וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה יצא מהבונקר: "עזה ניצחה, ומכינה דרך לירושלים"

27.8.2014 / 17:59

ראש ממשלת חמאס לשעבר, שהתחבא מתחת לאדמה במשך יותר מ-50 ימים, התקבל בתשואות בעזה. למול קהל גדול נשא נאום חגיגי. "המלחמה חשפה את היקף היכולות שפיתחה ההתנגדות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

אחרי יותר מ-50 ימים מתחת לאדמה, ולאור הסכם הפסקת האש עם ישראל, שהוביל לסיום מבצע "צוק איתן" - יצא היום (רביעי) ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה מהבונקר. הניה, שלא נראה מאז תחילת הלחימה, התקבל בתשואות בקרב תושבי הרצועה - שעה שהוא סוקר את ההרס שגרמו הפצצות צה"ל. בהמשך נשא את "נאום הניצחון" להמונים והצהיר: "הניצחון במערכה הזו גדול פי כמה וכמה מבעבר".

"ההרוגים הם סמל הניצחון שלנו", אמר הניה בהתייחסו ליותר מאלפיים הרוגים ברצועה במהלך ימי "צוק איתן". "השבח לאל ללוחמי הג'יהאד, לגברים, לנשים ולילדים, גדולים כקטנים - שעמדו במלחמה בגבורה. הצלחנו לפגוע באויב הציוני, עד חיפה. לתושבי עזה, ולבני העם הפלסטיני בכל מקום, זהו יום חג, חג הניצחון". עוד אמר בשמחה מופגנת כי "בכל שנה, עזה מתקרבת לשיבת הפליטים לביתם ולאדמתם". "עזה מנצחת, עזה עומדת בגבורה, ומכינה את הדרך לירושלים", הוסיף.

עוד על הפסקת האש
ליברמן נגד ההסכם: "עם חמאס אסור להגיע להסדרה"
חמאס הובס, ממשלת ישראל איבדה את הדרום. פרשנות
לילה שקט אחרי כ-5,000 רקטות: "ישנו כמו שאר הלילות"

הניה התייחס לחיסול בכירי חמאס, בהם שלושה מפקדים בגזרה הדרומית - שנהרגו בהפצצה של חיל האוויר. "כפי שהפך אחמד אל-ג'עברי (לשעבר מפקד בפועל של הזרוע הצבאית שחוסל בידי צה"ל ב-2012 במבצע "עמוד ענן") לסמל, כך יהיו גם אל-עטאר, אבו שימאלה וברהום (השלושה שחוסלו ב"צוק איתן") לסמלי המלחמה הזו. נברך את הלוחמים מכל פלגי ההתנגדות, ובראשם גדודי עז א-דין אל-קסאם".

תושבי רצועת עזה חוגגים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, בתום מבצע צוק איתן, 26 באוגוסט 2014. AP
החגיגות של חמאס אתמול בעזה/AP

בהתחשב באורך הלחימה, בהיקף ההרס וההרוגים אמר הניה כי מבחינת הפלסטינים, "זו מלחמה שלא הייתה כדוגמתה בתולדות הסכסוך עם האויב הציוני". משום כך, הסביר, "הניצחון הזה הוא הרבה מעבר לזמן ולמקום". האיום החמור של חדירה ליישוב באמצעות המנהרות ההתקפיות אולם לא התממש, אולם ישראל ספגה הרוגים רבים בשורת חדירות. בסך הכל נחשפו ונהרסו יותר מ-30 מנהרות שנחפרו מעזה לישראל. "המלחמה הזו חשפה את היקף היכולות שפיתחה ההתנגדות", אמר, "ההתנגדות בונה (אמצעים) לא רק לשם מערכה בעזה - אלא לשם מערכה לשחרור פלסטין וירושלים. ההתנגדות משדרגת את יכולות ההתקפה עוד לפני יכולות ההגנה".

מוקדם יותר אמר סגנו של הניה, חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי תנועתו מחויבת להפסקת האש שהושגה בחסות מצרית – כך לפי דיווח בעיתון "א-רסאלה" של חמאס. אבו מרזוק הוסיף: "התבוסה של ישראל הייתה מקרה חסר תקדים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"עמנו ניצח, ניצחון גדול"

"אנחנו ניצחנו את נתניהו והוא צריך להודות בכישלונו", כך הכריז אמש דובר חמאס בעזה סמי אבו זוהרי בהצהרה לתקשורת בעזה. "ניצחנו כאשר ירינו לעבר מקומות אסטרטגים, ניצחנו כשירינו על דימונה ועל אתרים צבאיים", הוסיף אבו זוהרי ואמר: "הציונים לא צפו את הפיגועים מהמנהרות. היום אנחנו רוצים להגיד שעמנו ניצח, ניצחון גדול. יש לנו עם חזק ואנחנו נישאר חזקים גם אחרי המערכה הזאת". הוא האדיר את הישגי חמאס ואמר כי "היכינו בהם (בישראל) בעוצמה. ההתנגדות היא גיבורה ועשתה את הבלתי ייאמן, היא גרמה לעמנו להרים את הראש ועשתה לנו כבוד".

אבו זוהרי הודה ל"שהידים" ולתושבי רצועת עזה שבתיהם נהרסו על "שהרימו את ראשה של עזה ושל כל האומה הערבית האיסלאמית". "אנחנו ניצחנו. שכל אמצעי התקשורת ירימו את מצלמותיהם ושיראו את ניצחונה של פלסטין", קרא דובר חמאס והוסיף: "ישראל שברה את מילתה. זה לא הסיום. אחרי שעמנו ישתחרר מהמצור אנחנו נכבוש את פלסטין".

עם כניסתה של הפסקת האש לתוקפה אתמול בערה יצאו בכירי חמאס ממסתורם, בהם מחמוד א-זהאר, חבר ההנהגה המדינית של חמאס. אלה השתתפו בחגיגות בעיר עזה.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully