וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מעמיק: נתניהו הקפיא את קידום חוק מע"מ 0%

בחדשות 10 דווח כי ראש הממשלה הורה לעצור את החקיקה עד להסכמה של לפיד בעניין התקציב, בדגש על התוספות לביטחון. במקביל, שר האוצר הציג גישה מרוככת: "חשוב לתקצב את הביטחון - וגם את האזרחים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (שני) להקפיא את הליכי חקיקת חוק "מע"מ 0%" שיזם שר האוצר יאיר לפיד. זאת, עד להכרעה בוויכוח בין ראש הממשלה לשר האוצר על בעניין התקציב, ובכלל זה באשר לגובה התוספת לתקציב הביטחון.

עמדת נתניהו לבלום את לפיד, מגיעה אחרי שהבוקר דווקא האחרון רשם הישג, כשוועדת הכספים אישרה את רוב סעיפי החוק. אלא שכפי שפורסם לראשונה בחדשות 10, נתניהו בעצה אחת עם יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין, החליט למנוע את הדיון בנושא, ולמעשה עצר את אישור החוק שכבר עבר בקריאה ראשונה.

עוד בנושא תקציב המדינה:
יעלון על תקציב הביטחון: ”4,500 רקטות על ישראל יעלו יותר”
השר פרי: ”אם נתניהו רוצה - נלך לבחירות או לאופוזיציה”
נתניהו: "זקוקים לעוד מיליארדים רבים בתקציב הביטחון"

שר האוצר יאיר לפיד במהלך כנס של התאחדות התעשיינים בקריית מוצקין, 15 בספטמבר 2014. שלומי גבאי
שר האוצר, יאיר לפיד, במהלך כנס של התאחדות התעשיינים בקריית מוצקין, הערב/שלומי גבאי
שר האוצר יאיר לפיד במהלך כנס של התאחדות התעשיינים בקריית מוצקין, 15 בספטמבר 2014. שלומי גבאי
"אפשר להעלות את הגירעון השנה באופן שקול, אבל לא נעלה מסים", לפיד, הערב/שלומי גבאי

במקביל, נשמע הערב לפיד עצמו מרוכך, ואמר כי "אפשר לתת תוספות גם לתקציב הביטחון וגם לטובת האזרחים". בנאום בכנס התעשיינים בקריית מוצקין - בהתייחסו למשבר ביחסים עם ראש הממשלה לנוכח חוסר ההסכמה בנוגע לתקציב הוסיף: "את הביטחון צריך לחזק בגלל האיומים עלינו. אפשר להעלות את הגירעון השנה באופן שקול, אבל לא נעלה מסים", אמר לפיד.

נתניהו: לבחור דרך אחראית ללא גירעון

לפיד הציג אתמול לנתניהו את תקציב המדינה לשנת 2015. התקציב אופיין במדיניות שעליה הצהיר לפיד – הגדלת הגירעון, והימנעות מהעלאת מסים. במשרד האוצר אמרו כי יעד הגירעון בתקציב השנה הבאה יהיה 3.18% מהתוצר. מדובר בעלייה מיעד הגירעון של השנה הנוכחית, שעמד על 3%.

לפי ההחלטות שהתקבלו בממשלה, יעד הגירעון ב-2015 היה אמור להיות 2.5% מהתוצר. תחילה שאף האוצר להציג יעד גירעון של 2.9% מהתוצר ב-2015. ואולם, לפיד העריך לאחרונה בשיחות סגורות כי הגירעון יגדל ויגיע עד 3.4%. מנגד, גורמים ששוחחו בימים האחרונים עם ראש הממשלה התרשמו שיעד גירעון של יותר מ-3% לחלוטין לא מקובל על נתניהו. לדברי אותם גורמים, הגדלת הגירעון תוביל להורדה בדירוג האשראי של מדינת ישראל ולהעלאת ריבית שתגרור בעקבותיה עלייה בהוצאות של שלושה מיליארד שקלים לפחות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס של המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור. הרצליה, 11 בספטמבר 2014. AP
"זקוקים להגדלה משמעותית של מיליארדים רבים בתקציב הביטחון", נתניהו, בכנס הסייבר שנערך אתמול/AP

ראש הממשלה הבהיר שוב את עמדתו אמש ואמר כי יש להגדיל את תקציב הביטחון, בלי להגדיל יתר על המידה את הגירעון: לדברי נתניהו. "לאור האיומים באזורנו אנחנו זקוקים להגדלה משמעותית של מיליארדים רבים בתקציב הביטחון, ויש לעשות זאת בדרך אחראית ללא גירעון גדול", אמר אתמול בכנס הסייבר.

מוקדם יותר היום, ונוכח המחלוקות שעלולות לדחוק את מפלגת "יש עתיד" מחוץ לקואליציה אמר שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי כי "אם נתניהו רוצה בחירות, זה יילך לשם, ואם לא – נגיע להסכמות". בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף: "השאלה היא מי ימצמץ ראשון ואני מאוד מקווה שנמשיך לעמוד על שלנו והעסק יגיע לפתרון. אם לא, נלך לאופוזיציה או לבחירות".

(עדכון ראשון: 20:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully