וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נתניהו רוצה - נלך לבחירות או לאופוזיציה"

15.9.2014 / 0:16

השר יעקב פרי אמר לוואלה! חדשות כי אין מנוס אלא להעלות את הגרעון, שמערכת הביטחון לא תקבל את כל דרישותיה וכי מפלגתו לא תתקפל מול רצונותיו של נתניהו אודות התקציב. "לא נעלה מסים"

צילום: כנס הסייבר הבינלאומי הרביעי באוניברסיטת ת''א, עריכה: יותם בן-דוד

המחלוקות סביב תקציב המדינה לשנת 2015 עלולות לדחוק את מפלגת "יש עתיד" מחוץ לקואליציה. "אנחנו נישאר בעמדתנו: אם נתניהו רוצה בחירות, זה יילך לשם, ואם לא – נגיע להסכמות", העריך יעקב פרי, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל בשיחה עם וואלה! חדשות. "השאלה היא מי ימצמץ ראשון ואני מאוד מקווה שנמשיך לעמוד על שלנו והעסק יגיע לפתרון. אם לא, נלך לאופוזיציה או לבחירות".

עוד בנושא תקציב המדינה:
נתניהו: "זקוקים לעוד מיליארדים רבים בתקציב הביטחון"
האוצר יציג התקציב ל-2015: לא יועלו מסים, הגירעון יגדל
לא יעלו מסים? יקחו מכם יותר כסף

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים של "יש עתיד", פברואר 2014. דרור עינב
"יש הגזמה פרועה של אלו המתנגדים להעלאת הגרעון". פרי ולפיד, פברואר 2014/דרור עינב

לדברי פרי, חלק מהוויכוחים בין שר האוצר יאיר לפיד לראש הממשלה בנימין נתניהו הם תוצר של מבצע "צוק איתן". "באשר לתקציב הביטחון, נשלם את מה הדרוש עבור סבב הלחימה האחרון וניתן תוספת. נסגור את התקציב עם תוספת למערכת הביטחון, אבל לא 11 מיליארד שקלים", הבטיח. הוא הוסיף כי "אי-העלאת המסים היא הכרח עקב ההאטה במשק. ויש גם את חוק מע"מ אפס, שאני מעריך שנעביר אותו. אנחנו עומדים על קרקע כלכלית מוצקה. עדיף היה להקטין את הגרעון ולתת לעוד משרדים, אבל לא נקצץ ברווחה, בבריאות ובחינוך, להוציא קיצוצים רוחביים. יש הגזמה פרועה מצדם של אלה שטוענים כי הגדלת הגרעון בכמה עשיריות אחוז תוביל אותנו למשבר נוראי".

פרי הוסיף: "אנחנו לא מבוהלים אם הגירעון יהיה 3.18 אחוז. במדינות מערביות עם כלכלות יציבות הן נאמדות סביב 4-3.5 אחוזים. הגענו לתקציב 2013 עם כמעט 40 מיליארד שקל גירעון. המספרים של היום הם אחרים. הייתה גבייה מוגברת של מסים ואין צורך להעלות שוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נתניהו מנסה לדחוק אתכם מהקואליציה?
"זאת שאלת השאלות. אם הוא גמר אומר ללכת לבחירות, אז כן. ההערכה שלי היא שלא. אני חושב שלא הוא וכמעט אף אחד ממרכיבי הקואליציה לא רוצה בחירות. אני חושב שהוא לא רוצה לדחוק אותנו לאופוזיציה, אלא אם כן יש לו סיכום סגור עם החרדים, שעליו אני לא יודע. אבל שותף שלא רוצה אותנו אז אנחנו לא רוצים אותו. אם יש לו אלטרנטיבה נלך לאופוזיציה. לא יקרה כלום. קרב הורדת הידיים הזה מיותר, אם אף אחד לא רוצה בחירות או שינוי בקואליציה".

לפיד לא מטפס על עץ גבוה מדי?
"בכנות, לא. לטעמי בדרישות שלו יש טעם".

איך אתה מעריך שזה ייגמר?
"נורא קשה להעריך, זה תלוי יותר בנתניהו. לפיד לא רוצה בחירות כרגע, אבל הוא לא חושש מכך וגם לא מבחירות. אנחנו לא בהיסטריה מהסקרים. כשלפיד הלך לאוצר ידענו שהוא לא יהיה פופולרי בשנתיים הראשונות. קשה לצאת מהמשרדים האלה עם ניצחונות גדולים. התהליכים ארוכי טווח, ובזה אנחנו מתעסקים. באנו לשנות סדרי עדיפויות ולכן אנחנו מתעקשים".

פרי מתעקש כי "מה שמוליך את 'יש עתיד' זה לא מצבנו בסקרים ולא ניצחון או הפסד. הנחישות בנויה על מספרים ועל נתונים אמתיים". לדבריו, "בממשלות קודמות נתניהו היה שר אוצר על. לפיד אמנם לא בא מהפקולטה למנהל עסקים בהרווארד, אבל הוא מסתמך על נתוני האוצר, עומד על שלו ואני מקווה שהוא יצליח".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully