וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: "האמירות נגד נתניהו מבישות ומזיקות"

שר החוץ של ארה"ב התייחס לראשונה להתבטאויות של גורמים בכירים בבית הלבן, אשר כינו את ראש הממשלה "פחדן, רברבן, שחצן ולוקה באספרגר". "לא אני ולא הנשיא אובמה שמענו התבטאויות מסוג זה"

באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מגיב להתבטאויות החריפות נגדו, אתמול)

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התייחס הערב (חמישי) להתבטאויות החריפות מצד גורמים בכירים בממשל אובמה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר צוטטו השבוע במגזין האמריקני "אטלנטיק", כאומרים, בין השאר, כי הוא "פחדן ולוקה באספרגר". "האמירות האלה מבישות, לא מקובלות ומזיקות", אמר קרי במהלך כנס בוושינגטון הבירה. "אני חושב שלא אני ולא הנשיא אובמה שמענו התבטאויות מסוג זה בבית הלבן או בכל מקום אחר". עוד הוסיף קרי כי הוא "לא יודע מי היו אותם גורמים אנונימיים שצוטטו בעיתון, אבל הם הופכים את החיים להרבה יותר קשים".

משבר עם ארה"ב - כותרות אחרונות:
בכיר בבית הלבן: "נתניהו פחדן, ומבלף בנושא איראן"
שיחת התנצלות? קרי יתקשר לנתניהו לגבי הערות הבכירים

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בכנס בוושינגטון, 30 באוקטובר 2014. רויטרס
"לא שמענו התבטאויות מסוג זה בבית הלבן". קרי, היום/רויטרס

ביום שלישי האחרון ציטט "אטלנטיק" גורמים בכירים בבית הלבן, אשר תקפו במילים חריפות את נתניהו. "נתניהו מבלף בנושא איראן ואין לו את האומץ לפעול צבאית נגד תכנית הגרעין שלה" , אמר אחד הגורמים.

"הדבר הטוב בנתניהו, זה שהוא מפחד לפתוח במלחמות. הדבר הרע, זה שהוא לא יעשה דבר כדי להגיע להסכם עם הפלסטינים או עם מדינות ערב". הגורם הוסיף כי נתניהו "מעוניין אך ורק לשמור על הישרדותו הפוליטית. הוא לא רבין, הוא לא שרון, הוא בוודאי לא מנחם בגין. אין לו אומץ". פקיד בכיר אחר בבית הלבן אמר דברים דומים, תיאר את נתניהו כ"פחדן" בכל מה שנוגע לאיראן ואמר כי בבית הלבן לא מאמינים לאיומיו לגבי תקיפה באיראן. בהמשך, ציין כותב המאמר, העיתונאי ג'פרי גולדברג, כי במהלך השנים גורמים בממשל אובמה תיארו באוזניי את נתניהו כ"סרבן, קצר ראייה, ריאקציונר, אטום, רברבן, שחצן ולוקה באספרגר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאה לזכרו של רחבעם זאבי גנדי, אוקטובר 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"היו לנו חילוקי דעות ועוד יהיו". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול הגיב ראש הממשלה לעלבונות שספג מפי הבכירים האמריקניים, וטען כי הוא הותקף משום שהוא מגן על מדינת ישראל. "כשיש לחצים על ישראל לוותר על ביטחונה הכי קל זה לוותר. כראש ממשלה אני עומד על ביטחונה של ישראל, אני עומד על חייהם של כל אזרח ואזרח וכל חייל וחייל", אמר נתניהו בישיבה מיוחדת בכנסת לציון 13 שנה לרצח רחבעם זאבי.

"אני לא מוכן לעשות ויתורים. האינטרסים העליונים שלנו, בראשם הביטחון ואחדות ירושלים, אינם עומדים בראש מעייניהם של התוקפים אותנו ואותי", הוסיף. כמו דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי, גם הוא הדגיש כי אין משבר ביחסים. לדבריו, "היו לנו חילוקי דעות ועוד יהיו. אנחנו רואים גם השנה עלייה בתמיכה של האמריקנים בישראל. הברית האסטרטגית שלנו תימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully