וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על פרשת הרפז: "אשכנזי ואנשיו פעלו כעבריינים"

שובר שתיקה: שר הביטחון לשעבר קרא ליועמ"ש לחקור את הפרשה עד תומה. הוא הזים את השמועות על שחלה באלצהיימר ואמר: "יכול להיות שיש אנשים שהיו שמחים מאוד שאני אשכח כל מיני דברים"

אהוד ברק ויואב גלנט, בטקס חילופי מפקד פיקוד דרום בלשכת הרמטכ"ל בקרייה.. דובר צה"ל
שר הביטחון לשעבר אהוד ברק עם אלוף/דובר צה"ל

שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, שבר אמש (שישי) שתיקה ארוכה. בראיון לאיילה חסון ב"יומן" של ערוץ 1, הוא קרא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לחקור את פרשת הרפז עד תומה ואמר: "הדבר החמור ביותר הוא העובדה שחבורה כזאת התייצבה בצורה שהיא חסרת תקדים בתולדות צה"ל וניסתה לשבש תהליכים שבאחריות הדרג הממונה עליהם תוך היזקקות לכלים עבריינים".

ברק הוסיף כי הוא "כועס על מה שקרה, לא לגביי אלא ממה שקרה לאנשים כמו גלנט, צ'יקו תמיר ועימאד פארס שהסתכלו למוות בעיניים יותר מפעם אחת ומצאו את עצמם נרדפים עד חורמה במין אובססיביות בלי שהיה לזה הצדקה על ידי הרמטכ"ל וסביבתו".

עוד בוואלה! חדשות:
שבוע אחרי שניצלה במפולת השלגים: עומר נהרגה בנפאל
נער פלסטיני בן 16 נהרג מאש צה"ל ליד רמאללה
במח"ש ביקשו לחקור את ברכה - היועמ"ש התנגד

"לא חשבתי שראוי שאתראיין"

שר הביטחון לשעבר גם הזים את השמועות על כך שחלה באלצהיימר. "חשבתי בהתחלה שלא צריך לעשות עם זה שום דבר, אבל בינתיים זה לא מת לבד", אמר והוסיף: "זו הזדמנות לומר שאין שום דבר". ברק התייחס למקור השמועות ואמר: "יכול להיות שיש אנשים שהיו שמחים מאוד שאני אשכח כל מיני דברים והם מדברים ממשאלות לבם וזה עבר את השפה ויצא החוצה". על ההתמודדות עם השמועות הוסיף: "אתה רואה בעיניים של אנשים את דאגת האמת שלהם, שהם אוהבים, ואתה רואה תגובות משונות אחרות".

בתשובה לשאלה מדוע לא התראיין לתקשורת תקופה כה ממושכת, שבמהלכה התרחש מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, השיב: "כמי שהיה גם רמטכ"ל וגם ראש ממשלה, והרבה שנים שר ביטחון, לא חשבתי שנכון וראוי שאשב כאן או באולפן אחר ואעיר הערות לצוות שעושה את זה עכשיו. אני לא זוכר שהעצות האלה מהאולפנים באמת עוזרות".

שר הביטחון היוצא, אהוד ברק, ושר הביטחון הנכנס, משה (בוגי) יעלון, מהרמת כוסית בקריה, ת"א, מרץ 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
אהוד ברק ומחליפו בתפקיד, שר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הוא התייחס לאפשרות שישוב לחיים הפוליטיים. "אני עזבתי את הפוליטיקה ועברתי לחיים פרטיים ואני לא מתלהב מלהופיע כל הזמן ולכן לא הופעתי", ציין והוסיף כי אינו שוקל חזרה לפוליטיקה. "כרגע זה לא על הפרק", אמר.

על רקע הדיווחים לפיהם הממשל האמריקני מנע משר הביטחון משה יעלון להיפגש עם בכירים בממשל, בהם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושר החוץ ג'ון קרי, אמר ברק: "אנחנו צריכים להבין שארה"ב היא המשענת והידידה הכי חשובה של ישראל. אנחנו מדינה ריבונית ואנחנו לא צריכים לקבל תכתיבים מאף אחד, אבל באותה מידה אנחנו צריכים לכבד את הריבונות של ארה"ב וצריך ללוות אותנו סגנון של כבוד הדדי, ולא לטעות - התמיכה בנו בארה"ב לא מתחזקת וזו תופעה מטרידה".

(עדכון ראשון: 24.10.14, 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully