וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן יבקש מנשיא צרפת להכיר במדינה פלסטינית"

שר החוץ הפלסטיני אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי יו"ר הרשות ינסה לשכנע את הולנד בפגישתם השבוע בפריז לקבל את תכניתו המדינית לסיום הסכסוך עם ישראל בגבולות 67'

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יבקש מנשיא צרפת פרנסואה הולנד להכיר במדינה פלסטינית. AP
ינסה לשכנע. אבו מאזן עם הנשיא הולנד בפגישתם ברמאללה בשנה שעברה/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יבקש מנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, להכיר במדינה פלסטינית במהלך פגישתם המתוכננת בפריז ביום שישי השבוע - כך דיווחה הבוקר (שני) סוכנות הידיעות "מען", מפי שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי. לפי אל-מאליכי, מדובר בצעד ראשון מצדו של יו"ר הרשות, כחלק ממאמציו לעודד מדינות אירופיות נוספות לתמוך בתכניתו המדינית לסיום הסכסוך ולהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967.

"המצב העולמי כעת טוב יותר מהעבר, מבחינת היחס לדרישות הפלסטינים. העולם משוכנע שישראל חותרת תחת המאמצים הבינלאומיים", אמר אל-מאליכי. "בגלל הקיפאון המדיני, לא כפי שעשינו ב-2011 וב-2012, הפעם נגיע למועצת הביטחון עם עמדה ברורה שזהו הזמן לנקוט לשים קץ לכיבוש". אל-מאליכי הוסיף כי אבו מאזן "יבקר בצרפת בדרכו לאו"ם, משום שזו המדינה האירופית שמבינה בצורה הטובה ביותר את העמדות של הפלסטינים".

תהליך השלום | כותרות אחרונות:
"ארה"ב איימה על הרשות: פנייה לאו"ם תגרור סנקציות"
הליגה הערבית: תומכים בתכנית המדינית של אבו מאזן
לבני: "ישראל צריכה ליזום תהליך מדיני מחודש"

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי במסיבת עיתונאים עם עמיתו המצרי סאמח שוכרי. קהיר, 13 בספטמבר 2014. רויטרס
מאיים להטיל וטו על תכנית אבו מאזן. קרי/רויטרס

לפני כשבוע וחצי חשף יועצו של אבו מאזן, מחמוד אל-הבאש, בראיון לעיתון הירדני "אל-ע'ד" את פרטי תכניתו המדינית. על פי התכנית, מלבד פנייה למדינות אירופה, יפנה אבו מאזן גם לארצות הברית כדי שזו תאיץ בהנהגה בירושלים להציג מפה של המדינה הפלסטינית העתידית - כפי שהיא רואה אותה - כבסיס למשא ומתן.

לאחר שישראל תציג את המפה, ייקבע לוח זמנים מוגדר לנסיגה הדרגתית מהגדה ולהקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. אם תסרב ישראל להצעה הזו, או שתימנע מתשובה, בכוונת אש"ף לפנות בתוך שלושה חודשים למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה להעביר החלטה שתכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. שרי החוץ של הליגה הערבית הודיעו כבר על תמיכתם בתכנית זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"קרי אמר שיהיו השלכות קשות לפנייה חד-צדדית באו"ם"

לדברי אל-מאליכי, ארצות הברית טרם השיבה אם היא מקבלת את יוזמת אבו מאזן. הוא הבהיר כי אם שר החוץ קרי יודיע כי הוא מסרב לתמוך בה, בכוונת אבו מאזן להציג גם הצעת החלטה למועצת הביטחון של האו"ם, ובה דרישה לקבוע תאריך יעד לסיום הכיבוש הישראלי בגדה המערבית. כוונה זו של הפלסטינים מעוררת אי נוחות רבה בקרב ממשל אובמה. גורם פלסטיני בכיר, ששוחח בשבוע שעבר עם וואלה! חדשות, גילה כי שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, איים מפורשות בשיחה שקיים עם בכירי הרשות סאיב עריקאת ומאג'ד פראג' בהשתת סנקציות על הרשות, אם אכן יפנה אבו מאזן למועצת הביטחון ולמוסדות בינלאומיים נוספים.

"קרי אמר שאם נלך למועצת הביטחון, הממשל יטיל וטו (על ההחלטה לאמץ את תכניתו המדינית של יו"ר הרשות או בדבר הכרה במדינה פלסטינית - א"י)", אמר הגורם הבכיר. "הוא גם הדגיש שיהיו השלכות קשות לפנייה חד-צדדית מצדנו לארגונים בינלאומיים, כמו עצירת התמיכה הכלכלית". לדברי הגורם הפלסטיני, "הוא ביקש לדחות את ההחלטות וביקש לפגוש את אבו מאזן בשולי העצרת הכללית באו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully