וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יוכפל עונש המאסר למבצעי עבירות נגד קשישים?

23.11.2014 / 0:38

ועדת השרים לענייני חקיקה תצביע היום על הצעת החוק של ח"כ סטרוק מהבית היהודי, שלפיה תוחמר ענישת תוקפי קשישים במספר רב של עבירות. העונש המרבי יהיה הכפלת העונש הקבוע או 10 שנות מאסר - לפי הנמוך שבהם

אלימות נגד קשישים, התעללות בקשישים, אלימות, פגיעה בקשישים. GettyImages
"אוכלוסיית הקשישים ראויה להתייחס מיוחדת"/GettyImages

ועדת השרים לענייני חקיקה תצביע היום (ראשון) על הצעת חוק המבקשת להכפיל את העונשים של אנשים שעברו עבירות נגד קשישים. על פי ההצעה, שאותה יזמה חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) יחד עם השר לענייני גמלאים אורי אורבך וקבוצה של חברי כנסת, תוחמר ענישת מי שפוגע בקשיש בעבירות נגד הגוף, החירות או הרכוש, איומים, סחיטה, בריונות, ומטרדים שונים.

העונש המרבי במקרים אלה יהיה הכפלת העונש הקבוע לאותה עבירה או מאסר עשר שנים - לפי הנמוך שבהם. ההצעה קובעת כי עונש שיושת על עבריין במקרים אלה לא יוכל להיות כולו על תנאי, ולפחות חלקו יהיה מוכרח להיות מאסר בפועל, כפי שקיים כיום ביחס לעבירת של תקיפת קשיש.

עוד בוואלה! חדשות
הממשלה תצביע על "חוקי הלאום"; נתניהו: "יוזמה חיונית"
נתניהו מקדם שלילת זכויות תושב ממחבלים ומשפחותיהם
על אנדרטה לזכר חיילים: כתובות "דאעש" רוססו בצפון

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום, החוק מחמיר בענישה לתוקף קשיש, אולם בעבירות רבות אחרות, שאינן עבירות תקיפה, עונשו של אדם הפוגע בקשיש אינו שונה באופן עקרוני מעונשו של מי שפגע באדם אחר". חברת הכנסת סטרוק מסרה לוואלה! חדשות: "אוכלוסיית הקשישים ראויה להתייחסות מיוחדת של כבוד לאור עקרונות המסורת יהודית המורים לנו על כיבוד הזקנים והידורם. הצעת החוק מקיימת הלכה למעשה את צוואת דוד המלך, 'אל תשליכני לעת זקנה'.

בשנת 2008 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי אדם שיגרום חבלה של ממש לקשיש, דינו יהיה חמש שנות מאסר במקום שלוש שנים, ואילו תוקף שיגרום לחבלה חמורה ירצה שבע שנות מאסר. בנוסף לכך, לפי החוק, בתי המשפט מחויבים להטיל עונש של מאסר בפועל על מי שעבר אחת מן העבירות הללו. עם זאת, החוק נוגע רק לתקיפות פיזיות, ולא להונאה, סחיטה, איומים, וכל סוג אחר של הפעלת לחץ ואלימות שאינם פיזיים כלפי קשיש- כפי שנכלל בחוק של סטרוק.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully