וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצרים רוצה להכריז על הפסקת אש ומחכה לתשובות"

26.8.2014 / 0:05

נתניהו, יעלון וגנץ קיימו התייעצויות בנושא עם יועצים בכירים. גורם דיפלומטי אמר שאם ההצעה תתקבל, הצדדים ידונו בסוגיות ארוכות הטווח. מקור מצרי: "מתקרבים להפסקת אש"

צלם: שי מכלוף

(לפיד: לא ננטוש את יישובי עוטף עזה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, קיימו אמש (שלישי) התייעצות ביטחונית בנוכחות מספר יועצים וקצינים בכירים, בנושא ההצעה המצרית להפסקת אש. גורם דיפלומטי אמר לוואלה! חדשות כי מצרים העבירה לישראל מסמך מפורט, כי היא מעוניינת להכריז על הפסקת אש ארוכת טווח החל משעות הלילה, ושהיא מחכה לתשובה סופית מכל הצדדים. הגורם הדיפלומטי הוסיף כי אם תתקבל תשובה חיובית, המשלחות של שני הצדדים ייצאו תוך זמן קצר למצרים כדי לדון בסוגיות ארוכות הטווח, אולם אין ודאות כי ישראל אכן תסכים להצעה.

במקביל, מסר מקור מצרי לסוכנות הידיעות "מען" כי "אנחנו מתקרבים להכרזת הפסקת אש הלילה". מקורות מצריים בכירים נוספים מסרו לסוכנות, כי מצרים מחכה הערב לתשובת ישראל ולהסכמתה להצעה להפסקת אש למשך חודש, זאת כדי לתת הזדמנות להרגעת האווירה ולהתקדם לעבר הדרישות של הפלגים הפלסטינים להסכם, שכוללות את הסרת המצור מעל הרצועה, הרחבת אזור הדיג, היתר תנועה חופשית והעברת כספים לרצועה.

המקורות אישרו כי מצרים העבירה לישראל הצעה מפורטת. כמו כן, נמסר כי ישראל נתנה את ברכתה להצעה המצרית ואת הסכמתה העקרונית להפסקת האש. המקורות הוסיפו כי הפלגים הפלסטיניים הסכימו אף הם להצעה המצרית. כמו כן, חאלד אל-בטש, בכיר בג'יהאד האיסלאמי, אמר לערוץ הפלסטיני "פלסטין היום" כי "לא הגענו להסכם הפסקת אש אך הרגיעה מתקרבת".

מלחמה בדרום - עדכונים אחרונים
20 רקטות בעשר דקות: מטח כבד לעוטף עזה
נלחם כמו אריה: מג"ד גולני שנפצע קשה נושם לבד
לפיד: "ישראל לא תנטוש יישובים, לא ניתן הניצחון לחמאס"

עשן מיתמר אחרי תקיפת צה"ל בעזה. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
לפני הכרזה על הפסקת אש: עשרות רקטות נורו לעוטף עזה/רויטרס

הדיווחים על הפסקת אש קרבה נפוצו מאתמול בשעות הבוקר. אתמול אמר גורם פלסטיני בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המשלחת הפלסטינית הסכימה להצעה המצרית להפסקת אש בעזה.

קודם לכן דיווחה רשת אל-ערביה כי הפסקת האש, אם תושג, תתבסס על היוזמה המצרית ועל הבנות "עמוד ענן" מ-2012. לפי הדיווח, ישראל נדרשת להשיב אם היא מסכימה לארבע הנקודות העיקריות שהציגו הפלסטינים: הפסקה של האש בשני הצדדים, פתיחת המעברים והסרת המצור מעל רצועת עזה, שיקום הרצועה, וכן היתר לדוג בתחום של 6 מיילים, שיורחב בהדרגה ל-12 מיילים.

בטרם ההודעה על הפסקת האש, נמשך הירי המאסיבי על יישובי הדרום. מטחים כבדים נורו שוב ליישובי עוטף עזה, כשבשלב מסוים נורו בזמן של עשר דקות כ-20 רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי שער הנגב ושדות נגב. ממטח זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

דובר צה"ל עדכן אחר הצהריים כי עד השעה 16:00, בוצעו 81 שיגורים לעבר ישראל, 67 מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ארבע בשטח בנוי ובוצעו תשעה יירוטים. ירי אחד נכשל.

(עדכון ראשון - 18:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully