וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס לנתניהו: חוק הלאום - "כמו מימי העבדות"

מאמר המערכת בעיתון קורא לרה"מ לסכל את החוק "שעשוי לעורר את חמתו של המיעוט הערבי ולשחוק את מעמדה של ישראל", ומציין כי "עד היום לא נמחה הכתם של שלילת זכויות השחורים בארה"ב"

צילום: כנס שדרות לחברה וידידות, עריכה: גדי וינסטוק

מאמר המערכת של ה"ניו יורק טיימס" מותח ביקורת חריפה על ממשלת נתניהו, וקורא לראש הממשלה לסגת מהליך החקיקה של חוק הלאום. בין היתר, העיתון מזהיר כי מדובר בחוק גזעני והרסני לחברה הישראלית, שעלולות להיות לו השלכות דומות לאלה של חוקי העבדות שהיו נהוגים בארצות הברית.

במאמר, שכותרתו "ישראל מצמצמת את הדמוקרטיה שלה", נכתב הבוקר כי "מאז הקמתה, קיומה של ישראל – שארה"ב ואומות העולם אימצו לחיקן - מתבסס על עיקרון של דמוקרטיה לכל תושביה".

רה"מ בנימין נתניהו – 18 בנובמבר 2014. GettyImages
ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשבוע שעבר/GettyImages

העיתון אומר כי "בעוד שנתניהו טוען שהחוק נחוץ בשל האיומים המופנים נגד קיומה של ישראל, הרי שקשה לדמיין כיצד חוק, בפני עצמו, יוכל לסייע בעצירתם". במאמר אף נכתב כי "הקרב הפוליטי", במאמץ להעביר את החוק, עלול "למוטט את הממשלה".

כותבי המאמר מזכירים כי כבר במגילת העצמאות ב-1948 הובטח כי ישראל תקיים "שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין". "לכן, נכתב, "זה שובר-לב לחזות בממשלת ישראל מאשרת חוק פולמוסי, שיגדיר אותה רשמית כארצם-מדינתם של היהודים, וישמור את 'זכויותיהם הלאומיות' עבורם בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"שלילה שיטתית של זכויות המיעוטים גרמה נזק עצום"

המאמר מכיר בעובדה שנוסח החוק "ככל הנראה ירוכך לפני שיובא להצבעה" בכנסת, אך מצהיר כי "כך או כך יש להפילו". "במקרה הטוב ביותר, לחוק לא תהיה משמעות בפועל; במקרה הגרוע, החוק יעורר את חמתו של המיעוט הערבי הסוער ממילא, וישחוק את מעמדה של ישראל בקרב האומות הדמוקרטיות בעולם".

"עבורנו", כתבו מנסחי מאמר המערכת של העיתון, "לא מדובר רק בחשש תאורטי: שלילה שיטתית של זכויות המיעוטים - בפרט של השחורים, בעיקר בדרום ואל תוך שנות ה-60 - גרמה לנו נזק עצום. נזק זה עדיין לא תוקן לגמרי, והוא כתם על פני הדמוקרטיה האמריקנית".

המאמר מסתיים באמירה כי "כמי שהיו עדים למורשת המכאיבה שנוצרת כאשר ממשלה מצמצמת את זכויות אזרחיה, אנו יודעים שזו אינה הדרך הנכונה עבור ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully