וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לנתניהו: "שים סוף לכיבוש, עשה שלום"

יו"ר הרשות הצהיר בפני סטודנטים בניו יורק, לקראת נאומו בעצרת האו"ם, כי יציג לוח זמנים לחידוש תהליך השלום עם ישראל. "ההפצצות בעזה והרג אלפים רק מעצימים את השנאה"

בנימין נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן, ערב לפני השקת השיחות הישירות. רויטרס
אבו מאזן ונתניהו, בבית הלבן בחודש פברואר/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הצהיר אמש (שני) כי הוא יציג לאו"ם לוח זמנים לחידוש תהליך השלום עם ישראל. "אני אומר היום לראש הממשלה נתניהו: שים סוף לכיבוש, עשה שלום", הכריז אבו מאזן, בנאום בפני סטודנטים בניו יורק, וקרא ל"קהילה הבינלאומית לנקוט אחריות על מנת להגן על עמנו החי תחת אימת המתנחלים וצבא הכיבוש".

אבו מאזן ינאם בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום שישי, בנוכחות מנהיגים רבים. הוא צפוי להציג הצעה לסיום הכיבוש הישראלי של שטחי הגדה המערבית תוך שלוש שנים, אולם הצעה זו, אם תגיע לפתחה של מועצת הביטחון, צפויה להיפסל בווטו אמריקני.

עוד על תהליך השלום בוואלה! חדשות:
הולנד: נפנה לאו"ם בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני
הרצוג נפגש עם אבו מאזן: "לא לצעדים חד-צדדיים"
הליגה הערבית: תומכים בתכנית המדינית של אבו מאזן

כרוזים של חיל האוויר מעל עזה. AP
"לא מצליחים להבין איך הממשלה הישראלית לא רואה". כרוזים של חיל האוויר מעל העיר עזה/AP

"אנחנו לא מצליחים להבין איך הממשלה הישראלית לא רואה שההפצצה חסרת הבחנה ברצועת עזה והרג אלפי נשים וילדים רק מעצימים את השנאה", הוסיף אבו מאזן.

דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רדינה, דיווח אתמול על הגעתו של יו"ר הרשות לניו יורק, ומסר כי הוא יחל בסבב פגישות עם מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, ועם גורמים ערביים בינלאומיים נוספים. זאת, כדי לתאם עמדות סביב "הצעדים המדיניים הבאים" לקראת פגישתו עם גורמים מדיניים אמריקניים, הצפויה להתקיים בערב.

שיחות המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים הסתיימו בחודש אפריל, אולם הקשר עם המתווכים האמריקנים נשמר. סוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא" דיווחה בסוף השבוע האחרון כי אבו מאזן קיים שיחת טלפון עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, בה דנו בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא ברק אובמה בשבוע הבא, לראשונה זה חצי שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא צרפת פרנסואה הולנד ויו"ר הרשות אבו מאזן בארמון האליזה בפריז. רויטרס
"עלינו לחתור לשלום בר-קיימא". הולנד ואבו מאזן בפריז/רויטרס

ביום שישי האחרון, הודיע נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי ארצו תגיש למועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה שעניינה "פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני". על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, הולנד אמר בתום פגישה עם אבו מאזן בפריז: "עלינו להיות ברורים מאוד בהחלטה שתוגש למועצת הביטחון בנוגע למה אנחנו מצפים כעת מהתהליך ומה צריך להיות הפתרון לסכסוך".

"זה זמן רב מדי יש דיונים, משא ומתן, הקפאות, עצירות וקטיעות, ויש תפיסה שלעולם לא יהיה פתרון לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני, שכן כולנו מכירים את הפרמטרים", הוסיף נשיא צרפת. "אנו נתרום בשמחה את המאמץ והסולידריות שלנו, אבל עלינו לחתור לשלום בר-קיימא". הוא עוד ציין כי יש למצות את המשא ומתן שנקטע.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון באירוע לציון 20 שנה לתכנית "אמריקורפס". הבית הלבן, 12 בספטמבר 2014. ראובן שניידר
הפלסטינים יפנו לוושינגטון. אובמה והנשיא לשעבר קלינטון בבית הלבן, לפני כשבוע/ראובן שניידר

אבו מאזן קרא במסיבת העיתונאים המשותפת לכל המדינות למלא את אחריותם לסיום הסכסוך. "השלום יעניק לגיטימציה רחבה יותר למאבק בטרור באזור", ציין יו"ר הרשות. הוא התייחס גם ליוזמת השלום הערבית, ואמר כי צרפת יכולה לתת דחיפה להתגייסות הבינלאומית ליישום היוזמה.

אבו מאזן הוסיף כי "הגיע הזמן לסיים את הכיבוש הישראלי בפלסטין". לדבריו, "אין מנוס למשרטט את הגבולות בין ישראל לפלסטין". אבו מאזן דן עם הולנד בתכניתו המדינית, שאת פרטיו חשף לפני כשבועיים יועצו של אבו מאזן, מחמוד אל-הבאש, הכוללת בין היתר פנייה לארצות הברית כדי שזו תאיץ בהנהגה בירושלים להציג מפה של המדינה הפלסטינית העתידית - כפי שהיא רואה אותה - כבסיס למשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully