וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוחמד" הושמט מרשימת השמות הנפוצים: "גזענות מקוממת"

לרשימה שפרסמה רשות האוכלוסין לא הוכנסו שמות ערביים מובהקים כמו אחמד ומוחמד - שלמעשה הוא השם הפופלרי בישראל. ח"כים ערבים זעמו: "כל מי שאכפת לו מהדמוקרטיה צריך להתקומם"

מערכת וואלה!

לקראת השנה החדשה פרסמה רשות האוכלוסין וההגירה את רשימת השמות הפופולריים ביותר לבנים ולבנות בישראל בשנה החולפת. בין שמות הבנים צוינו יוסף, דניאל ואורי, אולם מתברר כי השם הפופולרי ביותר באמת, וכמה שמות נוספים, נמחקו מהרשימה. כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ", בחינת הרשימה האמיתית מגלה כי למקום הראשון הגיע השם מוחמד, וגם השם אחמד נמצא בעשירייה, ולמעשה דוחקים מהעשירייה הראשונה את השם דוד.

ברשות האוכלוסין וההגירה טוענים כי רשימת השמות המופצת היא על פי דרישה לשמות עבריים, וכי לא הייתה השמטה מכוונת. "הייתי צריכה לסמן כוכבית ולציין שמדובר בשמות עבריים בלבד", מסרה דוברת הרשות. עם זאת, הרשות לא פרסמה רשימת שמות יהודיים בלבד והשמיטה את כל הערביים, אלא השמיטה רק את מוחמד ואחמד – שמות מוסלמים מובהקים, ואילו בשמות אדם ויוסף – או יוסוף – הם שקללו גם את הילדים הערבים בעלי שם זה.

עוד נתונים לסוף השנה:
באיזו עיר הכי מפחיד ללכת ברחוב בחושך?
דוח: עניי ישראל מוותרים על מוצרי מזון בסיסיים
ירידה בתרומות ערב החג: "עזרו לחיילים ולא נשאר לנזקקים"

אילוסטרציה. ShutterStock
ברשימת הלמ"ס ביום הילד יש חלוקה לפי דת/ShutterStock

בניגוד לנתונים המתפרסים בראש השנה, בכל שנה בנובמבר, ביום הילד, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את רשימת השמות הפופולריים שנתנו לתינוקות. במקרה זה יש חלוקה ברורה לילדים יהודים, מוסלמים ונוצרים – כך מתקבל דירוג בכל דת ולא תמונה כוללת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

במגזר הערבי זועמים על הצעד של רשות האוכלוסין. טלב אבו עראר (רע"מ-תע"ל) אומר שההשמטה מעידה על נטייה מכוונת להסתיר מהציבור נתונים חיוניים על מצב האוכלוסייה הערבית בארץ, וקורא להעניש ולפטר את האחראים לרשימה.

"מדובר בתופעות פאשיסטיות שבאמת מאוד נושקות למדינת אפרטהייד", זעם ח"כ עפו אגבאריה (חד"ש). "אני יודע שאנחנו נמצאים במדינה גזענית, אבל אני חושב שכל אדם שאכפת לו מהדמוקרטיה, שאכפת לו מהעתיד של האזור, צריך להתקומם. זה נורא פוגע, אתה לא נחשב אזרח במדינה הזו. אז זה אומר שאנחנו במדינה שהיא באמת מדינה גזענית וצריך לקומם את האוכלוסייה היהודית, לפני האוכלוסייה הערבית אפילו".

עוד במהדורה:

פרידה מבכיר לוחמי המוסד מיכאל (מייק) הררי, שהלך אמש לעולמו בגיל 87. הוא היה חבר בהגנה, בפלמ"ח, בשב"כ, וממקימי יחידת החיסולים "כידון" של המוסד. בין המבצעים הבולטים שהוביל היה חיסול מפקדי ארגון "ספטמבר השחור". לפני כעשור קיבל צל"ש על חלקו במבצע חשאי נגד תכנית הגרעין האיראנית. שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ספד לו: "מרבית עשייתו לא נודעה ולא תיוודע לעולם. מדובר באיש מבצעים נדיר ופורץ דרך, אמיץ לב ורב תעוזה ויצירתיות, שהשפעתו על המוסד ועל דורות של לוחמים ניכרת גם בימים אלו ותיוותר גם עוד שנים רבות".

הברסלברים טסים לאומן - הדיילים נכנסים לכוננות: בלגן בתור לצ'יק אין, לכלוך בטרמינל, עישון בטיסה, וסירוב לחגור חגורת בטיחות. זיו ריינשטיין, עורך וואלה! תיירות ודייל לשעבר, על הפיכת הרכבת האווירית לאומן לסיוט של עובדי חברות התעופה. ריינשטיין מזכיר לטסים להשתטח על קברו של הצדיק שדרך ארץ קדמה לתורה.

מה הסיכוי של "גט" לזכות באוסקר? סרטם של האחים רונית ושלומי אלקבץ זכה אתמול בפרס הסרט הטוב ביותר והוא יהיה המועמד הישראלי לאוסקר. דורון פישלר, מבקר הקולנוע של וואלה! תרבות, מעריך כי סיכוייו של גט להתקבל כמועמד לסרט הזר הטוב ביותר טובים, וטוען: הגיע הזמן להפריד בין בחירת הסרט הטוב ביותר לבחירת הנציג הישראלי לאוסקר.

התחזית: הלילה מעונן חלקית ונעים, מחר עלייה קלה של הטמפרטורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully