וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הקבינט שמעו על הפסקת האש מחמאס: "בלתי-סביר"

14.8.2014 / 2:10

חלק מהשרים עודכנו על הארכת ההסכם ב-5 ימים רק כשעה לאחר הצהרות בכירים פלסטינים: "ראוי היה שנתניהו ויעלון יעדכנו בזמן אמת". בכיר חמאס: "ישראל היא שהפרה את הפסקת האש"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שרים החברים בקבינט המדיני-ביטחוני עודכנו אמש (רביעי) על הארכת הפסקת האש בחמישה ימים מהצהרות של בכירים פלסטינים לתקשורת. לדברי כמה מהשרים, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן אותם על הארכת הפסקת האש רק כשעה לאחר שהמשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר הודיעה על כך במסיבת עיתונאים.

"המצב שבו שרים בכירים בממשלה ומיליוני אזרחים במדינה מתעדכנים על גורל הפסקת האש באמצעות תדרוכים של חמאס הוא בלתי-סביר", אמר לוואלה! חדשות גורם בכיר שעודכן אמש בהתרחשויות. "גם אם ראש הממשלה ושר הביטחון לא מחויבים לקבל אישור מחברי הקבינט להאריך את הפסקת האש, מן הראוי לעדכן אותם בהחלטה בזמן אמת".

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
עדכונים באמצעות תדרוכים של חמאס. נתניהו ויעלון/רויטרס

שרים שנשארו מחוץ לתמונת האירועים אמרו לוואלה! חדשות כי אמש החל משעות הערב, אז פורסם בכלי התקשורת שהמשלחת הישראלית לשיחות בקהיר שבה לישראל, הם לא עודכנו בהתרחשויות המדיניות. באופן אבסורדי, כאשר השרים עודכנו על הארכת הפסקת האש, צה"ל כבר היה בעיצומן של תקיפות ברצועת עזה, בתגובה להפרתה של הפסקת האש על ידי הפלסטינים.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הרמטכ"ל בני גנץ: "חמאס מבין וחש את גודל טעותו"
נתניהו: דוח האו"ם נכתב מראש, אין להם מה לחפש פה
ייאוש בדרום לקראת תום ההפוגה: "נמאס לספור לאחור"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כיפת ברזל מיירטת מעל אשדוד, יולי 2014. רויטרס
הירי לדרום נמשך/רויטרס

לא רק השרים נותרו באפלה. גם התקשורת הישראלית לא עודכנה בהתפתחויות המדיניות, ונאלצה להסתמך על הצהרות של בכירים פלסטינים והדלפות לא מאושרות של גורמים ישראלים. אישור רשמי להארכת הפסקת האש ניתן רק סמוך לשעה 1:00 בלילה. זאת, לאחר שדיווחים ראשוניים בנושא הופיעו בתקשורת הפלסטינית כשעתיים קודם לכן.

"ישראל הפרה את הפסקת האש"

חרף הארכת הסכם הפסקת האש בחצות בחמישה ימים נוספים, נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל וכן תגובת צה"ל. סמוך לשעה 1:00 נשמעו אזעקות במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, ורקטה התפוצצה בשטח פתוח. בתגובה, תקף צה"ל יעדים ברחבי הרצועה. גורמים מדיניים בישראל הבהירו כי ישראל תגיב בעוצמה אם חמאס ימשיך בירי, ואם יפסיק - הפסקת האש תוארך. "חמאס הפר את הפסקת האש הקודמת, וצה"ל היה מחויב להגיב - לא נסבול ירי לעבר יישובי הדרום. אם הירי ייפסק, אפשר יהיה להאריך את הפסקת האש ואת השיחות להסדרה", נמסר.

אזעקות נשמעו אמש בנתיבות ובמועצות האזורית שדות נגב ושער הנגב - דקות לאחר הודעת ראש המשלחת הפלסטינית בקהיר, עזאם אל-אחמד, כי הושגה הסכמה להמשך הפסקת האש. רקטה אחת יורטה ושתיים התפוצצו בשטחים פתוחים. דקות לפני חצות, נשמעה אזעקה במועצה האזורית אשכול. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

אל-אחמד התייחס לדרישות של הפלסטינים במשא ומתן בקהיר. "אחרי שנגיע להבנה נדון בנוגע להסכם קבע, בסיוע מצרי. לפי החוק הבינלאומי ולאור הסכמים קודמים, מגיע לנו נמל ימי ושדה תעופה בעזה. בינתיים יהיה שקט רק אם תהיה הבנה של הצד השני, המעברים יפתחו ותהיה הפסקת אש מהים ומהאוויר. הישראלים יצטרכו להפסיק להרוג נשים וילדים ולהפסיק לירות על בתי חולים", אמר. הוא הוסיף כי "המשלחת הפלסטינית לא מייצגת את פתח או חמאס, היא מייצגת את אבו מאזן. עוד חמישה ימים נשוב ונדון בהסכם הפסקת אש קבועה".

עיזאת א-רישק, בכיר חמאס ונציג המשלחת הפלסטינית לשיחות המשא ומתן בקהיר, תקף הלילה את ישראל והאשים אותה בהפרת הסכם האש שנכנס לתוקף בחצות. "אנחנו מוקיעים את ההפגזה על עזה. זוהי הפרה של הרגיעה, הפלסטינים לא הפרו בשום צורה את ההסכם", אמר.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir_t@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully