וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם אבו מאזן: "לא לצעדים חד-צדדיים"

17.9.2014 / 22:40

בצל כוונת יו"ר הרשות הפלסטינית להציג לעולם את תכניתו הקוראת להציב דד-ליין לנסיגה ישראלית מהשטחים, נפגש עמו יו"ר האופוזיציה ברמאללה והבהיר לו: "הדרך היחידה היא מו"מ"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסדר מדיני הוא חיוני לשני הצדדים". הרצוג עם אבו מאזן ברמאללה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, נפגש היום (רביעי) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וקרא לו להימנע מצעדים חד-צדדיים כנגד ישראל. הפגישה בין השניים נערכה בהמשך לשיחת טלפון ביניהם בשבוע שעבר, והתמקדה בהזדמנות המדינית שנוצרה באזור בעקבות מבצע "צוק איתן" והיווצרותו של ציר מדינות מתונות המתנגדות לטרור.

אבו מאזן הבהיר להרצוג במהלך הפגישה בלשכתו כי בכוונתו לצאת מחר לביקור מדיני בצרפת ובארצות הברית, שבמהלכו יציג לעולם את תכניתו המדינית המבוססת על הכרה בגבולות 1967 עם חילופי שטחים, והצבת לוח זמנים לנסיגה הדרגתית מהגדה ולהקמת מדינה פלסטינית. יו"ר הרשות הבהיר כי התכנית נולדה בעקבות התסכול שהפלסטינים חשים מכישלון המשא ומתן עם ישראל שהוביל שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, והיעדר יוזמה מדינית כלשהי לחידושו. הליגה הערבית כבר הודיעה כי היא תומכת בתכנית.

תהליך השלום || כותרות נוספות:
"אבו מאזן יבקש מנשיא צרפת להכיר במדינה פלסטינית"
"ארה"ב איימה על הרשות: פנייה לאו"ם תגרור סנקציות"
"אבו מאזן יוזם: נסיגה ישראלית בתוך 3 שנים"

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי במסיבת עיתונאים. AP
איום מפורש. קרי/AP

ח"כ הרצוג קרא ליו"ר הרשות לחתור לחידוש המשא ומתן הישיר עם ישראל, תוך עירוב המדינות המתונות באזור. "הדרך היחידה היא משא ומתן", אמר הרצוג, "צריך לעשות מאמץ לחזור לנתיב הזה". הרצוג הוסיף: "הסדר מדיני הוא חיוני לשני הצדדים וצריך להתבסס על יוזמת השלום הערבית. זהו גם אינטרס ביטחוני ראשון במעלה, הן עבור הצד הישראלי והן עבור הפלסטינים".

בשבוע שעבר גילה לוואלה! חדשות גורם פלסטיני בכיר כי הממשל האמריקני, שמתנגד לתכניתו המדינית של אבו מאזן, אף איים עליו בסנקציות אם יקדם מהלכים חד-צדדיים נגד ישראל באו"ם. לטענת אותו גורם, במהלך שיחה שהתנהלה לפני כשבועיים בין קרי לבין בכירי הרשות סאיב עריקאת ומאג'ד פראג', איים שר החוץ האמריקני על הפלסטינים בצורה מפורשת. "קרי אמר שאם נלך למועצת הביטחון, הממשל יטיל וטו (על החלטה לאמץ את תכניתו המדינית של יו"ר הרשות או בדבר הכרה במדינה פלסטינית - א"ת)", אמר הגורם הבכיר.

"הוא גם הדגיש שיהיו השלכות קשות לפנייה חד-צדדית מצדנו לארגונים בינלאומיים, כמו עצירת התמיכה הכלכלית", הוסיף הגורם, ואמר כי קרי "ביקש לדחות את ההחלטות, ולפגוש את אבו מאזן בשולי העצרת הכללית באו"ם בשבוע הבא".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully