וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג העדה הדרוזית: נתניהו הבטיח לעגן זכויותנו בחוק הלאום

השייח מואפק טריף סיפר כי ראש הממשלה הבטיח לראשי העדה שיעגן בחוק השנוי במחלוקת זכויות אתניות למיעוטים, ובפרט לדרוזים. "אנחנו לא שואפים להקים כאן מדינה, רק רוצים להיות שווים בין שווים"

צילום: ערן גילווארג, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל

המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השייח מואפק טריף, הסביר היום (חמישי) את הסתייגותם של בני העדה לחוק הלאום שיעלה בשבוע הבא להצבעה במליאת הכנסת בקריאה טרומית. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר השייח' טריף: "מה שחשוב לנו זה להיות שווים בין שווים".

ראשי העדה נפגשו אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעומד מאחורי הגרסה המרוככת של החוק, שאושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה. "בפגישתנו אתמול בערב עם ראש הממשלה העלנו כמעט את כל הנושאים הנוגעים לעדה הדרוזית, במיוחד הנושאים הבעייתיים, הכואבים ומה שמפריע לצעירים", אמר השייח' טריף. "היום, לצערי, הצעירים בכעס, בתסכול, באכזבה, כי הם לא נמצאים על סדר היום של המדינה".

עוד על חוק הלאום:
פרס על חוק הלאום: שעבוד מגילת העצמאות לצרכים פוליטיים
לבני: חוק הלאום - אנטי ציוני, אנטי דמוקרטי ואנטי יהודי
הנשיא ריבלין נגד חוק הלאום: "מה הטעם בהצעה?"

ראש העדה הדרוזית: "נתניהו הבטיח לעגן את זכויות הדרוזים בחוק". ערן גילווארג
השייח' מואפק טריף, היום/ערן גילווארג

לדברי השייח' טריף, ראשי העדה ביקשו מנתניהו "שיהיו מעוגנות בחוק זכויות אתניות של העדה הדרוזית, של המיעוטים במדינה, זכויות דתיות, זכויות אזרחיות, זה מה שחשוב לנו". ראש הממשלה, כך טען, "הבטיח ואמר שהעדה הדרוזית יקרה לו וכמובן שהוא ידאג שיהיו מעוגנות בחוק זכויות למיעוטים, ובמיוחד זכויות העדה הדרוזית".

הוא הדגיש שבני העדה אינם משיגים על אופייה היהודי של המדינה. "מבחינת לאום, מבחינת יהדות, אין לנו בעיה", ציין. "זה מעוגן במגילת העצמאות. זו מדינה יהודית ודמוקרטית". בתשובה לשאלה אם בני העדה אינם שואפים לקבל זכויות לאומיות בישראל, השיב: "אנחנו לא שואפים להקים מדינה, ואנחנו חיים כאן".

החוק השנוי במחלוקת היה אמור לעלות אתמול להצבעה במליאת הכנסת. עם זאת, ביום שני הוחלט לדחות את ההצבעה בשבוע, לאחר שביום ראשון אישרו השרים את הצעות חוק הלאום ברוב של 14 לעומת שישה מתנגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully