וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבני לקרי: הצבעה על פלסטין באו"ם תחזק את הימין"

לפי דיווח ב"פוריין פוליסי", שרת המשפטים לשעבר הזהירה את שר החוץ האמריקני כי הצבעה במועצת הביטחון לפי הבחירות תחזק את "הקיצוניים בישראל". דיפלומט אירופי: "קרי הבהיר שארה"ב לא תדון בהצעות מסוג זה לפני הבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, שהייתה אחראית על המשא ומתן עם הפלסטינים בממשלה הקודמת, ונשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ביקשו משר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לדחות את ההצבעה על ההכרה בפלסטין במועצת הביטחון של האו"ם עד לאחר הבחירות בישראל - כך פורסם הלילה (שבת) במגזין האמריקני "פוריין פוליסי", בהתבסס על דבריהם של שלושה דיפלומטים מהאיחוד האירופי. לפי הדיווח, לבני ופרס טענו כי הצבעה על הצעת ההחלטה הפלסטינית תשרת את אנשי הימין הקיצוני - ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה נפתלי בנט.

לפי הדיווח, קרי הזהיר את 28 שגרירי המדינות החברות באיחוד האירופי כי כל פעולה של מועצת הביטחון תחזק את ידיהם של הקיצוניים בישראל, המתנגדים לתהליך השלום. עם זאת, שר החוץ השאיר פתח לתמיכה של וושינגטון בהחלטה של מועצת הביטחון, כל עוד לא מדובר בכזו החורצת מראש את תוצאות המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים.

עוד על המהלך הפלסטיני באו"ם:
חרף המאמצים: הפלסטינים פנו למועצת הביטחון של האו"ם
ארה"ב הודיעה: לא נתמוך בפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון
הפרלמנט האירופי "תומך עקרונית" בהכרה במדינה פלסטינית

שרת המשפטים ציפי לבני עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי. רומא, מאי 2013. רויטרס
"הדבר יחזק את נתניהו ואת הימין הקיצוני". ציפי לבני וג'ון קרי/רויטרס

לדברי דיפלומט אירופי, שר החוץ האמריקני קבע בצורה נחרצת כי יש להשהות כל מהלך בנושא עד אחרי חודש מרץ, שבו יתקיימו הבחירות. "קרי הבהיר בצורה מאוד מאוד ברורה כי עבור ארצות הברית, אין כל כוונה לדון בהצעות כאלו ואחרות לפני הבחירות".

עוד הוסיף כי לבני הבהירה לקרי שמהלך מסוג זה יחזק בעיקר את ראש הממשלה, אשר מתנגד נחרצות למאמץ הדיפלומטי של הפלסטינים. "אם החלטה כזו תתקבל על ידי הקהילה הבינלאומית, הדבר יחזק את נתניהו והימין הקיצוני בישראל", ציטט הדיפלומט האירופי את קרי. לדבריו, החלטה כזו תחזק גם את הקיצוניים הפלסטינים. דיפלומט אירופי אחר הוסיף כי החלטה כזו מצד האו"ם "תיתן תנופה למפלגות הימין, ואף קיים החשש שתחזק את הכוחות הקיצוניים יותר".

בתגובה לדיווח ב"פוריין פוליסי", הבהיר גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית כי "שר החוץ קרי הבהיר, הן בשיחות אישיות והן באופן פומבי, כי אנחנו לא צריכים לנקוט בשום צעד שישפיע על הבחירות בישראל". לדבריו, "הוא ממשיך לדון עם גורמים בינלאומיים על האפשרויות למניעת ההידרדרות באזור ויצירת תנאים לחידוש המשא ומתן על בסיס פתרון שתי מדינות".

ממפלגת העבודה נמסר: "לבני התנגדה - וזו עמדתה העקבית כפי שהושמעה פומבית וגם באוזני האמריקנים - לכל ניסיון פלסטיני לכפות על ישראל מציאות בצעדים חד-צדדיים, וכך גם עתה. לבני גאה שהצליחה לפעול לשמירת האינטרסים החיוניים של ישראל במועצת הביטחון. הרצוג ולבני ימשיכו לפעול ולהפעיל את כוחם בזירה בינלאומית כדי לקדם את האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
קרי השאיר פתח לתמיכה של וושינטון בהחלטה אחרת. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

השבוע, חרף המאמצים הדיפלומטיים לסכל את המהלך, הגישו הפלסטינים למועצת הביטחון של האו"ם את הצעת ההחלטה לסיום הסכסוך עם ישראל. ההצעה הוגשה על ידי ירדן בנוהל כחול - היא העברה למזכירות מועצת הביטחון ויהיה ניתן להעלותה להצבעה ביממה הקרובה. עם זאת, השגריר הפלסטיני לא התייחס בדבריו למועד שבו צפויה להתקיים ההצבעה בפועל, והדבר עשוי להתעכב זמן מה. ההצעה קוראת להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967, וכן לסיום הכיבוש תוך שנתיים.

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, בהצעה נכתב כי הפלסטינים מעוניינים ב"פתרון כולל ובר קיימא אשר יביא לקיצו את הכיבוש הישראלי ואשר יגשים את חזון המדינה הפלסטינית". עוד נכתב כי הפלסטינים שואפים להגיע להסדר תוך שנה מרגע שההצעה תתקבל וכן הם מעוניינים בנסיגה הדרגתית של ישראל מהשטחים עד סוף 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully