וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל מפתיע: "לשוב למשא ומתן עם ישראל בקהיר"

22.8.2014 / 9:44

לאחר שיחה קשה עם אבו מאזן, שנזף בו וכינה את אנשיו "שקרנים", שחרר ראש הלשכה המדינית של חמאס מסר פייסני במיוחד. במקביל, בכיר בחמאס הביע לראשונה תמיכה ביוזמה האירופית לסיום הלחימה

צילום: דו"צ עריכה: ניב פוקס

סולל את הדרך בחזרה לקהיר? ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אומר כי "על הארגון לשוב למשא ומתן עקיף". לדברי משעל, שצוטט הבוקר (שישי) באתר "פלסטין היום", "ההתנגדות תוודא שישראל ממלאת אחר הדרישות של הפלסטינים, בראשן הסרת המצור על עזה". בהמשך, הוא שב והבהיר כי חמאס ושאר הפלגים הפלסטינים אינם הותשו במערכה הנוכחית מול ישראל. "העם הפלסטיני נלחם כבר מאה שנים ולא מתעייף אחרי חודש", אמר.

למסר הפייסני מפיו של משעל הבוקר, קדמה שיחה קשה שהתנהלה בינו לבין יו"ר הפלסטינית, אבו מאזן, אתמול בדוחא, בירת קטאר. גורם פלסטיני בכיר מסר לוואלה! חדשות כי אבו מאזן נזף במשעל וכינה את אנשיו "שקרנים". זאת, על רקע הפרסומים על הכוונה של חמאס להוציא לפועל פיגועים גם נגד מטרות של הרשות הפלסטינית, כפי שנחשף השבוע על ידי שירות הביטחון הכללי. אבו מאזן אף הזהיר את משעל כי על חמאס לבחור בין איחוד פלסטיני לבין "גירושים" לצמיתות. הגורם מסר כי חלק מהמידע שחשף השב"כ כבר היה מוכר למנגנוני הביטחון הפלסטיניים. במהלך היום צפוי אבו מאזן לצאת לקהיר ולהיפגש שם עם בכירי השלטון המצרי בניסיון להתניע מחדש את שיחות הסדרה עם ישראל.

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הניה: "ישראל תשלם מחיר כבד על חיסול הבכירים"
"איש בחמאס לא חסין": צפו באלוף מתראיין בערבית
תושבי אשכול שוב נודדים בסוף השבוע: "לא נעים"

חאלד משעל - ראש הלשכה המדינית של חמאס. דוחה, קטאר, 23 ביולי 2014. AP
מתעקש על הסרת המצור מעל עזה. משעל/AP

בתוך כך, אמש נודע כי במקביל למאמצים מצדו של יו"ר הרשות לתווך בין ישראל לבין חמאס, מספר מדינות באירופה מגבשות החלטה במועצת הביטחון של האו"ם לסיום הלחימה ברצועת עזה. לדברי דיפלומט אירופי בכיר ששוחח עם וואלה! חדשות, את המהלך מובילות צרפת ובריטניה, והוא זוכה לתמיכתן של מדינות נוספות. במרכז ההחלטה שהאירופים מקדמים ניצבות כמה סוגיות מרכזיות, בהן הסרת המצור על עזה, העברת השליטה בעזה לידי הרשות הפלסטינית וחידוש המשא ומתן הישראלי-פלסטיני על בסיס גבולות 1967.

הדיפלומט הבכיר חשף כי המהלך האירופי מתוכנן כבר כמה ימים, מאז שהתברר שהשיחות בין ישראל לבין הפלסטינים בקהיר נתקלות בקשיים. באמצע השבוע, לאחר שהמגעים קרסו באופן סופי, גיבשו המעצמות מסמך טיוטה, שפרטיו פורסמו לראשונה ב"הארץ". על פיה, שני הצדדים יחדלו מהלחימה, יוגדרו סידורי ביטחון מפורטים בעזה והמצור עליה יוסר, בד בבד עם יצירת מנגנוני פיקוח שימנעו מחמאס להתחמש מחדש.

מלחמה בדרום | עדכונים שוטפים

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית בקהיר, 16 ביולי 2014. AP
שיחה קשה. אבו מאזן/AP

בירושלים לא ממהרים בינתיים לאמץ את היוזמה האירופית, בין השאר מכיוון שהיא כוללת קריאה מפורשת לחדש את המשא ומתן על בסיס גבולות 1967. גורם מדיני ישראלי הדגיש אמש כי בישראל לא פוסלים על הסף חידוש של שיחות הסדרה בקהיר, אך מצפים שחמאס ינצור לחלוטין את האש. אם השיחות בבירה המצרית אכן יתחדשו, מדינות אירופה יעכבו את המהלך באו"ם כדי לתת לערוץ המצרי למצות את עצמו.

בניגוד להסתייגות הישראלית, בחמאס מתייחסים דווקא באהדה ליוזמה האירופית. חבר הלשכה המדינית של הארגון, חליל אל-חיה, אמר הבוקר בראיון לאל-ג'זירה כי "יש לשקול באופן חיובי כל יוזמה בינלאומית שתאפשר לעם הפלסטיני לקבל את זכויותיו". לדבריו, "מאז היום הראשון לתוקפנות הודענו מה העם שלנו רוצה: הפסקת התוקפנות והסרת המצור בעזה". אל-חיה הדגיש כי "אנחנו לא נתפשר על דרישות אלה", ובאותה נשימה ציין כי "קיבלנו את קיבלנו את תפקידה של מצרים (בתור מתווכת) והבענו גמישות בעניין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. 2 באוגוסט 2014. AP
בישראל מצפים מחמאס לנצור לחלוטין את האש. נתניהו/AP

(עדכון ראשון: 9:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully