וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ: "השבר הביטחוני - לא תירוץ לקיפאון מדיני"

21.11.2014 / 4:37

רגע לפני שהוא פורש, הפציר השר היוצא להגנת הסביבה בנתניהו "לראות את האסלאם המתון ולייצר את שיתוף הפעולה הבא". על שכר המינימום: "תהיה פה מהפיכה אדירה"

עמיר פרץ במסיבת עיתונאים בקירייה, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
פרץ במסיבת עיתונאים שערך החודש עם התפטרותו/ראובן קסטרו

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שהתפטר בשבוע שעבר מתפקידו, האשים אתמול (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיפאון המדיני ואמר כי "השבר הביטחוני" אינו מהווה תירוץ לסברה "שלמדינת ישראל אין מה לתכנן ומה לעשות בפן המדיני".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לי 'אתה לא רואה את האסלאם הקיצוני', ואמרתי, 'כולם רואים את האסלאם הקיצוני, כולנו מבינים שצריך להתאחד נגד "דעאש" וחמאס, כולם רואים את זה, אבל תפקידו של ראש הממשלה הוא לראות את האסלאם המתון. ראש הממשלה צריך לייצר את שיתוף הפעולה הבא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 18.11.14. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא מאמין שהצליחו לשכנע עם שלם שלבנימין נתניהו אין תחליף". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

לטענתו, שיתוף הפעולה "הקר" עם מצרים היה "המפתח לסיומו של מבצע צוק איתן". "גם היום אנחנו מייצרים שיתופי פעולה עם גורמים מתונים באסלאם, וזו אסטרטגיה ביטחונית מבחינתנו. אנחנו צריכים להתאמץ כדי להגיע להסדר עם העולם הערבי, צריך להשקיע ולזהות הזדמנויות".

את הדברים הציג פרץ בוועידת התעשייה באילת, שם אמר כי ישנו קשר ישיר בין התפתחות מדינית לבין שגשוג כלכלי. "יש כאלה שמזלזלים ואומרים 'כמה פעמים היה מו"מ והעסק היה קר ולא יצא כלום', אז אני אומר לכם, תבדקו מתי הייתה עלייה בצמיחה, אני אומר לכם שכשהיה מו"מ היקף ההשקעות בארץ גדל. זה אחד הדברים החשובים למדינת ישראל", הוא התעקש. "השוק המקומי לא מסוגל לקלוט את כל מה שאתם מייצרים", פנה פרץ אל התעשיינים בקהל כשסקר את הירידה בכמות המשקיעים הזרים עקב המצב הביטחוני.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"סיר לחץ שיתפוצץ"

"אני לא מאמין שהצליחו לשכנע עם שלם שלבנימין נתניהו אין תחליף, זו אמירה אנטי דמוקרטית, מתי המלכנו מלך? בואו נבטל את הדמוקרטיה וזהו. קודם כל חייבים לשבור את התזה הזאת, כל איש שיושב בשלטון וחושב שאי אפשר לעשות את זה, לא קשוב לעם", הוא הוסיף. כשהתייחס להתפטרותו אמר כי הסכים להיות שר בממשלה "משום שאמרו במשך שנים שאני פוסל אותו (את ראש הממשלה) ללא סיבה".

בהמשך התייחס להעלאת שכר המינימום אמר פרץ, ואמר: "מישהו חושב שאפשר להחזיק את החברה הישראלית בפערים החברתיים אלה? זהו סיר לחץ שיבוא היום ויתפוצץ, תהיה פה מהפיכה אדירה. תביעתו של ניסנקורן היא נכונה. למה השוויון חשוב רק לאלו שבאים להקריב את חייהם למדינה הזאת?".

פרץ הודיע לפני עשרה ימים על התפטרותו מתפקידו. "בשבועות האחרונים נתניהו הקצין וחזר להפחדות שבהן השתמש בכל הקריירה שלו", אמר פרץ במסיבת עיתונאים שכינס בקריית הממשלה בתל אביב. "במקביל הוא מקדם תקציב אנטי-חברתי שיפגע בעניים ובמעמד הביניים". פרץ הוסיף כי נתניהו אינו מתאים להיות ראש ממשלת ישראל ואמר: "אני לא יכול יותר לשרת את ממשלתו של נתניהו. מוכרחים להחליף את נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully