וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ניסיון ההתנקשות בגליק: אבטחה צמודה לח"כ פייגלין

30.10.2014 / 16:40

החלטת יו"ר הכנסת לאבטח את חבר הכנסת מהליכוד התקבלה על רקע ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק ובשל המתיחות בהר הבית. בנוסף, ביקש אדלשטיין לאבטח כל ח"כ, מימין ומשמאל, שמרגיש מאוים

צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הנחה היום (חמישי) את קצין הכנסת, יוסף גריף, להעמיד אבטחה צמודה לח"כ משה פייגלין באופן מידי. זאת על רקע ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק ובשל המתיחות בהר הבית. עד כה זכה חבר הכנסת מהליכוד לאבטחה באופן לא סדיר. מלשכת יו"ר הכנסת נמסר כי בנוסף, ביקש אדלשטיין מגריף לתת מענה לכל ח"כ, מימין ומשמאל, שמרגיש מאוים ושהגורמים המקצועיים מעריכים שיש חשש לפגיעה בהם. אדלשטיין הורה לקצין להיות בקשר הדוק ורציף עם כל גורמי הביטחון והמודיעין באשר לאיומים על חיי הח"כים.

עוד ידיעות בנושא:
שעתיים מהירי לפיצוח: כך אותר המתנקש ביהודה גליק
פעילי ימין ניסו לפרוץ להר הבית, שלושה נעצרו
"המחבל נראה כמו שליח, יהודה לא קלט מה קורה - ואז נורה"

ח"כ משה פייגלין ליד הר הבית בירושלים, אוקטובר 2014. טלי מאייר
"כל יהודי שעולה להר הבית הוא יעד לאלימות". פייגלין בהר הבית, היום/טלי מאייר

בדומה לגליק, גם ח"כ פייגלין משתייך לתנועת נאמני הר הבית והוא אחד מחברי הכנסת שהשתתפו אתמול בכנס במרכז למורשת בגין בירושלים, שבסופו נורה גליק ונפצע באורח קשה. זמן קצר לאחר התקרית אמר פייגלין כי "הכתובת הייתה על הקיר, על התקרה, על הרצפה ועל החלונות, בכל מקום". לדבריו, "כל יהודי שעולה להר הבית הוא יעד לאלימות והראשון שבהם הוא יהודה. זה מתחיל בצעקות, זה ממשיך ביריקות, בזריקות אבנים".

"במעקב שהיה אחרי יהודה מצד תנועות איסלאמיות, ישראליות וחמאס, הוא היה חשוף להסתה ולאלימות", הוסיף פייגלין. "התגובה האמתית צריכה להיות פתיחת הר הבית ליהודים עוד הלילה. כל מהלך הפוך יוביל להמשך האלימות והרצח". פייגלין הדגיש כי בכוונתו "לעלות להר הבית ולהראות שהכדורים הללו השיגו מטרה הפוכה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
שלושה נעצרו בעימותים עם השוטרים. פעילי ימין בהר הבית, היום/טלי מאייר

בשעות הצהריים פרצו עימותים בכניסה להר הבית, בין כ-30 פעילי ימין לבין כוחות המשטרה, לאחר שהראשונים ניסו להיכנס למתחם שנסגר למבקרים. שלושה בני אדם נעצרו בעימותים. זמן קצר לפני כן נפצעה תיירת באורח קל, כתוצאה מירי זיקוקין לעברה בעיר העתיקה בירושלים. פלסטיני בן 20 משועפט במזרח העיר נעצר בחשד לירי. על פי המשטרה, הוא נעצר בשעת מעשה.

הר הבית יישאר סגור

ההחלטה על סגירת הר הבית למבקרים ומתפללים, מוסלמים ויהודים, התקבלה אתמול בתום הערכת מצב מיוחדת שקיים השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' בזירת הירי. בדיון השתתפו גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, ונציגי שירות הביטחון הכללי. בתום הדיון הוחלט שהר הבית יישאר סגור עד להודעה חדשה.

הלילה הרגו כוחות הביטחון את מועתז חיג'אזי, בן 32, החשוד בניסיון ההתנקשות בגליק. חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלאמי, חוסל בבית משפחתו באבו טור שבמזרח ירושלים. במהלך הפעילות של כוחות הביטחון נמצאו אופנוע ואקדח, שבהם ככל הנראה השתמש החשוד.

לאחר הירי הובהל גליק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם הרופאים יצבו את מצבו אך אמרו כי עדיין נשקפת סכנה לחייו. בשעות הצהריים מסרה אחותו של גליק כי "כרגע ישנה הרעה במצבו והוא מועבר לבדיקות".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
כוחות משטרה ליד בית משפחתו של חיג'אזי באבו טור, היום/נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים/נועם מושקוביץ
זירת ניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בירושלים, 29 באוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
זירת הירי בירושלים, אמש/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully