וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "שוקלים לשלול תושבות קבע מערבים שמעודדים טרור"

22.11.2014 / 12:28

שר הפנים הנכנס אמר כי הורה לאנשי משרדו לבחון את אפשרות שלילת תושבות הקבע והזכויות הנלוות מתושבי מזרח ירושלים ש"מסיתים לאלימות". על סגירת המרכולים בשבת: "מאמין ב'חיה ותן לחיות'"

גלעד ארדן בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
שר הפנים גלעד ארדן/כפיר בולוטין

שר הפנים החדש, גלעד ארדן, אמר היום (שבת) כי הורה לאנשי משרדו לבחון את האפשרות של שלילת תושבות קבע מתושבי מזרח ירושלים שמעודדים טרור. "הוריתי לאנשי משרד הפנים לבחון ולהמליץ לי כיצד ניתן להרחיב את הסמכויות שלי כשר פנים לשלול את תושבות הקבע והזכויות הסוציאליות הנלוות מערביי מזרח ירושלים שמעודדים טרור והסתה לאלימות", אמר ארדן באירוע "שבתרבות" בנס ציונה.

הוא התייחס גם לסוגיית סגירת המרכולים בתל אביב בשבת, שעמדה במוקד כהונתו של קודמו בתפקיד, גדעון סער. "בכוונתי להקים ועדה ציבורית שיהיו חברים בה גם גורמים דתיים ורבניים וגם גורמים חילוניים שימליצו לי מה האיזון הנכון בתחום זה", אמר. "ברור לי שכל החלטה שתהיה תקפה לתל אביב תהיה משמעותית לכל מדינת ישראל. סוגיית השבת היא סוגיה רצינית וחשובה שיש לה ערך לאומי, חברתי, משפחתי ומסורתי. אני מאמין ב'חיה ותן לחיות' וחשוב שנמצא את האיזון הנכון בנושא הזה".

גל טרור בארץ - סיקור מיוחד:
2 תלמידי ישיבה נפצעו בקטטה עם ערבים בירושלים
דובר חמאס: ליברמן הוא מטרה לגיטימית
נחשפה רשת טרור של חמאס בגדה שתכננה פיגועים נגד ישראלים

מהומות במזרח ירושלים. רויטרס
צעירים ערבים מיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון במזרח ירושלים בתחילת החודש/רויטרס

לפני כשבועיים, בתגובה לירי בצעיר הערבי בכפר כנא על ידי שוטרים, ציין גם ראש הממשלה בנימין נתניהו את אפשרות שלילת התושבות מחלק מערביי ישראל. "ישראל היא מדינת חוק", אמר אז נתניהו. "לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים ואלו הקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל. מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה".

ביום חמישי חשף ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, את פרטי התכנית לחיזוק הביטחון האזרחי והאישי בעיר הבירה. התכנית, שתופעל ברחבי העיר החל מיום ראשון, כוללת תוספת של 215 מאבטחים לגני הילדים, התקנת מאות מצלמות וידאו במעגל סגור באזורי מוסדות החינוך, עיבוי אמצעי האבטחה של גני הילדים והתקנת לחצני מצוקה בגנים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מהומות בשכונת ואדי ג'וז – מזרח ירושלים, 25 ביולי 2014. רויטרס
מהומות בוואדי ג'וז, יולי 2014/רויטרס

כמו כן, במסגרת התכניות יופעלו 50 ניידות שיטור עירוני משולבות למשטרה ולעירייה ו-30 ניידות סיור מיוחדות רק למוסדות החינוך בעיר שיכולות להגיע תוך פחות משתי דקות לכל מוסד. במקביל, ייערך מבצע נרחב לגיוס מתנדבים למשמר האזרחי, יחודדו נוהלי אבטחת בתי כנסת, יוצבו בלוני תצפית בשמי העיר ויוקם חמ"ל מאוחד לכלל הגורמים. "החזרת הביטחון לתושבי העיר היא המשימה שלנו", אמר ברקת.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully