וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה תקפו את לפיד: "חבר בממשלה שגרמה למשבר עם ארה"ב"

26.10.2014 / 1:18

במפלגה התייחסו לדבריו של שר האוצר, שהודה כי ישנן מחלוקות עם וושינגטון, לנוכח סירוב הבית הלבן לאפשר לשר הביטחון להיפגש עם בכירים בממשל. "כישלון נוסף של הממשלה, שפוגעת בעקביות באינטרסים של המדינה"

צילום: ערוץ 10 עריכה: ניב פוקס

במפלגת העבודה תקפו אמש (שבת) את הדברים שאמר מוקדם יותר אתמול שר האוצר, יאיר לפיד, שלפיהם יש משבר עם ארצות הברית ויש "לטפל בזה כמו במשבר", וטענו כי המשבר נובע מהתנהלות הממשלה. "בוקר טוב אליהו. המשבר עם ארצות הברית, שנמשך כבר זמן רב, הוא כישלון נוסף של הממשלה הזאת, שפוגעת באופן עקבי באינטרסים החשובים ביותר של מדינת ישראל", נמסר בהודעה מטעם המפלגה.

בהמשך נכתב כי "לפיד יכול לבוא בטענות רק לעצמו, על כך שהוא מספק בלוני חמצן לממשלה שכבר אינה מתפקדת - לא בתחום המדיני ולא בתחום הכלכלי-חברתי. המשבר עם ארצות הברית הוא תוצאה של קיפאון מדיני שיצרה הממשלה הזאת שלפיד, למקרה שהוא שכח, משמש בה כשר בכיר".

עוד בנושא:
יעלון: המערב נגוע ב"בורות" ביחסו לערבים
"משבר אמון": ביידן החרים את יעלון - אך נפגש עם ברק

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"מספק בלוני חמצן לממשלה שכבר אינה מתפקדת". שר האוצר לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

ההודעה, כאמור, נמסרה בעקבות דבריו של שר האוצר באירוע "שבתרבות" בתל אביב, שם אמר כי "כשר אוצר וכחבר קבינט, אני יודע עד כמה חשובים וחיוניים היחסים הטובים עם ארצות הברית למדינת ישראל ועל מדינת ישראל לעשות הכול, כל דבר, כדי לצאת מהמשבר ולחזור ליחסים טובים".

דבריו של לפיד נאמרו על רקע המתיחות הגוברת בין ירושלים לוושינגטון בשבועות האחרונים, שבאה לידי ביטוי, בין היתר, בביקורו האחרון של שר הביטחון משה יעלון בארצות הברית. יעלון אמנם נועד עם שר ההגנה צ'אק הייגל ועם השגרירה האמריקנית באו"ם, סמנתה פאוור, אולם סגן הנשיא, ג'ו ביידן והיועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, השיבו בשלילה לבקשתו של יעלון להיפגש בנימוק של "לוחות זמנים צפופים".

לפנייה לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully