וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהמה בליכוד: "הופתענו, מעריכים שסער עוד ישוב"

18.9.2014 / 0:11

חבריו למפלגה של גדעון סער הודו כי לא ציפו לכך שהוא יודיע הערב על פרישה מהחיים הפוליטיים. "זה אירוע מצער", אמר השר שטייניץ. ח"כ לוין: "מקווה שישוב להיות חלק מההנהגה"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

חברי הליכוד מיהרו להגיב אמש (רביעי) על ההודעה הדרמטית והמפתיעה של עמיתם למפלגה, שר הפנים, גדעון סער, על כך שהוא החליט לפרוש זמנית מהחיים הפוליטיים. השר לענייני מודיעין ונושאים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, הודה כי מבחינתו מדובר ב"אירוע מצער". לדבריו, "אני מכבד את גדעון, הוא היה מחלוצי הליכוד. זה לא קל לתנועה, ידעתי שהוא חושב על זה אבל לא חשבתי שיעשה זאת בפועל. אני מעריך שהוא יחזור, גדעון הוא מהפוליטיקאים המוכשרים שיש".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שעד לפני כמה חודשים מפלגתו "ישראל ביתנו" נמצאה באיחוד עם הליכוד, אמר כי הוא "מצטער על התפטרותו של גדעון סער מן הממשלה. בשנותיו בממשלה מילא סער את תפקידיו כשר החינוך והפנים בצורה טובה ביותר והיה מן השרים הבולטים. פרישתו היא הפסד לממשלה ואני מקווה שהוא ימשיך לתרום לחיים הציבוריים בישראל".

רעידת אדמה פוליטית: השר סער הודיע על "פסק זמן" מהחיים הפוליטיים

הרמת כוסית של גדעון סער בכפר המכבייה. דרור עינב
סער מודיע על הפרישה, הערב/דרור עינב
הרמת כוסית של גדעון סער בכפר המכבייה. דרור עינב
הודו שהופתעו, כמו כולם. מימין לשמאל: מירי רגב, דני דנון אבי דיכטר ויובל שטייניץ/דרור עינב

"הופתעתי", הודה ח"כ דני דנון. "זה יום עצוב לתנועת הליכוד, שעוד אחד מבכירי המפלגה החליט לקחת פסק זמן. אנו מקווים שהוא יחזור לפעילות. התנועה צריכה לעשות חשבון נפש". ח"כ מירי רגב הבהירה כי הייתה "מופתעת לשמוע את דברי חברי גדעון סער, שהוא אחד האנשים החשובים לליכוד. אני קוראת לראש הממשלה להניא את סער מהחלטתו. הוא אדם איכותי ומקצועי, בית"רי אמתי וצריך לעשות הכול להשאיר אותו בליכוד". יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין אמר כי "גדעון סער תרם תרומה חשובה למדינה כשר וכחבר כנסת וגם לתנועת הליכןד כנציג נאמן של התנועה". לדבריו, "אני מודה לו על השירות המצוין שעשה, מאחל לו הצלחה ומקווה שישוב להיות חלק מההנהגה".

גם יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, הגיב להודעה הדרמטית. "השר גדעון סער הוא אידיאולוג אמתי", אמר. "הוא שר מצוין ושותף לדרך, ומעמודי התווך של תנועתו, הליכוד. אני מכבד את הודעתו ומקווה שישוב במהרה לחיים הציבוריים. ישראל זקוקה לאנשים כמוהו".

לא רק במערכת הפוליטית התייחסו אמש להצהרתו המפתיעה. גם אשתו, אשת התקשורת גאולה אבן, נדרשה לנושא. "הוא איש אמיץ", אמרה בשיחה עם חדשות 10. "הוא הפוליטיקאי הכי מוכשר וראוי שצמח כאן בשנים האחרונות. הוא עשה למען המדינה והעם ככול שיכל, על פי תפיסתו והשקפת עולמו. עכשיו הגיע הזמן שיהיה עם המשפחה ואיתי. זו עבודה שוחקת וקשה, ועכשיו הוא שלנו, אלא אם כן יחליט אחרת בהמשך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיע הזמן שיהיה עם המשפחה ואיתי". גאולה אבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר עלה סער לשאת דברים בהרמת כוסית לפעילים במלון "כפר המכביה" ברמת גן, והדהים את הנוכחים. "אני מבקש לחיות חיים אחרים מהחיים הציבוריים", הטיל סער את הפצצה. "בשנתיים האחרונות - בין היתר על רקע שינויים בחיי האישיים, שקלתי פעמים רבות לקחת פסק זמן מהחיים הציבוריים. קשה לעזוב, תמיד יש סיבות למה לא לעשות את זה. האמת, שקלתי לעשות את זה לפני הבחירות. הקדים אותי כחלון, ולא רציתי לעשות נזק לתנועה. רציתי לעשות את זה לפני תשעה וחצי חודשים, אבל אז נולד בני דוד. הבטחתי גם לריבלין שלא אעזוב אותו ושאהיה בכנסת כשהוא יתמודד לנשיאות".

הוא הסביר כי העשייה הציבורית הייתה אמנם מספקת מאוד, אך שוחקת. "בחיים לפעמים צריך לעשות שינוי. וזה לא קל. לאחר ששקלתי, התייעצתי רבות, וחשבתי היטב, החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים", הכריז.

"היום אני מבקש ליהנות מקצת יותר פרטיות, חופש ושקט, להיות קצת יותר בבית. אני מרגיש שזה הדבר הנכון בעבור יקיריי ואהוביי. בקרוב דוד בני יתחיל ללכת, ואני רוצה להיות אז לידו, יד ביד, להיות יותר עם בנותיי ועם אשתי גאולה. בערב השנה החדשה אני מתכוון לצאת לדרך חדשה. אם זה מעציב אתכם – זכרו שלי יש קצת שמחה מזה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 17.9.14, 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully