וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט תוקף את יעלון: "עזוב את הצבא ותנגח אותי"

יו"ר הבית היהודי אמר לחדשות 2 כי את המידע שהוביל אותו "ליזום את מבצע המנהרות" אסף בעצמו. הוא תקף את שר הביטחון, שלדבריו הצביע נגד כניסה קרקעית, והוסיף: "לא אהיה חותמת גומי"

משה בוגי יעלון ונפתלי בנט.. ראובן קסטרו, רויטרס
הקרב נמשך. יעלון ובנט/רויטרס, ראובן קסטרו

"אני מזמין את שר הביטחון לעזוב את הצבא ולבוא ולנגח אותי", כך אמר אמש (שלישי) שר הכלכלה נפתלי בנט בתגובה לסערה שבינו לבין לשכת שר הביטחון, וזאת בצל ההחלטה של השר משה יעלון להדיח משירות מילואים את הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל אביחי רונצקי, בחשד שהדליף לבנט מידע בזמן "צוק איתן".

בראיון לחדשות 2 חזר יו"ר הבית היהודי על כך שלא הייתה כל הדלפה, והוסיף כי צר לו שיעלון "משתמש" ברונצקי על מנת לנגח אותו. בנוגע למידע שלכאורה לא היה אמור להיות בידו, ושאיתו כביכול עשה שימוש בישיבות הקבינט כדי לפעול נגד שר הביטחון וראש הממשלה, אמר כי את הממצאים אסף בעצמו. "ירדתי עשרות פעמים לשטח, ופגשתי עשרות מפקדים כי אני רואה מתפקידי לחקור".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
לראשונה מתום "צוק איתן": רקטה התפוצצה בשטח ישראל
רמטכ"ל ארה"ב: "אמליץ להציב כוחות קרקעיים נגד דאעש"
בית כנסת הוצת בבריסל: אישה וילדים נפגעו

בנט הבהיר כי הודות למידע שצבר, ובניגוד לעמדת הקבינט - הוא תמך במבצע קרקעי שמטרתו חיסול איום המנהרות. "איך יזמתי את המבצע לחשיפת המנהרות? אני חושב שמטבע הדברים אתה לא מקבל את כל המידע בקבינט. אני לא חושב שהייתה הסתרה מכוונת, הייתה קונספציה שחמאס לא רוצה להשתמש במנהרות ולכן כשיזמתי את המבצע היה מי שבלם והיה מי שהצביע בעד הפסקת אש", האשים בנט.

הוא המשיך לתקוף את שר הביטחון ואמר: "אם מישהו חושב שאני מתכוון להיות חותמת גומי של שר הביטחון ולהגיד 'כן כן', וכשהוא אומר 'אין איום' אז אני הולך אחריו, אז לא כך הדבר". בהתייחסות לביקורת שהעביר בעבר יעלון על ה"צעירים" בקבינט, שיש להם עדיין מה ללמוד, הוסיף: "יכול להיות שהצעירות שלי היא שהובילה לראות את הדברים בצורה מפוכחת יותר".

"בנט היה זקוק לתמונות ולייקים בפייסבוק"

מוקדם יותר תקף גורם פוליטי בכיר את בנט, שלדבריו ניסה לזכות באהדה ולא דאג באמת להתקדמות של הלחימה. "בנט ישן בשטח במהלך צוק איתן כי הוא היה זקוק לתמונות ולייקים בפייסבוק, בזמן ששר הביטחון ניהל את המלחמה בשיקול דעת", אמר הגורם בנוגע לדברים שנאמרו מנגד לפיהם "בנט ירד לשטח וישן ביישובים בדרום, שלא כמו בוגי שברח מלהגיע לשם".

רונצקי, הקצין שבמרכז הפרשה, הודח לאחר שהנושא הועבר לידיעת הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. וואלה! חדשות פנתה לפני שבוע לתא"ל רונצקי והוא הכחיש את הטענות כי הדליף מידע לשר כזה או אחר. "אין לי מושג על איזה הדלפה מדברים, אף אחד לא דיבר איתי על כך ואף אחד לא הדיח אותי. עשיתי מילואים במבצע 'צוק איתן', עשיתי מילואים גם אחרי המבצע ואני מזומן למילואים גם בחג סוכות", אמר רונצקי. "אני שוחחתי במהלך המבצע עם נפתלי בנט. הוא חבר אישי שלי, ואני מדבר איתו לפחות פעם בשבוע. לא הדלפתי לו שום דבר, כי לא הייתי חשוף לפרטים מבצעיים ולכן אין לי מושג על מה מדובר".

בצה"ל סירבו להתייחס לנושא, בטענה שמדובר ב"שיח פנימי שמקיים הרמטכ"ל".

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully