וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: אקים מסגרת פוליטית שתטפל ביוקר המחיה

השר לשעבר הודיע על הקמת מפלגה שתתמודד בבחירות הבאות. בדברים בפני ראשי הארגונים העסקיים אמר כי יוקר המחיה אינו "גזירת שמיים". על "מחאת המילקי": "להישאר פה ולהיאבק"

צילום: אבי כהן, עריכה: קשת סידי

סולל את הדרך: השר לשעבר משה כחלון הודיע אתמול (שני) שבכוונתו להקים מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הבאות לכנסת. במפגש עם ראשי הארגונים העסקיים אמר כחלון, שהתפטר ב-2012, כי "חבריי ואני מתכוונים להקים מסגרת פוליטית חדשה שבה נטפל בנושאים שקרובים להרבה מאוד אנשים", והבהיר שזה "יקרה כשיהיו בחירות, כי אין מה לעשות עם זה לפי כן".

את מירב דבריו בפני הבאים הקדיש שר התקשורת והרווחה לשעבר, לשלל נושאים כלכליים וחברתיים, ובראשם יוקר המחיה שלדבריו הוא אינו "מכת גורל או גזירה משמיים", אלא דבר שניתן לטפל בו "אם הממשלה תחליט". לטענתו ניתן להודיע לחברות הגדולות מראש על הכוונה לפתוח את השוק ולהוריד את המכסים, כדי שאלה יוכלו להתכונן למהלך. "צריך לתת להן זמן ולא להפתיע אותן - כמו שעשינו בסלולר", אמר והוסיף כי כל "המונופוליסטים צריכים לדעת שהחגיגה צריכה להיגמר. אי אפשר להמשיך במצב הזה".

עוד בנושא
כך תקע מבצע ”צוק איתן” את הקאמבק של כחלון
כחלון: ”שכר המינימום בישראל הפך להיות שכר מקסימום”
סקר מאפריל: איחוד בין ליברמן לכחלון יביס את הליכוד

כחלון הצהיר שנושא שני במעלה שיש לטפל בו הוא עמלות הבנקים, שמצטברות בשנה ל-14 מיליארד שקלים. "הבנקים הם חלק מיוקר המחיה, וחלק מרכזי בו. וגם לזה צריך לשים סוף. צריך להגיד להם להקצות אשראי לעסקים הקטנים ולהפסיק לחלק 94% לכמה משפחות". לדבריו, יש גם להקל על הרגולציה במשק, ולעודד הקמת עסקים. "לפתוח חנות היום בישראל זה כמו לבנות כור. הם רצים אחרי אישורים ממכבי אש, מהעירייה, ממד"א, הם עושים הכול חוץ מלעבוד ולהרוויח כסף".

לדבריו של השר לשעבר, "מכונת הצמיחה מספר אחת זה העסקים הקטנים. זו ברכה למשק, וזה לא הגיוני ששליש מהם נסגרים. הם לא נסגרים כי הם לא יעילים או כי יש בעיה בניהול, אלא בגלל הרגולציה, ההכבדה וכל מה שמסביב". בנוגע ל"מחאת המילקי" על יוקר המחיה בישראל לעומת זו שבברלין בירת גרמניה, אמר: "זה לא מצדיק ירידה מהארץ. אני חושב שצריך לבוא ולתבוע מהממשלה דברים שהיא יכולה לעשות, ומה שציינתי, היא יכולה לעשות. צריך להישאר פה ולעשות את המאבק הזה".

(עדכון ראשון: 22:20)

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully