וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת מאיים: "נעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל"

22.10.2014 / 9:13

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני התייחס לאפשרות שהיוזמה לסיים את הכיבוש תוך שלוש שנים תיתקל בווטו אמריקני ואמר: "נשיא המדינה הפלסטינית הכבושה יפנה לישראל בדרישה לממש את אחריותה המלאה"

אבו מאזן וסאיב עריקאת בפגישת שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, אפריל 2014. רויטרס
איום פלסטיני חדש. אבו מאזן וסאיב עריקאת/רויטרס

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, התייחס אמש (שלישי) לאפשרות שהיוזמה הפלסטינית-ערבית להציג לוח זמנים לסיום הכיבוש הישראלי בשטחים, תיתקל בווטו אמריקני במועצת הביטחון. לדבריו, במצב כזה, בכוונת הרשות לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל ולהצטרף ל-522 ארגונים בינלאומיים, פרוטוקולים ואמנות. במקביל, "נשיא המדינה הפלסטינית הכבושה יפנה לישראל בדרישה לממש את אחריותה המלאה".

על פי ההצעה הפלסטינית, שצפויה לעלות להצבעה במועצת הביטחון מטעם ירדן, הארגון ידרוש מישראל לסגת לגבולות 1967 (עם חילופי שטחים) בתוך שלוש שנים. בהרצאה שנתן תחת הכותרת "היום שאחרי, מה אז", אמר עריקאת כי הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) יישאר הנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני, לא משנה מה יהיה מיקומו. "המדינה הפלסטינית הכבושה תמשיך להיות חברה בשלל הארגונים הבינלאומיים והאזוריים", הבהיר.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד לרצח בחיפה: סב ירה למוות בגבר שהתעמת עם נכדו
נפגעי "פרשת האיברים" באבו כביר: המדינה מנהלת "מלחמת התשה"
זוועה בקנדה: גופות מרקיבות של 4 פעוטות נמצאו במחסן

עריקאת ציין גם שבמצב כזה, ייערכו בחירות לנשיאות מדינת פלסטין ולמועצה הלאומית הפלסטינית של אש"ף. "לפני הבחירות, ייערכו בחירות לוועד הפועל של אש"ף, בהשתתפות חמאס והג'יהאד האיסלאמי, והוועד הפועל יהפוך לממשלה הזמנית של המדינה הפלסטינית הכבושה והמועצה הלאומית תיחשב לפרלמנט של העם הפלסטיני".

ג'ון קרי ואבו מאזן במהלך הוועידה של המדינות התרומות לשיקום רצועת עזה המתקיימת בקהיר 12 באוקטובר 2014. רויטרס
אבו מאזן עם שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, בקהיר/רויטרס

בעוד כלפי חוץ המו"מ בין ישראל לפלסטינים חזר למצב של קיפאון, אמר בשבוע שעבר שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, כי "יש התקדמות רצינית בנושא השלום ובפתרון שתי המדינות". במסיבת עיתונאים שכינס בקהיר בתום הוועידה הבינלאומית לשיקום עזה, הוא הוסיף ואמר כי וושינגטון מוכנה להוציא לפועל באופן מידי תכנית המבוססת על פתרון זה.

קרי אמר את הדברים לאחר פגישתו עם עמיתו המצרי, סאמח שוכרי. הוא שיבח את מצרים על תפקידה כמתווכת בין ישראל והפלסטינים במהלך מבצע "צוק איתן", ואמר וכי מצרים שיחקה תפקיד חשוב בשמירת הסכם השלום עם ישראל ובהשגת האיזון האזורי. בנוסף, הדגיש קרי כי לישראל יש את זכות להגן על עצמה ואילו הפלסטינים זכאים לחיות בכבוד.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully