וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנייה במזרח ירושלים תרחיק את ישראל מארה"ב"

הנשיא אובמה הביע חשש מתכנית הבנייה המסיבית בגבעת המטוס, ואמר לנתניהו בפגישתם כי זו "התפתחות מטרידה". במחלקת המדינה היו חריפים יותר: "הבנייה תרעיל את האווירה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שעה קלה אחרי תום פגישת הפסגה בין הנשיא האמריקני ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו, ובצל הפרסום מהערב על מכרז לבנייה מסיבית בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בירושלים - גינתה אמש (רביעי) דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי בצורה חריפה את הצעד של ישראל.

"התפתחות זו רק תגרור גינויים מהקהילה הבינלאומית, תרחיק את ישראל מבעלות בריתה הקרובות ביותר ותרעיל את האווירה לא רק עם הפלסטינים, אלא גם עם הממשלים הערביים עמם אמר ראש הממשלה נתניהו שהוא מעוניין לבנות יחסים", אמרה סאקי. היא הוסיפה כי יישום הצעד "יעמיד בסימן שאלה את מחויבותה של ישראל לתהליך השלום".

מסתבר שהנושא כבר עלה בשיחתם של המנהיגים מוקדם יותר, ולפי הבית הלבן אובמה הביע בפני נתניהו חשש כבד מתכנית הבנייה. "הוא העלה את ההתפתחות המטרידה בשיחה עם ראש הממשלה", אמר הדובר ג'וש ארנסט. עוד נמסר מהבית הלבן כי אם ישראל תתקדם עם יישום התכנית השנויה במחלוקת, היא תרחיק את עצמה "אפילו מידידותיה הקרובות ביותר".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"
מה נשאר מהדיבורים היפים של לפיד על אוטובוסים בשבת?
בעקבות המחדלים: ראש השירות החשאי של ארה"ב התפטרה

אחרי פגישה רשמית ונטולת כותרות משמעותיות בין המנהיגים, נדמה שהעימות הבא בין ירושלים ו-וושינגטון כבר בפתח. בעיתוי בעייתי, פרסמה אתמול עיריית ירושלים מכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שבדרום מזרח הבירה. התכנית השלמה לבנייה בשכונה אושרה כבר בספטמבר 2012, כפי שפורסם אז לראשונה בוואלה! חדשות.

הוועדה להשלמת תכניות, שלוחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, דחתה לפני שנתיים את ההתנגדויות לתכנית ואישרה אותה למעשה - אולם היא לא יצאה לפועל. אלא שכעת, עם פרסום ההודעה על המכרז, מעשית ניתן כבר להעלות את הדחפורים לקרקעות האמורות.

לגינוי האמריקני החריף להחלטה הישראלית מהיום הצטרפה גם תנועת "שלום עכשיו" שאמרה כי המהלך מטיל עננה כבדה על האפשרות להתקדם במו"מ עם הפלסטינים. "גבעת המטוס נחשבת לתכנית שעלולה להרוס את הסיכוי לשתי המדינות כי היא חוסמת באופן טוטאלי את דרום ירושלים מבית לחם, וכולאת את שכונת בית צפאפא באופן שלא יאפשר לחבר אותה עם המדינה הפלסטינית העתידית".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: לא מדובר בתכנית חדשה אלא בתכנית שאושרה לפני כשנתיים לאחר דיונים של 15 שנה. לפני כמה שבועות הושלם הליך טכני של חתימה על מתן תוקף לתכנית, חתימה אחת מני רבות בהליך הביורוקרטי. התכנית כוללת בנייה של 2,600 יחידות דיור ליהודים וערבים בגבעת המטוס. צר לנו ש"שלום עכשיו" יוצרים פרובוקציה מהליך טכני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים ולפגוע בבניית דירות שיאפשרו לצעירים לגור בירושלים.

(פרסום ראשון: 22:46)

גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
גבעת המטוס/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully