וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים דחו את הפניה למועצת הביטחון של האו"ם

שר החוץ של הרשות ריאד אל-מליכי אמר כי התקבלה החלטה לדחות את הפניה להכרה בפלסטין, בין השאר כדי להבטיח רוב של 9 חברות שיתמכו בהצעה. להערכתו, ארה"ב לא תטיל וטו על ההצעה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת לציון עשור למותו של יאסר ערפאת ברמאללה, נובמבר 2014. AP
אבו מאזן בעצרת לציון עשור למותו של יאסר ערפאת, החודש/AP

לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכריז כי יפנה למועצת הביטחון של האו"ם שתכיר בפלסטין עוד החודש, בישר היום (שני) שר החוץ של הרשות, ריאד אל-מליכי, כי התקבלה החלטה לדחות את הפניה. לדברי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הסיבה העיקרית לדחיה היא חוסר הזמינות של החברות במועצה, שעסוקות בשיחות הגרעין עם איראן - שנקלעו למבוי סתום. סיבה נוספת היא המגעים שמנהלת הרשות כדי להבטיח רוב של תשע חברות שיתמכו בהצעה. אל-מליכי הדגיש כי ההנהגה הפלסטינית נחושה להגיש את ההצעה למרות ההתנגדות בעולם, והוא אף העריך כי ארצות הברית לא תטיל עליה וטו במועצה.

הרשות הפלסטינית I ידיעות נוספות
אבו מאזן: נפנה למועצת הביטחון שתכיר בפלסטין כבר החודש
שיקום עזה יוצא לדרך: כך ישראל תפעיל לחץ על חמאס
למרות הקלת הסגר על עזה - 10 משאיות לייצוא תקועות בכרם שלום

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
עסוקים באיראן. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

אבו מאזן אמר לפני כשלושה שבועות כי בכוונת הרשות הפלסטינית לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כבר החודש, כדי להעביר החלטה המכירה במדינת פלסטין בגבולות 1967. בנאום שנשא בעצרת לציון עשר שנים למותו של יאסר ערפאת, אמר אבו מאזן כי במקרה שהבקשה הפלסטינית תיכשל - אם למשל ארצות הברית תטיל וטו על ההחלטה, הרשות תבקש להצטרף לשלל הארגונים והאמנות הבינלאומיות, ובכלל זאת תחתום על אמנת רומא, כך שתוכל להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי.

אתמול פורסם כי שרי החוץ של הליגה הערבית ייפגשו ביום שבת בקהיר בנוכחות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על מנת לדון במצב בגדה המערבית. את הדברים מסר סגן מזכ"ל הארגון אחמד בן חלי לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, השרים ידונו ב"בקשות ההצטרפות של ההנהגה הפלסטינית לסוכנויות ולארגונים של האו"ם". בהתייחסות למתיחות במזרח ירושלים, הוסיף בן חלי: "המדיניות הישראלית הנוכחית בירושלים ובשטחים הפלסטיניים דוחפת את האזור לקראת פיצוץ. הכובש הישראלי עבר את כל הגבולות עם ההפרות שביצע בירושלים ובמסגד אל-אקצא".

לפני כשבועיים סירב אבו מאזן להזמנת מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי להשתתף בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ועבדאללה מלך ירדן בעמאן. אבו מאזן אמר לקרי כי הוא לא מוכן להיפגש עם נתניהו בשלב זה בשל הקיפאון בתהליך המדיני ומשום שהוא מטיל עליו את האשמה על האירועים בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully