וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לפיד וכחלון מנצחים ביחד; מקורבים: "'כולנו' תרוץ לבד"

לפי הסקר של "הארץ" האיחוד האמור יניב 24 מנדטים, מה שיהפוך את הרשימה לגדולה ביותר בכנסת הבאה. במצב כזה, הליכוד יקבל 21, והרצוג-לבני 20. אם "כולנו" ויש עתיד רצות בנפרד הליכוד והעבודה-התנועה יסיימו בראש, כל אחת עם 21 מנדטים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: קשת סידי

(לפיד, השבוע: "הבחירות הבאות יהיו בין הימין למרכז")

מי תהיה הסיעה הגדולה בכנסת ה-20? עד לפני זמן לא רב, לא היה נראה שישנו גורם המאיים על הליכוד בראש - אולם החבירה של התנועה למפלגת העבודה שינתה את התמונה. כעת, סקר חדש שפורסם היום (רביעי) ב"הארץ" מגלה כי אם יש עתיד של לפיד ו"כולנו" של משה כחלון יתאחדו - הרשימה שלהם תהיה הגדולה ביותר. מהסקר עולה כי איחוד הכוחות יניב לשניים 24 מנדטים, בעוד שמאחור הליכוד עם 21 מנדטים ורק אז לבני והרצוג עם 20 מנדטים.

במקרה כזה, ישראל ביתנו של ליברמן תקבל שמונה מנדטים, יהדות התורה תשעה, מרצ של גלאון שישה, וחד"ש ורע"ם-תע"ל חמישה כל אחת. מי שעתידה להתרסק, עד כדי לא לעבור את אחוז החסימה היא ש"ס (שזוכה לשלושה מנדטים). זאת, בעקבות הטלטלה הקשה שעברה המפלגה החרדית ספרדית עם פרישתו של השר לשעבר ישי. שר הפנים לשעבר, אגב, לא מצליח גם הוא לעבור את אחוז החסימה במקרה של רשימה מאוחדת לכחלון-לפיד.

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ראש מועצת אשכול ירוץ בבחירות מטעם יש עתיד
ליברמן: "אנחנו צריכים להיות פרגמטיים ולא פנאטיים"
דעה: ימני, אל תצביע בנט

בסביבתו של כחלון אמרו הערב כי האפשרות הזאת כרגע לא נמצאת על הפרק, משום שהוא מעוניין לרוץ לבד. ההצעה של לפיד לחבור לרשימה משותפת עם כחלון, עלתה בפגישה שקיימו השניים בימים האחרונים. זו מגיעה בעיתוי רגיש עבור שר האוצר לשעבר בקמפיין הבחירות: בעוד שהוא "מדשדש" בסקרים, כחלון עומד על עשרה מנדטים בסקרים, בטרם הציג שם אחד ברשימה - משמע הוא נתפס כהבטחה בעיני הציבור.

מפוצלת: יאיר לפיד ומשה כחלון. דרור עינב, ערן גילווארג,
מנצחים יחד. הפעם בגרסת כחלון ולפיד/דרור עינב, ערן גילווארג

הסקר מגלה גם כי אם הרשימות של כחלון ולפיד רצות בנפרד, הליכוד והרשימה המאוחדת של הרצוג ולבני בראש, זו לצד זו, עם 21 מנדטים כל אחת. אחריהן, הבית היהודי עם 16 מנדטים. כחלון זוכה להיות יו"ר המפלגה הרביעית בגודלה עם 12 מנדטים, מעט לפני יש עתיד שמקבלת בסקר 11 מושבים. שאר הנתונים די זהים: ישראל ביתנו ויהדות התורה - 8, מרצ - 6, חד"ש, רע"ם-תע"ל - 5, ש"ס - 4. גם בבחינה של ריצה נפרדת של יש עתיד וכולנו, מפלגתו החדשה של ישי לא נכנסת לכנסת, וכך גם קדימה של מופז ובל"ד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ציפי לבני ויצחק בוז'י הרצוג במסיבת עיתונאים, דצמבר 2014. דרור עינב
21 מנדטים בסקר. לבני והרצוג/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully