וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון: "בשביל מסע התבכיינות לא צריך לנסוע לאו"ם"

30.9.2014 / 0:30

יו"ר מרצ הצטרפה לביקורת של חברי אופוזיציה על נאום נתניהו, שטענו: "צריך מנהיג, לא קופירייטר". בקואליציה בירכו: "חשף את פרצופו של אבו מאזן"

רויטרס, עריכה: קשת סידי

(צפו בנאום ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם, הערב)

המערכת הפוליטית הגיבה אמש (שני) לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם בניו יורק, שאותו הקדיש בעיקר לאיומים הנשקפים לטענתו מצד האיסלאם הקיצוני ותכנית הגרעין של איראן. "ידענו עוד לפני הנאום שנתניהו הוא קופירייטר מוכשר, אבל ישראל לא זקוקה לקופירייטר, אלא למנהיג", תקף חבר הכנסת איתן כבל (העבודה).

לדברי כבל, נתניהו לא ניצל את הבמה כדי להציג תכנית מדינית, כפי שהיה צריך, ו"בחר לחזור על טעויות מן העבר". "במקום להפוך את נאום השנאה המגונה של אבו מאזן להזדמנות, ולהראות לעולם שבשעה שהפלסטינים מנסים לסכל את התהליך המדיני ישראל מושיטה יד לשלום, נתניהו, כצפוי, העדיף להיות צודק ולא חכם. ראש הממשלה יכול היה להדהים את העולם ולצבור אינספור נקודות בדעת הקהל העולמית. במקום זה, קיבלנו עוד נאום בסגנון ביבי הקלאסי: מלא ברטוריקה מרשימה ובתוכן צפוי ומאכזב. כמה חבל על עוד הזדמנות שהוחמצה", האשים כבל.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו מוטרד: ארה"ב תצליח להוריד את אבו מאזן מהעץ?
ליברמן על אבו מאזן: "איבד את הקשר למציאות"
הפתרון של מערכת הביטחון לחדירות: גדר חכמה בעוטף עזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם לייב. רויטרס
"לא הציג בשורה לאזרחי ישראל הכמהים לתקווה". נתניהו בעצרת האו"ם, אמש/רויטרס

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, הוסיף: "נתניהו יודע לנאום, והסכמתי עם לא מעט מדבריו, אבל הבעיה היא שהעולם כבר לא מקשיב לו. לא ברור לאיזה נתניהו עלינו להאמין: לזה שנואם שוב על פשרה מדינית או לזה שבחמש שנות כהונה דאג לא לעשות דבר כדי לקדם יוזמה מדינית. שבענו כבר מנאומים שנשארים על הנייר. העולם דורש מנתניהו תמורה מדינית לדרישותיו בנושאים החשובים לביטחון ישראל והוא לא מספק אותה".

עמיתתו למפלגה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', הסכימה עם האיומים שהציג נתניהו, אך הצטרפה לביקורת על הנאום. "זה היה צפוי ומאכזב. נתניהו לא הציג שמץ של בשורה לאזרחי ישראל הכמהים לתקווה. כמובן שאין חולק על כך שדאעש הוא ארגון מטורף ומאיים, שיש למגרו, ואין חולק על כך שלישראל נשקפים איומים, אך דווקא על רקע הקיצוניות האיסלאמית יכול היה נתניהו לבדל את ישראל ולהציגה כמדינה מתונה ושוחרת שלום. לו היה נתניהו פורש תכנית שלום אמיתית ונועזת, הייתה בכך תשובה נחרצת הרבה יותר לדברי הבלע הנשמעים כלפי ישראל, אך נתניהו כמו נתניהו, אינו מחמיץ הזדמנות להחמיץ עוד הזדמנות".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הגיבה לנאום ואמרה כי "בשביל מסע התבכיינות מתקרבן בפני כל העולם, לא היה צריך לנסוע לאו"ם". לדבריה, "זהו אותו נאום מוכר של איומים והפחדות והשוואה בין דאעש, חמאס ואיראן. אף אחד בעולם לא קונה את זה. הנאום הוא חותמת רשמית לכישלונו המוחלט של נתניהו לחלץ את ישראל ממעגל הדמים והאלימות האין סופי. אי אפשר להסתפק באמירה של נתניהו, לפיה 'אפשר להגיע לשלום עם מדינות ערביות' וכי הוא 'מוכן לפשרה היסטורית'. נתניהו היה צריך לנצל הזדמנות זו באו"ם ולהודיע על קבלת היוזמה של הליגה הערבית".

"תשובה הולמת לנאום השקרים וההשמצות של אבו מאזן"

לצד דברי הביקורת, הביעו חברי הקואליציה תגובות נלהבות לדברי נתניהו. "ראש הממשלה קרע בנאומו את המסכה מעל פניו של אבו מאזן והוכיח שהוא פרטנר לחמאס ולא פרטנר לשלום", אמר חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד), יו"ר הקואליציה. "המראה שהעמיד ראש הממשלה בפני העולם ביחס לאיראן, לאיסלאם הקיצוני ולסרבנותם המתמשכת של הפלסטינים, מבטאת מדיניות אמיצה ומפוכחת, אשר טוב יעשו כל מנהיגי המפלגות בישראל אם יעמדו מאחוריה".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, חבר הכנסת זאב אלקין (הליכוד), הצטרף למחמאות. "אני מברך את ראש הממשלה על תשובה הולמת לנאום השקרים וההשמצות של אבו מאזן. יו"ר הרשות צריך לדעת כי המשך מלחמת ההשמצות והתקפות על מדינת ישראל בזירה הבינלאומית תהיה כרוכה במחיר כואב שהוא והנהגת הרשות יצטרכו לשלם", אמר.

יו"ר מרכז הליכוד, חבר הכנסת דני דנון, שיבח אף הוא את ראש הממשלה. "טוב עשה נתניהו כשהדגיש את הסכנה לאומות העולם מהטרור האיסלאמי, אשר נמצא בחצר האחורית שלנו כבר 66 שנים. השנה לא היה צורך באיורים למיניהם, סרטוני עריפת ראשים מבית היוצר של דאעש המחישו את הסכנה טוב יותר מהכול. העולם נמצא בסרט רע וטומן את ראשו בחול בתקווה שהסכנה תחלוף. עלינו לדעת כי עלינו לסמוך רק על עצמנו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully