וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי: "המשפט נגדי יהיה לפוליטי בתולדות ישראל"

19.8.2014 / 16:19

חברת הכנסת מבל"ד התחייסה להמלצת המשטרה להעמידה לדין בחשד להסתה ואיומים, ואמרה שמדובר בתוצאה של "האווירה המלחמתית, הגזענית והפשיסטית המטילה צל על כל הרשויות בישראל"

ח"כ זועבי נאזקה בהפגנה נגד המבצע בעזה. ערן גילווארג
זועבי בהפגנה נגד המבצע בעזה, בחודש שעבר/ערן גילווארג

לאחר הודעת המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את חנין זועבי, אמרה היום (שלישי) חברת הכנסת מבל"ד כי ההחלטה "אינה תוצאה של החקירה שלי, בה נתתי מענה מפורט לכל הטענות נגדי, אלא של האווירה המלחמתית, הגזענית והפשיסטית המטילה את צלה על כל הרשויות בישראל". לדבריה, "כך היה גם עם ההחלטה השערורייתית וחסרת התקדים להרחיק אותי מהכנסת לששה חודשים, על דברים שאמרתי במסגרת מילוי תפקידי ושהיועץ המשפטי קבע מפורשות שאין בהם עבירה על החוק".

עוד בנושא
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח”כ זועבי בגין הסתה
ליברמן על הח”כים שנסעו לקטאר: ”מייצגים טרור”
”ח”כים מבל”ד ועזמי בשארה נפגשו בקטאר בעת המבצע”

מהומה בבית המשפט העליון בסוף הדיון בעניין פסילתה של חנין זועבי, דצמבר 2012. בן קלמר
זועבי בדיון בעניינה בבית המשפט העליון ב-2012/בן קלמר

המשטרה סיימה בימים האחרונים לחקור את החשדות נגד זועבי בעבירות הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור. בהתאם לממצאי החקירה, כאמור, אימץ ראש האגף לחקירות ולמודיעין את העמדה שגיבשה היחידה החוקרת, היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433, והמליץ להעמיד את ח"כ זועבי לדין.

"אני מקווה שהיועץ המשפטי יפעיל שיקול דעת ולא יקבל את עמדת המשטרה", הוסיפה זועבי. "אך אם אועמד לדין אני מתכוונת להפוך את הדיונים למשפט הפוליטי ביותר בתולדות מדינת ישראל: מעמידם אותי לדין על עניין פעוט וחסר משמעות, בעוד ששרים ושח"כים שהסיתו לגזענות והסיתו לאלימות ואפילו לרצח לא נחקרים, גם לאחר הגשת תלונות נגדם".

זועבי הודיעה כי היא מתכוונת לפנות לשגרירויות זרות, לארגוני זכויות אדם וגם להתאחדות הבינלאומית של הפרלמנטים, ולהגיש תלונה רשמית על רדיפה פוליטית בגלל עמדות פוליטיות לגיטימיות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ח"כ זועבי הגיעה לחקירה במשטרה - פעילי ימין ניסו לתקוף את רכבה. צילום מסך
פעילי ימין מפגינים עם הגעת זועבי לחקירתה במשטרה בשבוע שעבר/צילום מסך

חקירתה של חברת הכנסת החלה בחודש שעבר בעקבות התבטאויות שהשמיעה בבית משפט השלום בנצרת נגד שוטרים שנכחו בדיון בהארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר. בעת שקהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין, המתינו מחוץ לאולם, הטיחה חברת הכנסת בשוטרים אמירות קשות ופוגעניות על היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר, קראה לעברם ח"כ זועבי: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב", ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

עם קבלת הדיווח והחומרים מהמחוז הצפוני הנחה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו לנקוט את כל הצעדים הדרושים לבחינת פתיחה בחקירה כנגד ח"כ זועבי. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קיבל את המלצת ראש האגף לחקירות ולמודיעין ופרקליט המדינה ואישר לחקור את חברת הכנסת. במסגרת החקירה, בין היתר, נחקרה ח"כ זועבי באזהרה במשרדי יחידת להב 433 וכן נגבו עדויות ממעורבים.

בתום החקירה גיבשה היחידה עמדה שלפיה קיימת תשתית ראייתית נגד ח"כ זועבי בעבירות המיוחסות לה. ממצאי החקירה יועברו בימים הקרובים לפרקליטות המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, והוא יידרש להכריע אם תעמוד ח"כ זועבי לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully