פרצופם האמתי של לבני והרצוג. בנט: "שפל של חתרנות מדינית"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

תגובות נזעמות בימין בעקבות הדיווח שלפיו חברת הכנסת ציפי לבני, שהייתה אחראית על המשא ומתן עם הפלסטינים בממשלה הקודמת, ביקשה משר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לדחות את ההצבעה על ההכרה בפלסטין במועצת הביטחון של האו"ם עד לאחר הבחירות בישראל. "נחשף פרצופם האמתי של לבני והרצוג", נמסר אמש (שבת) ממטהו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מיד אחרי הבחירות הם מתכוונים לסגת ולאפשר הקמת 'חמאסטן' שניה ביהודה ושומרון".

גם סגן השר אקוניס מתח ביקורת על לבני. "הצמד הרצוג-לבני מסוכן לישראל. הם מעדיפים אינטרסים פוליטיים צרים, על פני האינטרס הלאומי", אמר. "במערכת הבחירות הזאת נחצים כל הקווים האדומים. הגברת לבני, שכישלונה במשא ומתן עם הפלסטינים נמשך כבר לאורך שנים, משיאה עצות לשר החוץ האמריקני, רק כדי לקדם את האינטרסים הפוליטיים האישיים שלה".

עוד על מערכת הבחירות הקרובה
יחימוביץ' נגד ליברמן: "מעורר בי חלחלה, יש גבול לספינים"
חיים ילין הצטרף ליש עתיד: "לנתניהו אין נחישות להנהיג"
בימין מעריכים: סיעתו של אריאל לא תתפצל מהבית היהודי

שר הכלכלה נפתלי בנט תקף גם הוא בחריפות את לבני. "היא הגיעה לשפל של חתרנות מדינית", אמר. "מאחורי הגב של ממשלה מכהנת היא מתזמנת פעולות שיזיקו לישראל, והכל על מנת לפגוע ב'ביבי-בנט'. האינטרס של הגברת לבני לא קודם לאינטרס של המדינה, ודרישה לתזמון מתקפה על ישראל היא חציית קו אדום. לדבריו, "ישראל על פי לבני היא מדינה מתנצלת, שמתנהלת על פי אינטרסים פוליטיים. אני מצפה מיו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, שאני מעריך את כנות כוונותיו, לקרוא לסדר את לבני, שבימים האחרונים זונחת כל קו ממלכתי ומייצרת אווירה מסיתה, אנרכיסטית ומסוכנת למערכת הבחירות".

למילים הקשות נגד שרת המשפטים לשעבר הצטרפו חברים נוספים בסיעת הבית היהודי. "חתרנות השמאל - אז לבני ביקשה מקרי לדחות את האמבוש על ישראל לא כי זה לא טוב למדינה, אלא כי זה לא טוב לשמאל בבחירות. אין דברים כאלה", כתבה ח"כ איילת שקד בפייסבוק.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"מצפה מהרצוג שיקרא את לבני לסדר". שר הכלכלה נפתלי בנט/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי מסר: "חז"ל הזהירו אותנו עד כמה הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם. ההתדרדרות המטורפת של ח"כ לבני מעלה תהייה אם היא מעדיפה את טובת הפלסטינים או את טובת עם ישראל. החשש מהפסד בבחירות מעביר אותה על דעתה עד כדי כך שהיא משכנעת את ארה"ב להטיל וטו על ההצעה הפלסטינית רק עד אחרי הבחירות, וכל זה רק כדי שזה לא יחזק מפלגה אחרת".

סגן שר החינוך אבי וורצמן אמר: "לבני שכחה שהיא אמורה לייצג את האינטרסים של מדינת ישראל ופועלת כל הזמן כדי לרצות את הגרועים שבאויבנו. התבטאויותיה האומללות מוכיחות שוב ושוב כי היא אינה בשלה, בלשון המעטה, למלא תפקידים בעלי משמעות. אם כבר עכשיו היא מתקפלת מול כל העולם, אבוי לנו לחשוב איך תפעל במצבים קיצוניים יותר".

שרת המשפטים ציפי לבני עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי. רומא, מאי 2013. רויטרס
ציפי לבני וג'ון קרי במהלך פגישה ברומא אשתקד/רויטרס

חבר מפלגתה של לבני, ח"כ עמיר פרץ, הגן עליה: "ההתפרצות של ראשי הימין הישראלי נגד לבני ופרס מעידה על חוסר אונים". לדבריו, "ראש הממשלה מנסה בכל דרך למנוע את אישור ההצעות באו"ם הנוגעות למדינה הפלסטינית, וזה בדיוק מה שעשו לבני ופרס, שפועלים למנוע החלטה זו מתוך פטריוטיות למדינת ישראל ולא מתוך שיקולים פוליטיים".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לדיווח: "לבני התנגדה - וזו עמדתה העקבית כפי שהושמעה פומבית וגם באוזני האמריקנים - לכל ניסיון פלסטיני לכפות על ישראל מציאות בצעדים חד-צדדיים, וכך גם עתה. לבני גאה שהצליחה לפעול לשמירת האינטרסים החיוניים של ישראל במועצת הביטחון. הרצוג ולבני ימשיכו לפעול ולהפעיל את כוחם בזירה בינלאומית כדי לקדם את האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל".

"קרי קבע כי יש להשהות כל מהלך עד אחרי מרץ"

בדיווח, שפורסם אתמול בלילה במגזין האמריקני "פוריין פוליסי", נטען כי לבני ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס טענו בפני קרי כי הצבעה על הצעת ההחלטה הפלסטינית תשרת את אנשי הימין הקיצוני - ובהם ראש הממשלה ושר הכלכלה נפתלי בנט. לפי הדיווח, שהתבסס על דבריהם של שלושה דיפלומטים מהאיחוד האירופי, הזהיר קרי את 28 שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי כי כל פעולה של מועצת הביטחון תחזק את ידיהם של הקיצוניים בישראל, המתנגדים לתהליך השלום. עם זאת, שר החוץ השאיר פתח לתמיכה של וושינגטון בהחלטה של מועצת הביטחון, כל עוד לא מדובר בכזו החורצת מראש את תוצאות המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

לדברי דיפלומט אירופי, שר החוץ האמריקני קבע בצורה נחרצת כי יש להשהות כל מהלך בנושא עד אחרי חודש מרץ, שבו יתקיימו הבחירות. "קרי הבהיר בצורה מאוד מאוד ברורה כי עבור ארצות הברית, אין כל כוונה לדון בהצעות כאלו ואחרות לפני הבחירות".

עוד הוסיף הדיפלומט, כי לבני הבהירה לקרי שמהלך מסוג זה יחזק בעיקר את ראש הממשלה, אשר מתנגד נחרצות למאמץ הדיפלומטי של הפלסטינים. "אם החלטה כזו תתקבל על ידי הקהילה הבינלאומית, הדבר יחזק את נתניהו והימין הקיצוני בישראל", ציטט הדיפלומט האירופי את קרי. לדבריו, החלטה כזו תחזק גם את הקיצוניים הפלסטינים. דיפלומט אירופי אחר הוסיף כי החלטה כזו מצד האו"ם "תיתן תנופה למפלגות הימין, ואף קיים החשש שתחזק את הכוחות הקיצוניים יותר".

(עדכון ראשון: 18:45)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully