וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר: "הפערים בין הצדדים נותרו גדולים"

12.8.2014 / 7:25

בתום יממה נוספת של שיחות, בכיר בירושלים אמר כי "אין התקדמות במשא ומתן" המתנהל בקהיר. מנגד, דיווחים פלסטיניים טוענים כי ישנה הסכמה בנושאים רבים. בוטלה ישיבת הקבינט בצהריים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב פוקס

(השר לפיד, אתמול: "נרדוף את ראשי חמאס")

גורם מדיני בכיר אמר הבוקר (שלישי) כי השיחות בקהיר, לגיבוש הסדר רגיעה ארוך טווח, לא נושאות פרי בשלב זה. "הפערים בין הצדדים גדולים, אין התקדמות במשא ומתן", אמר. לפי דיווחים פלסטיניים, בין משלחות ישראל והפלגים הפלסטיניים דווקא הושגו הסכמות רבות על נושאי הגרעין שעל הפרק. עם זאת, מדובר בנושאים שלגביהם הוסכם כבר בסבב השיחות שהתנהל בהפסקת האש הקודמת.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, המשתתף במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר אמש כי ארגונו איננו מתנגד לכך שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן תקבל על עצמה לשקם את רצועת עזה ולהוציא לפועל הסכם לכשיושג, ובכלל זה שליטה של יו"ר הרשות במעברים. מדובר באחת הסוגיות השנויות במחלוקת שישראל וחמאס לא הצליחו להגיע להסכמה סביבה, ולראשונה מביע בכיר בחמאס את הסכמתו לכך שהשליטה במעברים לא תועבר ישירות לארגון. בצהריים היו אמורים להתכנס שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בהתפתחויות בקהיר, אך הישיבה בוטלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
הצהרה פסימית מישראל, דיווחים אופטימיים מהצד הפלסטיני. נתניהו/רויטרס

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "מען" כי ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד, הודיע כי ממשלת האחדות הפלסטינית והרשות הפלסטינית על כל מנגנוניה יקבלו על עצמם את כל מה שיוסכם בשיחות להפסקת האש, וכן על תהליך השיקום של עזה. "עדכנו את אבו מאזן ואת אחינו מהרשות הפלסטינית כי אנו מוכנים מרגע זה להעביר את מעבר רפיח לאבו מאזן", צוטט רישק בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

"כולם במשבר - ישראל, הרשות וחמאס"

רישק הוסיף: "כולם נמצאים במשבר. ישראל, הרשות הפלסטינית, חמאס והמצב הבינלאומי והאזורי השתנו כולם. אין מנוס אלא להגיב לתנאים שהשתנו למען עמנו ובעיותיו, ולכן מסרנו את השלטון לממשלת האחדות על בסיס השותפות והתפנינו לעניין ההתנגדות".

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. AP, עיבוד תמונה
הדד ליין: מחר בחצות. ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ונשיא מצרים עבד אל-פאתח סיסי/עיבוד תמונה, AP

המשלחת הפלסטינית לקהיר המשיכה גם אתמול בפגישות במטרה להביא להסכמה על הפסקת אש כוללת וקבועה ברצועת עזה. זאת לאחר שבחצות הלילה שבין ראשון לשני נכנסה לתוקפה הפסקת אש בת 72 שעות בין ישראל לחמאס. בשיחות החליטו הפלסטינים כי יש להרכיב ועדה הכוללת את חברי המשלחת להצעת תכנית עבודה לפתיחת מעבר רפיח לאחר שהלחימה תסתיים, בהנהלת הרשות הפלסטינית. ההצעה תוגש למצרים אם וכאשר יושג הסכם רגיעה קבוע, על פי ההגבלות של המצרים הנוגעות לביטחונה הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully