וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מעריכים: סיעתו של אריאל לא תתפצל מהבית היהודי

לאחר שבקרב חברי הסיעה נרשמה שוויון עקרוני באשר להחלטה אם להיפרד ממפלגתו של בנט ולהצטרף לאלי ישי, הם נועדים עם הרבנים המזוהים עם הסיעה. בישיבה הוחלט להעביר את ההכרעה למרכז המפלגה - שיתכנס במוצאי השבת

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

ילכו עם ישי או יישארו עם בנט? חברי סיעת תקומה-האיחוד הלאומי נועדו אמש (חמישי) עם הרבנים המזוהים עם הסיעה והחליטו כי ההחלטה על פיצול ממפלגת הבית היהודי תעבור למרכז המפלגה שיתכנס במוצאי השבת. גורמים בימין העריכו כי מרכז המפלגה יצביע בעד המשך השותפות עם בנט.

הפגישה עם הרבנים התקיימה לאחר שחברי הסיעה בראשות השר אורי אריאל דנו באפשרות של פיצול ממפלגתו של בנט. באופן עקרוני, שלושה מחברי הסיעה תמכו בפיצול - ושלושה התנגדו. לכן, הוחלט להעביר את ההכרעה הסופית לרבנים המזוהים עם הסיעה, שהודיעו בעבר כי הם בעד פיצול מהבית היהודי.

בחירות 2015 || עוד כותרות
ואלה שמות: המועמדים בפריימריז במפלגת העבודה נחשפים
ח"כים בש"ס מתנערים מהמכתב לישי: "לא אישרנו את הנוסח"
מעוטף עזה לכנסת? ראש מועצת אשכול ירוץ בבחירות מטעם יש עתיד

על פי הצעתו של יו"ר הבית היהודי, אם יישארו, יקבלו חברי תקומה ארבעה מקומות ברשימת הבית היהודי לכנסת, כאשר המקום השני יישמר עבור אורי ואריאל ואילו מקומות 9, 15 ו-18 יישמרו גם לחברי הסיעה. מנגד, במקרה של פיצול, חברת הכנסת אורית סטרוק (מסיעת תקומה-האיחוד הלאומי) עלולה למצוא את עצמה מחוץ לבית הנבחרים כיוון שברשימה של ישי לא תהיה אישה.

אלי ישי ואורי אריאל. עומר מירון, יואב דודקביץ', עיבוד תמונה
ישי ואריאל/עיבוד תמונה, עומר מירון, יואב דודקביץ'

קודם לכן טעו גורם מטעם מפלגת "העם איתנו" של ישי המעורה במשא ומתן לאיחוד כי "ב'תקומה' משתמשים באלי ישי כקלף מיקוח מול בנט". את הדברים אמר הגורם לאחר שנודע כי בוטלה הפגישה שהייתה אמורה להתקיים אמש בין הצדדים.

בין אריאל לישי מתקיימים מגעים זה כמה ימים. נציגים מטעמם נפגשו כמה פעמים ושוחחו על פרטים הקשורים באפשרות של איחוד ביניהם. ביום שלישי, בפעם הראשונה מאז שהודיע על פרישה מש"ס ועל הקמת מפלגה, נפגש ישי עם אריאל. הפגישה שהתקיימה בירושלים נמשכה כשעה וחצי, ונדונו בה נושאים הקשורים בריצה משותפת בבחירות הקרובות.

אריאל, המצוי במחלוקת עם יו"ר הבית היהודי, שמאגד בתוכו גם את תקומה-האיחוד הלאומי, ממשיך בינתיים לנהל מגעים עם בנט, בניסיון אחרון למנוע את הפיצול בבית היהודי. ההצעה האחרונה של בנט לאריאל הייתה המקום השני ברשימה, וכן שריון של שלושה מקומות במפלגה. אריאל טרם השיב להצעה.

"אין סיבה נראית לעין שתמנע את האיחוד", אמרו היום בסביבת ישי, שציינו כי גם לסוגיה של שילוב אישה ברשימה נמצאו כמה פתרונות אפשריים, בהם שילובה בתפקיד בכיר במוסדות המפלגה - אך לא כחברת כנסת. עם זאת, על רקע הדברים מדגישים גורמים בסביבת ישי כי הם גם ערים במידה מסוימת לרחשי המגזר החרדי, שתומך בישי ושאינו שש על איחוד עם אורי אריאל, זאת משום שמפלגתו הייתה שותפה באישור חוק הגיוס ובקיצוץ קצבאות הילדים.

(עדכון ראשון: 18.12.14, 17:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully