וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באזזז בחירות: דרעי סופג אש על הפילוג בש"ס

מבדיקת התגובות ברשת עולה כי ציבור הגולשים סבור שיו"ר ש"ס אשם בפרישתו של קודמו מהתנועה. החילונים זוכרים את עברו הפלילי של דרעי, החרדים האשימוהו בכך שבתו של הרב עובדיה לא הצטרפה כחברת כנסת

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(צפו בפעילי ש"ס מתפרעים אחרי נאום הפילוג של ישי, השבוע)

הפילוג בש"ס ברשתות החברתיות: בעקבות פרישתו של מי שעמד בראש התנועה במשך 14 שנים, חבר הכנסת אלי ישי, בדיקת וואלה! חדשות מעלה כי יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי זכה למספר כפול של אזכורים שליליים לעומת ישי (50% מול 24% מכלל האזכורים של שניהם) ולכשליש ממספר האזכורים החיוביים לעומת ישי (8% לעומת 21%).

הבדיקה, שנערכה באמצעות חברת ויגו (Vigo) המתמחה בניטור וניתוח שיח במדיה החברתית מעלה ששני ראשיה של התנועה הספרדית זכו ביומיים שלאחר פרישתו של ישי לחשיפה עצומה ברשת, אם כי לא בהיקף להם זוכים תדיר יאיר לפיד, ציפי לבני, יצחק הרצוג, נפתלי בנט ומשה כחלון. השיח בנוגע לפילוג בש"ס התנהל בשלוש זירות עיקריות: הזירה החילונית-פופולרית ובעיקר פייסבוק, בפורומים ובתגובות של הקהל החרדי (אתרי לדעת, ערוץ 7, בחדרי חרדים וכיו"ב) ובזירה הברנז'אית בטוויטר.

אריה דרעי ואלי ישי בישיבת סיעה של ש"ס, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
לא זכאי, לפחות עבור הגולשים. אריה דרעי/נועם מושקוביץ

בעוד אלי ישי זכה לחשיפה אינפורמטיבית יחסית, שרובה הייתה דיווחים ספקולטיביים לגבי צעדיו העתידיים, דרעי ספג בעיקר ביקורת מן הגולשים – גם מהקהל החילוני (70% מהאזכורים שליליים) וגם מהקהל החרדי (60% מהאזכורים שליליים): בקרב הקהל החילוני ספג דרעי ביקורת על עברו הפלילי ועל כך ש"זמנו עבר". הקהל החרדי התאכזב מכך שעדינה בר שלום, בתו של מנהיגה הרוחני של התנועה עד לא מכבר, הרב עובדיה יוסף המנוח, לא שובצה כחברת מפלגה מן המניין אלא הקימה מעין מועצת נשים שאמורה לייעץ למפלגה הפוליטית.

עוד באותו נושא

הסתה פרועה ברשת נגד ישי; "הילדים חוששים שיקרה לו משהו"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, מיעוט מהקהל החרדי התייחס לדרעי כנבחר לממשיך דרכו של המרן, ולפיכך יצא באופן אוטומטי כנגד אלי ישי. עזיבתו של ישי את המפלגה נתפסה כנטישה, והושוותה לזו של הרב חיים אמסלם. בנוסף, מהבדיקה עולה כי גולשים רבים בקהל זה הביעו אכזבה מהפיצול בש"ס אך לא בהכרח האשימו אף אחד מהצדדים.

Vigo מנטרת מדי יום כחצי מיליון פוסטים אשר מתפרסמים בבלוגים, פורומים, טוקבקים וברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, יו-טיוב וגוגל+). המערכות של החברה מנטרות אוטומטית את כל הפוסטים הקשורים במפלגות או בראשי המפלגות, ומתוכן מנתחים האנליסטים מדגם מייצג של 10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully