וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בש"ס כתבו לישי: "לא נשתוק על השקרים שלך"

17.12.2014 / 23:21

במכתב חריף ששוגר לשר לשעבר, אשר פרש והקים מפלגה עצמאית, כותבים חברי הכנסת כי לא היה ניסיון "פוטש" בש"ס. "לא די שעזבת תוך חילול השם, הנך מוסיף חטא ובודה סיפורים מלבך"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(עימות בין תומכי ישי ודרעי)

חברי הכנסת של סיעת ש"ס בכנסת שיגרו הערב (רביעי) מכתב לח"כ אלי ישי, שפרש והקים מפלגה עצמאית, בו הגדירו את עזיבתו "מעשה חמור". חברי הכנסת הכחישו את טענתו של ישי בראיון ל"ישראל היום" - שלפיה הם היו שותפים בניסיון להדיח את דרעי ולפלג את התנועה. "לא נשתוק ולא ניתן לך, ולאף אחד מטעמך, לנסות לפגוע בתנועה על ידי הפצת עובדות שאינן נכונות", כתבו.

במכתב התייחסו הח"כים לדברים שאמר ישי אחרי פרישתו, שנעשה ניסיון לעשות "פוטש" במפלגה. "בימים האחרונים הנך מפיץ כי נעשה בשנה האחרונה ניסיון לפילוג בסיעה של כמה חברי כנסת ושאתה מנעת את זה, וכן שכאילו חל איסור להתראיין שלא באישור יו"ר התנועה הרב אריה דרעי", כתבו, "הרינו להבהיר, לא די במעשה החמור שעשית בכך שעזבת את התנועה תוך שימוש בשמו של מרן וחילול השם, הנך מוסיף חטא בכך שהנך בודה סיפורים מלבך. לבל ישתרש שקר זה נעמיד דברים על דיוקם".

בחירות 2015 || כותרות נוספות
בדרך לאיחוד? הפגישה החשאית של אלי ישי ואורי אריאל
ניצחון לנתניהו: הבחירות לראשות הליכוד ולרשימה - באותו יום
טרכטנברג במגעים מתקדמים להצטרפות לרשימת הרצוג ולבני

בפעם הראשונה, הם גם עוברים לתקוף אותו פומבית, ומייחסים לו את הכוונה לפלג את ש"ס. "אנחנו, בניגוד אליך, לא היינו שותפים מעולם לא במעשה ולא במחדל לניסיון פילוג בתנועה, משזה לא עלה בידך - בחרת לממש את משאלת הלב שלך, ולפרוש לבד, כנגד רבותינו חברי מועצת חכמי התורה.

אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
מודיע על הקמת מפלגה חדשה. ח"כ ישי/נועם מושקוביץ

"למען הסר ספק, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי מעולם לא אסר עלינו להתראיין ולהביע את דעתנו. להיפך, הוא עודד אותנו להתראיין ולהביא את דבר התנועה לציבור, אך ביקש שבנושאים חשובים המייצגים את עמדת התנועה ולא את פעילותנו האישית כגון כניסה לממשלה נקיים את דבריו של מרן 'דבר אחד לדור', ומפני רגישותם של הדברים - שנעשה זאת בתיאום".

הכותבים המשיכו לתקוף והבהירו כי הטענות של ישי בדבר דומיננטיות יתר של המנהיג, חלה דווקא במהלך כהונתו שלו. "בזמן שהיית יו"ר התנועה חל עלינו איסור מוחלט להתראיין גם בנושאים חשובים פחות. די להזכיר שזו הסיבה שבגינה סילקת את חיים אמסלם, על אף שהייתה לו הסכמה מראש הישיבה, הגאון רבי מאיר מאזוז, להביע דעתו בנושא הגיורים".

חברי הכנסת מסיימים בפנייה אישית, תוך איום מרומז: "אלי, תנועת ש"ס וכבודו של מרן חשובים לנו יותר מכל חברות כזו אחרת. לא נשתוק ולא ניתן לך ולאף אחד מטעמך לנסות לפגוע בתנועה על ידי הפצת עובדות שאינן נכונות".

על המכתב חתמו חברי הכנסת ניסים זאב, יעקב מרגי, אברהם מיכאלי, דוד אזולאי, יצחק ועקנין, יצחק כהן, משולם נהרי, אמנון כהן ויואב בן צור.

ישי מצדו לא נשמע הערב מתרגש מהמכתב, ובתגובה מסר: "חג אורים שמח, באהבה רבה לכל חברי הכנסת של תנועת ש"ס".

הריב המתמשך בש"ס, כמו גם הפיצול, פוגע אנושות בקמפיין הבחירות שלה - כך לפחות לפי הסקרים. הערב נודע כי ש"ס מתרסקת וזוכה רק בארבעה מנדטים לפי סקר "הארץ". במקרה של איחוד של כחלון ולפיד, המצב חמור עוד יותר: הן ש"ס והן הרשימה של אלי ישי לא עוברות את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully