וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי אשכנזי: "ברק תזמן את סיפור הקלטות"

23.10.2014 / 23:30

לטענת מקורבי הרמטכ"ל לשעבר, שר הביטחון לשעבר תזמן את מציאת הקלטות. הם הביעו פסימיות לגבי האפשרות שהן ישפכו אור על הפרשה. "לא סביר שפתאום מוצאים אותן באורח פלא"

גבי אשכנזי ורעייתו בחתונתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ורעייתו/ראובן קסטרו

מקורבי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי אמרו היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הדלפת סיפור הקלטות של אהוד ברק היא אירוע מתוזמן על ידי מקורבי ברק". לדברי מקורבי אשכנזי, שהביעו פסימיות לגבי האפשרות שהקלטות יישפכו אור על הפרשה, "זה נראה בלתי סביר שאחרי שהפכו את משרד הביטחון במטרה לאתר את הקלטות ולא מצאו שום דבר, פתאום מוצאים אותן באורח פלא".

מוקדם יותר הערב נודע כי נמצאו הקלטות מלשכת שר הביטחון לשעבר ברק לפי הפרסום בחדשות 2, קצין ביטחון שסיים לאחרונה את תפקידו במשרד הביטחון חשף כי באחת הכספות שבמשרד יש מספר תקליטורי DVD ובהם הקלטות מלשכתו של שר הביטחון לשעבר ברק. בשל רגישותם, הועברו הדיסקים לידי היועץ המשפטי של משרד הביטחון עו"ד אחז בן ארי, שיבדוק את תוכנם ואת רמת סיווגם. גורמים המצויים בפרטים העריכו כי בתום הבדיקה יועברו הדיסקים לצוות המשטרה החוקר את פרשת הרפז.

עוד בוואלה! חדשות:
וינשטיין במתקפה: "להתנגד נחרצות לחוק עוקף בג"ץ"
הפגנה במקום בו נהרגה התינוקת בבירה: "דורשים נקמה"
המשבר הבא שמאיים על הקואליציה כבר בפתח

קריה בתל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
"התפתחות מצוינת". הקרייה בתל אביב/דרור עינב

לאורך כל הפרשה הלין רא"ל במיל' אשכנזי כי לא ייתכן שהמשטרה חוקרת צד אחד בפרשה על בסיס הקלטות שיחות מלשכתו בעוד שהקלטות מלשכת ברק לא נבדקות. במהלך החקירה, הוקמו כמה ועדות שנועדו לבדוק אם העובדה שהתקליטור או התקליטורים שעליהם השיחות מלשכת ברק נפגעו במזיד. לאחר מספר בדיקות עלה כי האירוע לא נגרם בזדון.

בתגובה ראשונה לפרסום אמר הערב ברק כי הוא מרוצה על הגילוי. "על המשטרה לחקור זאת. נראה לי שזאת התפתחות מצוינת כי הם חשבו שהם (התקליטורים) הושמדו", אמר והוסיף כי ממילא היה זה הוא שדרש לבחון את ההקלטות. "אני שמח מאוד שהקלטות נמצאו, כי לא הצלחנו למצוא אותן, ועכשיו הן ייבדקו".

ממשרד הביטחון נמסר: "לפי התאריכים המוטבעים על המדבקות שעל גבי תקליטורי ה-DVD, שנמצאו בכספתו של המאבטח שפוטר, לאחר שהועמד לדין משמעתי על ידי נציבות שירות המדינה, הקלטות הן משנת 2006 ומשנת 2012, כך שנראה כי אין מדובר בהקלטות מתקופת פרשת הרפז. משרד הביטחון הביא את העניין לידיעתו של פרקליט המדינה שי ניצן, וממתין להנחייתו לגבי הנדרש לעשות עם הקלטות. היועץ המשפטי של מערכת הביטחון הורה להפקיד את התקליטורים בכספתו כדי לאפשר את בדיקתם".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully