וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המשלחת הפלסטינית: הוסכם על פתיחת המעברים

עזאם אל-אחמד התייחס להתפתחויות האחרונות בשיחות המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים בקהיר, וציין כי אנשי הרשות יוצבו במעבר רפיח ובגבול עם מצרים. האיחוד האירופי הציע לפקח

רויטרס

ראש המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן עם ישראל בקהיר, עזאם אל-אחמד, אמר אתמול (שישי) כי הוסכם על פתיחת המעברים, אחת מסוגיות הליבה שעומדות על הפרק, ואנשי הרשות הם שיפעילו אותם - כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא".

מלחמה בדרום - כותרות נוספות:
המתווה המצרי: יופסק ירי הרקטות; ישראל תסייע בשיקום עזה
הג'יהאד האיסלמי: "תיתכן הפסקת אש קבועה גם ללא הסכם"
בנט מקדם יוזמה בקבינט: הקלה במצור ללא הסכם

תושבת עזה בין הריסות ביתה שנפגע מתקיפת צה"ל. רויטרס
הרשות תפעל לשיקום הרצועה. הריסות בניין בעזה/רויטרס

ראש המשלחת הפלסטינית ציין כי הושגה גם הסכמה על שיקום עזה, וכי הגורם שידאג לאכוף זאת הוא הרשות הפלסטינית. הוא הוסיף כי השיחות בין הצדדים יתחדשו ביום ראשון. "אנחנו נמצאים בקרב ארוך כדי לקבל את זכויותינו ולסיים את הכיבוש. חברי המשלחת אמנם בעלי דעות שונות, אך המטרה היא אחת – להשיג את דרישות העם שלנו", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

האיחוד האירופי: נפקח על מעברי הגבול

האיחוד האירופי פרסם אתמול בתום כינוס חירום בבריסל כי הארגון מוכן לחזור ולפקח על מעברי הגבול ברצועת עזה, כדי לנסות ולייצב את המצב באזור. ההחלטה צריכה לקבל את אישור מועצת הביטחון של האו"ם. שרי החוץ באיחוד אף התחייבו לפעול למניעת הברחות נשק לשטח הרצועה.

ממשרד החוץ פורסם בתגובה להצעה שהגיעה ממדינות האיחוד כי "כמו שרי החוץ של האיחוד האירופי, גם ישראל מייחסת חשיבות ליוזמה המצרית להשגת רגיעה ארוכה ויציבה". עוד פורסם כי ישראל מברכת על קריאותיהם החוזרות והנשנות של השרים לפרק את ארגוני הטרור ברצועת עזה מנשקם וכי היא "מחויבות לעקרון הפירוז שיבטיח את שינוי המצב מיסודו".

מוקדם יותר התייחס חבר נוסף במשלחת הפלסטינית לקהיר, קיס עבד אל-כרים, להברחות הנשק לרצועה. הוא צוטט בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" וטען כי חמאס לא יסכים להפסיק לייצר רקטות ולהבריח אמצעי לחימה אל תוך עזה, אולם נתן את הסכמתו להימצאות כוחות ביטחון פלסטינים במעבר רפיח ובגבול עם מצרים.

מעבר כרם שלום. רויטרס
מעבר כרם שלום/רויטרס

העיתון המצרי "א-שורוק" חשף אמש את הסעיפים המרכיבים את הצעת מצרים להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לחמאס. בין הסעיפים: פתיחת המעברים בין ישראל לרצועת עזה, התחייבות מצד ישראל להפסיק את כל הפעולות העוינות ברצועת עזה מהיבשה, מהאוויר ומהים, וכן התחייבות מצד הארגונים בעזה להפסיק את התוקפנות נגד ישראל ולהפסיק את ירי הרקטות.

אלו הם סעיפי המתווה, כפי שפורסמו בעיתון המצרי:
• ישראל תתחייב להפסיק את כל הפעולות העוינות ברצועת עזה, מן היבשה, מהאוויר ומן הים, וכל פעולה שעלולה לפגוע באזרחים.

• כל הפלגים הפלסטינים ברצועה יתחייבו להפסיק את הפעולות העוינות נגד ישראל, להפסיק את ירי הרקטות מכל סוג לעבר ישראל על מנת לפגוע באזרחים.

• ישראל תפעל בתיאום עם הרשות הפלסטינית בנוגע לסוגיות הקשורות לכספים ברצועת עזה.

• המעברים בין ישראל לרצועה ייפתחו ויוסר המצור: תותר תנועת בני אדם, סחורות וחומרי בנייה, וכן תותר העברת סחורות בין הגדה המערבית לעזה.

• יבוטל אזור החיץ בצפון הרצועה ובמזרחה ויתפרשו שם כוחות ביטחון של הרשות הפלסטינית החל מ-1 בינואר 2015. הביטול יתבצע בשני שלבים: הראשון, השטח יוקטן לטווח של 300 מטרים, והשני: הוא יוקטן לטווח של מאה מטרים.

• אזור הדיג יוגדל משישה מיילים ימיים ל-12 מיילים ימיים, זאת בתיאום בין הפלסטינים לישראלים.

• ישראל תעזור בשיקום הרצועה, עזרה שתכלול פינוי הריסות, בנייה מחדש והתרת טיפול רפואי מחוץ לעזה.

• חודש לאחר החתימה על ההסכם יתקיים בקהיר סבב נוסף של משא ומתן, שבו ידונו הצדדים על השבת גופות החיילים שנחטפו בקרבות, על שחרור האסירים ועל דרכי הפעלת שדה תעופה ונמל ימי ברצועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיחות יחודשו ביום ראשון. משעל, א-סיסי, נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווח בעיתון, בתגובה לדרישות הפלסטינים לנמל ולשדה תעופה, ביקשה ישראל לפרז את הרצועה. עוד דווח כי המשלחת הישראלית והמשלחת הפלסטינית צפויות לשוב ביום ראשון הקרוב לקהיר כדי לגבש הכרעה בנוגע למתווה. על פי גורמים במצרים המעורים בשיחות, הסכם זה נחשב להתפתחות ניכרת. גורם מצרי רשמי הוסיף כי אם תאשר את המתווה, המשמעות תהיה שישראל תקבל את ההסכם המפורט ביותר מאז הסכם אוסלו.

(עדכון ראשון: 22:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully