וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נפגש עם הייגל: "לחמאס מטה טרור בטורקיה"

22.10.2014 / 0:36

שר הביטחון נפגש עם מקבילו האמריקני בפנטגון, ותקף בחריפות את הסיוע שמעניקה אנקרה לארגון: "משחקת משחק ציני". על דאעש: "אפשר לעצור אותם, אבל זה ייקח זמן"

שר הביטחון משה יעלון ושר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון עם הייגל בוושינגטון, השבוע/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שר הביטחון, משה יעלון, נפגש אמש (שלישי) במטה משרד ההגנה האמריקני בוושינגטון, הפנטגון, עם שר ההגנה של ארצות הברית, צ'אק הייגל. השניים דנו בשורה של נושאים בוערים על סדר היום במזרח התיכון, בהם האיום מצד חמאס, המצב בסוריה, המאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והמשא ומתן על תכנית הגרעין של איראן.

במהלך הפגישה תקף שר הביטחון באופן בוטה את הסיוע שמעניקות קטאר, ובעיקר טורקיה, לחמאס במאבקו מול ישראל. "טורקיה משחקת משחק ציני", אמר יעלון למקבילו האמריקני. "חמאס נתמך על ידיה ועל ידי קטאר. לחמאס יש שתי מפקדות טרור: אחת בעזה והשנייה באיסטנבול. הנציג בטורקיה הוא סלאח ערורי, שמפעיל משם טרור נגד ישראל ואף ניסה לייצר הפיכה ביהודה ושומרון נגד אבו מאזן".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
לפיד לוואלה! חדשות: "אין משבר, הממשלה לא הולכת ליפול"
תיעוד מזעזע: דאעש סקלו למוות אישה שהואשמה בניאוף
לאחר ויכוח עם חברות: בת 9 קפצה מחלון ביתה בפתח תקווה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך ביקורו באפגניסטן, 18 באוקטובר 2014. רויטרס
"טורקיה משחקת משחק ציני". ארדואן/רויטרס

בנוגע למאבק שמנהלות בתקופה האחרונה מעצמות המערב והמדינות הערביות המתונות מול ארגון "המדינה האיסלאמית", שכבש כבר שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה, אמר יעלון כי לוחמיו מהווים "איום על יציבות האיזור, וצריך לשאוף לתמוך בכוחות המתונים שנלחמים בו". לדבריו, "אפשר לעצור אותם, אבל זה תהליך ארוך שייקח זמן".

על רקע הדיווח משלשום בסוכנות הידיעות האיראנית "מהר", על כך שארצות הברית ריככה את הצעתה לאיראן במסגרת המשא ומתן להסכם קבע סביב תכניתה הגרעינית והסכימה שהרפובליקה האיסלאמית תפעיל 4,000 צטנריפוגות, אמר יעלון: "האיום האיראני נותר המשמעותי ביותר. אנחנו עוקבים אחרי המשא ומתן עם איראן, וחשוב לעלות בו נושאים כמו המשך העשרה ופעילת הטרור האיראנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סערה דיפלומטית

כמו כן, יעלון שב והדגיש את החשיבות שבשימור היחסים הקרובים בין ירושלים לוושינגטון, והדגיש בפני הייגל כי "גם אם ישנן מחלוקות בין המדינות אסור להן להעיב על הידידות העמוקה והקשר האינטימי בין המדינות". דברים אלה מגיעים לאחר שטרם צאתו לארצות הברית, אירעה סערה דיפלומטית בין המדינות. זאת, לאחר ששר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר כי דבריו של שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שטען כי המשא ומתן עם הפלסטינים הכרחי למאבק בארגון דאעש, "מעודדים את הטרור".

ארצות הברית הכחישה מצדה כי קרי קישר בין הסכסוך של ישראל והפלסטינים להתחזקות דאעש וטענה כי דבריו "סולפו". "הוא לא עשה קישור ישיר בין הדברים", טענה דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף. לדבריה, "מה שהוא אמר - ואני הייתי עדה לכך - הוא שבמהלך פגישותיו עם מנהיגים באירופה ובמזרח התיכון הם הפצירו בו להשיג שלום, שלטענתם יביא יציבות לאזור. אלו לא ידיעות מרעישות - המנהיגים של שני הצדדים אומרים זאת כבר במשך עשורים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 21:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully